FreeCinema

Follow us
12.0220:00

Ελληνικό box-office: Anything but cinema…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, μια ρομαντική κωμωδιούλα «έκλεψε» την πρώτη θέση από τα οσκαρικά σουξέ που βρίσκονται σε φάση σταδιακής υποχώρησης λόγω… κόπωσης. Ατυχώς, οι νέες ταινίες δεν τις αντικαθιστούν με παρόμοια ποιοτική ισχύ.

Τα 98.841 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου πήραν μια κατρακύλα προς τα 86.932 αυτές τις μέρες, φέρνοντάς μας στα περσινά επίπεδα της αγοράς (84.854 εισιτήρια στο αντίστοιχο διάστημα). Όσα φιλμ συζητήθηκαν έντονα εδώ και κάμποσες εβδομάδες δείχνουν, πια, μερικά σημάδια κόπωσης και είναι λογικό όλο αυτό να κάνει την προσέλευση και το ενδιαφέρον του κοινού να υποχωρεί. Παραφράζοντας τον original τίτλο της ταινίας που βρέθηκε (ελαφρώς κατά τύχη…) στην κορυφή, λοιπόν, από το φιλμικό «Anyone But You» εμείς βιώσαμε συμπεριφορικά το… anything but cinema! Διότι, τα 13.131 εισιτήρια (από 71 οθόνες) που χάρισαν την πρωτιά στο ντεμπούτο της rom-com «Λατρεύω να σε Μισώ», δεν είναι και για πανηγυρισμούς. Σε ένα ΟΚ weekend (4.468 και 3.951, στις αντίστοιχες μέρες, άρα 8.419 συνολικά) στηρίχθηκε η πρωτιά στο box-office. Ειρωνικά, το «Poor Things» (-39%) του Γιώργου Λάνθιμου, το οποίο έπεσε στο #2, είχε καλύτερο weekend (5.068 και 3.579, στις αντίστοιχες μέρες, άρα 8.647 συνολικά)! Έκοψε λιγότερα στις καθημερινές του, όμως, και με 12.653 εισιτήρια (από 75 οθόνες) έχασε το τρελό (πενταπλό!) σερί του στο #1. Παραμένει τρελό το πλήρες σύνολο, στα 381.419, με ρεαλιστικούς να ξεπεράσει τα τετρακόσια χιλιάρικα.

Με μία αξιοπρεπή πτώση (-33%), «Τα Παιδιά του Χειμώνα» (φωτό) βρέθηκαν στο #3, κόβοντας 9.962 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Το σαββατόβραδο (4.539) έδωσε την κύρια ώθηση, προφανώς. Πολύ καλό το μέχρι στιγμής σύνολο των 53.832, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τα μαζικά σχόλια ότι το έργο αρέσει πολύ εμφανίστηκαν… πριν αυτό βγει στις αίθουσες. Ακολουθεί το animated «Γάτες στο Μουσείο» (-32%) με 5.714 εισιτήρια (από 56 οθόνες) και το σύνολο να πιάνει τα 25.133. Κάπως απροσδόκητο σουξέ για το συγκεκριμένο genre, πόσω μάλλον όταν στην τρίτη εβδομάδα προβολής του το βλέπεις να ξεπερνά ακόμη και το ποδαρικό του δεύτερου sequel της «Μάγιας της Μέλισσας», που άνοιξε με 5.410 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Η πρώτη ταινία του γνωστού franchise, πάντως, είχε κάνει το ντεμπούτο της στα 5.227 εισιτήρια (από 53 οθόνες), στα τέλη Γενάρη του 2017.

Το τελευταίο animated φιλμ γι’ αυτό το top 10 εμφανίζεται στο #6 και είναι «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» (-35%) του Χαγιάο Μιγιαζάκι, που έκοψε 4.917 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Κυριάρχησε στο weekend (1.674 και 1.631 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες), δίχως την ενίσχυση ελληνικής μεταγλώττισης! Σύνολο στα 16.613, μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Ακολουθεί ο Τζέισον Στέιθαμ και ο «Μελισσοκόμος» του (φωτό), με μικρή πτώση (-22%) και 4.298 (από 26 οθόνες). Το έργο κατακρεουργήθηκε από το σύνολο της ελληνικής κριτικής (διότι αντιπροσώπευε το fun με ακραίο τρόπο…), αλλά ικανοποίησε σφόδρα το κοινό του πρωταγωνιστή, ώστε να συγκεντρώνει σύνολο 82.659 εισιτηρίων. Περιέργως, ένα παρόμοιο target group θεατών αδιαφόρησε πλήρως για το «Άργκαϊλ» (-60%!), με το δεύτερο τετραήμερό του να κόβει μόλις 4.033 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής του να είναι ντροπιαστικό: 17.985!

Στο #9 συναντάμε την πρωτοεμφανιζόμενη «Priscilla» (φωτό) της Σοφία Κόπολα, με 3.884 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Αρκετά φιλόδοξο άπλωμα ενός φιλμ σχετικά «ιδιαίτερου» στο πλαίσιο του βιογραφικού δράματος, το οποίο περισσότερο «συνομιλεί» με το κοινό του art-house. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το επίσης βιογραφικό «Ferrari» (-59%!), κόβοντας 2.857 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Το όνομα του σκηνοθέτη Μάικλ Μαν εδώ λειτούργησε ευνοϊκότερα στο ξεκίνημα, υπήρχαν και κάποια γνωστά ονόματα στο καστ, αλλά στην πορεία το word of mouth δεν βοήθησε. Σύνολο στα 33.640.

Και μερικές επισημάνσεις εκτός δεκάδας. Στο #13 άνοιξε το ελληνικό «Animal» της Σοφίας Εξάρχου, κόβοντας 1,865 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Πρόκειται περί κατορθώματος (που το νούμερο δεν είναι τριψήφιο…)! Μια θέση πιο κάτω, το «Σιδερένια Γροθιά»… το ‘φαγε το θέμα του (δράμα οικογένειας παλαιστών του wrestling στο Τέξας) και έκανε ντεμπούτο με 1.847 εισιτήρια (από 38 οθόνες), ενώ η ευχάριστη έκπληξη ήταν τα 1.481 εισιτήρια (από 7 οθόνες, με μονές προβολές ημερησίως!) που έκοψε το πρώτο μέρος του «Dune» του Ντενί Βιλνέβ (φωτό) από το 2021, ως reminded στη μεγάλη οθόνη, πριν από τον ερχομό του δεύτερου μέρους που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 29 Φεβρουαρίου. Το anticipation εδώ είναι… στα κάγκελα!