FreeCinema

Follow us
13.0719:00

Ελληνικό box-office: Δύσκολοι καιροί για «Κόλπα»…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «είδος» της ισπανόφωνης crime περιπέτειας μας δίνει ακόμη ένα hit-άκι καλοκαιριού με το «Κόλπο του Αιώνα».

Επίσης, είναι η πρώτη φορά που τα ταμεία «ξελασπώνουν» λιγάκι από το εικοσαχίλιαρο, μετά τις αρχές του Μάρτη, μόλις πριν μπουν σε καραντίνα τα σινεμά της χώρας. Αντικειμενικά, πάντως, δεν υπήρξε άλλο αριθμητικό «ξεκόλλημα», αφού το αργεντίνικο «Κόλπο του Αιώνα», το οποίο έκανε ντεμπούτο στο #1 αυτές τις μέρες, κινήθηκε σε παρόμοιο πλαίσιο με το άνοιγμα των «Μεταφραστών» (9.812 εισιτήρια, από 37 οθόνες). Αναλογικά με τους κινηματογράφους που έπαιξαν το φιλμ, δε, τα 9.451 εισιτήρια (από 20 οθόνες) του «Κόλπου» φαντάζουν ακόμη καλύτερα. Το «ποδαρικό» της Πέμπτης ήταν ΟΚ (1.264), η Παρασκευή ήταν καλύτερη (1.923), το Σάββατο «φόρτωσε» (3.868) και η Κυριακή υποχώρησε δραστικά (2.396). Το pattern τούτης της θερινής σεζόν (και όχι μόνο) μας λέει πως το έργο θα κινηθεί υγιώς για 2-3 τετραήμερα, οπότε εδώ συναντάμε ακόμη ένα μεσαίας τάξης σουξέ του φετινού καλοκαιριού, με το κοινό να έχει μία προφανή ροπή προς τις πλοκές παρανομίας και εγκληματικής δράσης (φτάνοντας και μέχρι την ταινία του Οικονομίδη). Το έχουμε παρατηρήσει να συμβαίνει (τουλάχιστον) από το καλοκαίρι του 2015 αυτό, με την επιτυχία του «Μικρού Νησιού». Απλά, δεν δείχνει να ξεφουσκώνει σε σχέση με το ενδιαφέρον του κόσμου, που από την άλλη μεριά παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερη δυσφορία προς την εντελώς κορεσμένη (πια) γαλλόφωνη κωμωδία. Επιτέλους! Συνολικά, τούτο το τετραήμερο προσείλκυσε 40.390 θεατές, έναντι των 29.743 του προηγούμενου. Και η διαφορά των εισιτηρίων σε σχέση με το ίδιο διάστημα μηνών του 2019… βαθαίνει. Πλέον, η αγορά μετρά απώλειες της τάξης του -49%!

Η απεγνωσμένη αναζήτηση ενός γνωστού ονόματος πρωταγωνιστή ή star έφερε το «Made in Italy» (φωτό) στο #2, με 7.358 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Το κοινό εμπιστεύτηκε το όνομα του Λίαμ Νίσον, μαγνητίστηκε κι από το ιταλικό τοπίο και βγήκε, κυρίως το σαββατόβραδο (2.939), φυσικά. Δεν είναι ο τύπος του έργου που παρουσιάζει αντοχή. Πρωτοεμφανιζόμενος τίτλος και στο #3, με το animated «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι», που έκοψε 6.999 εισιτήρια (από 38 οθόνες). Το είδος αυτό υποφέρει φέτος το καλοκαίρι, αφού δεν υπάρχει κανένας σοβαρός τίτλος από το studio της Disney, το οποίο συνήθως τολμά να ανοίγει κινούμενα σχέδια ή live action μεταφορές κλασικών φιλμ του library του στο κατακαλόκαιρο, μονοπωλώντας στα σουξέ εκατοντάδων χιλιάδων εισιτηρίων (όταν οι υπόλοιποι, παραδοσιακά, φρενάρουν για τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη). Η απουσία ανταγωνισμού ίσως επιτρέψει σε τούτον τον «Πειρατή» να έχει ανεκτή διάρκεια ζωής, αν και δεν είναι κάτι το αξιοπρόσεκτο.

