FreeCinema

Follow us
12.0222:00

Ελληνικό box-office: Ακόμη περισσότερες «Αποχρώσεις» του σουξέ!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τελευταίο μέρος της τριλογίας των «Πενήντα Αποχρώσεων του Γκρι» απολαμβάνει με τεράστια διαφορά την πρωτιά. Πιο προφανές… αλυσοδένεσαι!

Τα 159.171 εισιτήρια που κόπηκαν εντός του περασμένου τετραημέρου σε ολόκληρη την Ελλάδα μπορεί να βρίσκονται σε ίδια επίπεδα με το νούμερο που κάναμε σούμα και στο προηγούμενο box-office report, όμως είναι αρκετά πεσμένα σε σχέση με τα 190.369 της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Γιατί είχε γίνει τέτοιος πανζουρλισμός τότε; Οποία ειρωνεία! Είχαν βγει στα σινεμά οι… «Πενήντα Πιο Σκοτεινές Αποχρώσεις του Γκρι»! Σε περίπτωση που θέλεις να δεις αναλυτικά τα χαρακτηριστικά εκείνου του ανοίγματος (και συγκριτικά με το πρώτο φιλμ του 2015), μπορείς να βρεις τα πάντα εδώ. Σήμερα, θα ασχοληθούμε με το τρίτο, την «Απελευθέρωση», η οποία έκανε ντεμπούτο στην κορυφή, φυσικά, με 64.017 εισιτήρια (από 146 οθόνες). Μιλάμε για μια πτώση της τάξης του 25% σε σχέση με το περσινό φιλμ, όμως και πάλι παραμένει μια σοβαρή σε μέγεθος επιτυχία, η οποία αντιπροσωπεύει το 41% των εισιτηρίων όλου του τετραημέρου!

Το μερίδιο της Αθήνας ήταν μικρότερο (26.175 εισιτήρια, από 56 οθόνες), με το υπόλοιπο Ελλάδας να φέρει τη μερίδα του λέοντος (37.842 εισιτήρια), ίσως και εξαιτίας του απίθανα μεγαλύτερου αριθμού οθονών (90!). Η Τσικνοπέμπτη δεν επέτρεψε να γίνει πανικός από την Πέμπτη (9.873), η Παρασκευή (15.648) έδειξε την πραγματική δυναμική του φιλμ, το Σάββατο έγινε ο αναμενόμενος χαμός (19.972) και η Κυριακή σχεδόν… «δεν κατάλαβε Χριστό» (18.524)! Λογικά, μέχρι το τέλος του πρώτου επταημέρου, θα έχει ξεπεράσει τα 100.000 εισιτήρια, αφού την Τετάρτη θα εκμεταλλευτεί και τις προσφορές των περισσότερων κινηματογράφων αλλά και τον εορτασμό του… Αγίου Βαλεντίνου. Το ερχόμενο τετραήμερο θα παλέψει για την πρωτιά με το κομιξικό «Black Panther», το οποίο έχει ένα τεράστιο désavantage: πρωταγωνιστούν μαύροι. Ποιος δεν θυμάται πόσο… «πλερέζα» είναι αυτό για τα ελληνικά ταμεία;

Στο #2 έπεσε (-41%) η «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας Άντερσον (φωτό), το κριτικά αποδεκτό ρομαντικό δράμα με τον Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, το οποίο έκοψε 23.511 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Σαρωτική η Αθήνα (17.516 εισιτήρια, από 37 οθόνες), με το Σάββατο να παίρνει κεφάλι πανελλαδικά (9.250), αλλά και την Κυριακή να ακολουθεί δυναμικά (7.804). Επειδή δεν μιλάμε για ένα γνήσια mainstream ή «εύκολο» έργο, μερίδα του κοινού έχει πολύ αρνητική εντύπωση για την ταινία, όμως το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής (82.644 εισιτήρια) είναι εξαιρετικό. Η επερχόμενη «Μορφή του Νερού» θα είναι ο μέγας αντίπαλός του από την Πέμπτη. Στο #3 συναντάμε το ελληνικό κράμα ντοκιμαντέρ / fiction «1968», με ισχυρότατη πτώση (-58%) και 8.268 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Χάνει γρήγορα και θεατές και κινηματογράφους, με το Σάββατο να είναι η καλύτερή του μέρα (3.423), ενώ τα εισιτήρια που κόβει στην επαρχία είναι δραματικά (1.654 από 26 οθόνες). Έχει φτάσει τα 89.769, άρα δεν έπεσα έξω στην πρόβλεψη της κατοστάρας για κινηματογραφική καριέρα (εντάξει, θα τσιμπήσει και κομμάτι παραπάνω…). «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» βρίσκονται στο #4 (-39%), με 7.700 εισιτήρια (από 33 οθόνες), με τα 5.551 να προέρχονται από την Αθήνα (19 οθόνες). Δύναμη το Σάββατο (3.293), φυσικά. Έχει φτάσει τα 59.782 εισιτήρια. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με το παιδικό «Ο Άνθρωπος των Σπηλαίων» (-26%), το οποίο έκοψε 6.829 εισιτήρια (από 87 οθόνες) και πιο πετυχημένες τις πρωινές / μεσημεριανές προβολές της Κυριακής (3.282). Στερεότυπο. Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται μόλις στα 17.211 εισιτήρια.

Στο #6 έπεσε (-49%) η «Πιο Σκοτεινή Ώρα», κόβοντας 6.254 εισιτήρια (από 30 οθόνες), με το pattern της Αθήνας να επαναλαμβάνεται κι εδώ (4.816 εισιτήρια, από 18 οθόνες), καθώς και την προτίμηση του (ενήλικου) κοινού να βγει για μια τέτοια ταινία το σαββατόβραδο (2.746). Διανύοντας την τέταρτη εβδομάδα προβολής της, έχει φτάσει τα 97.091 εισιτήρια, δηλαδή θα πιάσει την κατοστάρα μέχρι και την Τετάρτη. Πολύ ευχάριστο να γίνονται σοβαρές επιτυχίες τέτοια έργα. Στο #7 έκανε το ντεμπούτο του το πολυδιαφημισμένο και οσκαρικό «Να με Φωνάζεις με τ’ Όνομά σου» (φωτό), κόβοντας 6.012 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Αρχικά, κάκιστος προγραμματισμός. Το φιλμ έχει «πειρατευτεί» από screeners της Ακαδημίας… από τις 21 Δεκεμβρίου 2017! Αντί, λοιπόν, να διανεμηθεί άρον άρον στα σινεμά, κυκλοφορεί στις 8 Φεβρουαρίου 2018! Επιπλέον «πρόβλημα»: το gay θέμα. Το «120 Χτύποι το Λεπτό», φιλμ επικοινωνιακά πολύ πιο δύσκολο, σκληρό και με μεγάλη διάρκεια επίσης, είχε ανοίξει με 3.367 εισιτήρια (από 9 οθόνες) στα τέλη του περασμένου Σεπτέμβρη (πιο αντι-εμπορική περίοδος), ενώ μια εβδομάδα αργότερα (άλλο «θαύμα» του προγραμματισμού κι αυτό…) το «Μια Φανταστική Γυναίκα» έκανε ντεμπούτο με 2.224 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Art-house τίτλοι, ναι. Αλλά με πρεμιέρες σε κάμποσα σινεμά, φήμη φεστιβαλική και καλές κριτικές. Πολύ απλά, το ελληνικό κοινό δεν είναι και τόσο… φιλικό προς το genre, όσο «τουριστικά» κι «ωραία» να προσπαθήσεις να του πουλήσεις μια τέτοια ταινία. Εδώ, πάντως, η καθυστέρηση της εξόδου πληρώθηκε ακριβά. 785 εισιτήρια την Πέμπτη, 1.287 την Παρασκευή, 1.978 το Σάββατο και 1.962 (!) την Κυριακή. Δηλαδή, οι adult θεατές του Σαββάτου ούτε που το σκέφτηκαν (ή το είχαν δει στο σπίτι;)! Ντροπιαστικό και το νούμερο της «φεστιβαλικής» Θεσσαλονίκης: 571 θεατές όλο το τετραήμερο από μια αίθουσα. Το θέμα των downloaded οσκαρικών screeners, πάντως, θα το σχολιάσουμε και την άλλη εβδομάδα…

Το τελευταίο μέρος του φιλμικού franchise «Maze Runner» τρώει τα μούτρα του στο #8 (-60%), με 4.784 εισιτήρια (από 18 οθόνες), έχοντας φτάσει συνολικά στα 58.218. Τεράστια η ήττα για το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ «Ημερολόγιο Φόνων» στο #9, με 4.490 εισιτήρια (από 22 οθόνες) και κλείνουμε δεκάδα με το animated «Φερδινάνδος», το οποίο παίζει σχεδόν άνευ αντιπάλου για όγδοη εβδομάδα. Πρόσθεσε ακόμη 4.414 εισιτήρια (από 51 οθόνες) στη σούμα των 137.560 (διόλου άσχημα, τελικά). Από τα φιλμ που… σφαγιάστηκαν στις παρακάτω θέσεις, θα ξεχωρίσω δύο ντοκιμαντέρ. Το new entry «Ανθρώπινη Ροή» που έκανε τραγικό άνοιγμα 130 εισιτηρίων (!) σε μια αίθουσα, δίπλα στο σαφώς πιο αρεστό «Dolphin Man» (φωτό), το οποίο συνεχίστηκε για δεύτερη εβδομάδα επίσης σε μια αίθουσα (και επιπλέον προβολές σε Θεσσαλονίκη και Κρήτη), κόβοντας 642 εισιτήρια (συνολικά έχει πλησιάσει τα 2.000.). Το πρώτο φιλμ μιλά για μετανάστες, το δεύτερο για τον ήρωα που ενέπνευσε το «Απέραντο Γαλάζιο». Τι έλεγα νωρίτερα για συμπεριφορά του ελληνικού κοινού ανάλογα με το θέμα;