Στο #4, η επανέκδοση του «Chinatown» (φωτό) εξακολουθεί να προσελκύει τον κόσμο, με το ποσοστό να πέφτει μόλις στο -10% των εισιτηρίων του πρώτου τετραημέρου. Οι οθόνες αυξήθηκαν δραστικά (από 5 περάσαμε στις 22, με πολλά θερινά, όμως, να παίζουν μόνο στις 23:00) και 3.231 θεατές προτίμησαν το κλασικό πολανσκικό νουάρ, με το σαββατόβραδο (1.293) να ξεχωρίζει. Σύνολο στα 8.725, μέχρι στιγμής. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η νέα… χριστουγεννιάτικη γαλλική κωμωδία «Έναν Γιατρό Παρακαλώ!», που έκοψε 2.350 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Κι αυτό με κάποια πολύ γερά «μαγαζιά» μέσα! Όπως ήταν αναμενόμενο (και είχα γράψει), το «Ένας Υπέροχος Γείτονας» υποχώρησε δραματικά (-75%!), ίσως γιατί το φιλμ δεν είναι και… «παντός καιρού». Έκοψε 2.240 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και έχει φτάσει σε σύνολο τα 14.943. Ένα έργο που δεν είχε σημεία ταύτισης με το ελληνικό κοινό, ουσιαστικά.

Στο #7, η πλέον αξιοπερίεργη και τολμηρή επανέκδοση της αριστουργηματικής (αλλά όχι για όλους…) «Νύχτας του Κυνηγού» (φωτό) του Τσαρλς Λότον κατάφερε να προσελκύσει στα ταμεία 1.308 θεατές. Σε πέντε θερινά σινεμά της Αθήνας όλα αυτά. Αν υπήρχε πολιτική και πιο σωστό «χτίσιμο» στον τρόπο που βγαίνουν οι παλιές ταινίες το καλοκαίρι, περισσότεροι άνθρωποι θα είχαν «εκπαιδευτεί» στο να δέχονται (και) τέτοια έργα. Και πάλι καλά, να λέμε… Στο #8 συναντάμε το animated «Φύγαμε» (-29%), με 1.231 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Στα 22.415 το σύνολο εξακολουθεί να θεωρείται χαμηλό (για τίτλο της Disney!). Αστοχία για τα «Όνειρα στην Καλιφόρνια», που άνοιξαν στο #9 με 1.135 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Κι όμως, είναι ένα αξιοπρεπέστατο, feelgood φιλμ, που προσφερόταν για έξοδο σε θερινό σινεμά. Να έφταιξε (κυρίως) το τραγουδιστικό κομμάτι της ταινίας; Να μην έβγαζε νόημα σαν «ταυτότητα» το έργο επικοινωνιακά; Καταλήγουμε με την επιτυχημένη (από κάθε άποψη) «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» (-29%) του Γιάννη Οικονομίδη, που έκοψε 860 εισιτήρια (από 9 οθόνες) και έχει φτάσει τα 29.822.

Αξίζει να αναφερθώ σε ακόμη δύο τίτλους, το πολυδιαφημισμένο «Ταξίδι στην Ελλάδα» (με το οποίο ο περισσότερος κόσμος φρίκαρε, δικαιώνοντας την κριτική στάση του FREE CINEMA) και το… απολύτως καθόλου διαφημισμένο «Κυνήγι» (που οι περισσότεροι μάλλον είχατε απολαύσει στην καραντίνα… από το σπίτι) (φωτό). Το πρώτο εξαφανίστηκε από τα σινεμά (-93% η πτώση!), κόβοντας 365 εισιτήρια (από 9 οθόνες), ενώ το δεύτερο είχε μία μικρή πτώση (-29%), κόβοντας 416 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Στα 7.847 και 2.247 τα αντίστοιχα σύνολα. Έξι πρεμιέρες περιμένουμε την Πέμπτη (υπάρχει μία ωραία έκπληξη από την Ιταλία!), εγώ ετοιμάζω πυρετωδώς το ένατο ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ στη Ριβιέρα των Εξαρχείων (από 23 Ιουλίου) και… ο κορονοϊός δεν λέει να κοπάσει, με τον αριθμό κρουσμάτων (ειδικά στις ΗΠΑ) να καλπάζει κάθε επόμενη μέρα. Ξέρουμε τι σημαίνει αυτό, έτσι; Φρένο στις εξόδους μεγάλων στουντιακών παραγωγών…