FreeCinema

Follow us
22.0619:30

Ελληνικό box-office: Το θριλεράκι έγινε συνήθεια.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το ντόπιο κοινό πιστοποιεί το ενδιαφέρον του για το είδος του θρίλερ μυστηρίου, με τους «Μεταφραστές» να βρίσκονται (προβλέψιμα) στην κορυφή.

Τρίτο τετραήμερο με ανοιχτά (μόνο τα θερινά) σινεμά και καθώς ο αριθμός εκείνων που λειτουργούν (πια) αυξάνεται (φτάσαμε στα 120), το ίδιο αυξητική είναι και η τάση στην προσέλευση των θεατών, με τα 20.092 εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου να γίνονται 28.543 στις τελευταίες μέρες. Η συμπεριφορά του κόσμου δίνει κάποια πρώτα συμπεράσματα, με πιο σημαντικό (ίσως) το θέμα της επιλεκτικότητας. Ναι μεν είναι πιο περιορισμένος ο αριθμός των καθισμάτων στα θερινά (λόγω κορονοϊού και απαιτούμενων αποστάσεων, προφανώς), αλλά δεν θεωρώ ότι αυτό είναι το στοιχείο που κρατάει το σύνολο των εισιτηρίων σε χαμηλά ποσοστά. Το κοινό δεν έτρεξε στα σινεμά επειδή ξανάνοιξαν. Δεν δηλώνει καμία «καούρα» να δει… ό,τι να ‘ναι. Θέλει (στοιχειωδώς) καλή ταινία για να πληρώσει το αντίτιμο και να μπει. Και το «προϊόν» δεν πείθει, ακόμη…

Από το top 10 του τετραημέρου που πέρασε, μόλις οκτώ τίτλοι κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν τετραψήφιο αριθμό εισιτηρίων. Οι δύο από αυτούς είναι επανεκδόσεις κλασικών φιλμ που σε ελάχιστα σινεμά έκοψαν παρόμοια εισιτήρια με πρωτοεμφανιζόμενα έργα, τα οποία άνοιξαν σε διπλάσια ή τριπλάσια σινεμά. Κοινώς, υπάρχει μία εμφανής στροφή προς τον παλιό και εγγυημένα καλό κινηματογράφο, τουλάχιστον στα κεντρικά μαγαζιά της Αθήνας. Πάντως, η κορυφή ανήκε ξεκάθαρα (σχεδόν το 37% της αγοράς) στο γαλλικό θρίλερ μυστηρίου «Οι Μεταφραστές», που άνοιξε με 9.812 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Βρισκόμαστε, δηλαδή, μπροστά σε μια ταινία δυναμικής μεσαίου βεληνεκούς hit των θερινών μηνών, που ενδεχομένως να έχει ζήτηση και διάρκεια διότι προέρχεται από ένα είδος αρκετά πιασάρικο (ειδικά σε τέτοια περίοδο) στη χώρα μας. Είναι αξιοπρεπής περίπτωση, τουλάχιστον. Η ταινία έκανε ένα δειλό αλλά υποσχόμενο ξεκίνημα την Πέμπτη (1.267), συνέχισε καλύτερα την Παρασκευή (2.144), απογειώθηκε το σαββατόβραδο (4.383) και «έκατσε» την Κυριακή (2.018). Να έφταιξαν τα… «μπάνια του λαού» για τη χθεσινή πτώση; Η Αττική στήριξε δυναμικά (8.741 εισιτήρια, από 29 οθόνες). Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από το κράτημα σε καλά μαγαζιά, πρωτίστως. Στο #2 ακολούθησε το «Αβάνα: Η Πόλη των Κατασκόπων» (-21%), με 2.685 εισιτήρια (από 11 οθόνες), ελλείψει άλλων επιλογών με ονόματα και κάποια εμπορικά διαπιστευτήρια (συν τον παράγοντα υποσχόμενης δράσης με κατασκοπικό φόντο). Επιλογή σαββατόβραδου (1.107) κι εδώ. Έχει φτάσει τα 7.190, δηλαδή, βρίσκεται στα όρια μιας μικρού βεληνεκούς επιτυχίας, πάντοτε στο πλαίσιο της καλοκαιρινής σεζόν. Στο #3, η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» (φωτό) πέφτει στον «σκόπελο» της τρίτης εβδομάδας προβολής στα θερινά, δηλαδή… χάνει σινεμά. Και αυτό σημαίνει λιγότερα εισιτήρια (-45% η πτώση). 2.525 (από 11 οθόνες) για το τετραήμερο, πιο δυνατό το Σάββατο (954) και αξιοπρόσεκτο σύνολο στα 23.563 μέχρι στιγμής! Καθόλου εύκολο να πιάσει ελληνική ταινία αυτά τα εισιτήρια, και με μεγάλη διάρκεια (που επιτρέπει μονάχα μονές προβολές) και γιατί το ντόπιο κοινό… βγάζει σπυριά όταν έρχεται αντιμέτωπο με εγχώριο «προϊόν»! Διπλή νίκη!

Στο #4 έχουμε ένα new entry για… γαλλική ρομαντική κομεντί, με το «Μόνοι στο Παρίσι» (catchy ελληνικός τίτλος), που ξεκίνησε κόβοντας 2.236 εισιτήρια (από 6 αθηναϊκές οθόνες). Πέραν του Σαββάτου (893), έπαιξε μοναξιά και στα καθίσματα… Θα το ψάχνουμε την επόμενη εβδομάδα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η επανέκδοση της «Περιφρόνησης» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, η οποία προκάλεσε ουρές, κόβοντας 2.070 εισιτήρια (από 3 αθηναϊκές οθόνες). Μέσα στο weekend είχαμε και προβολές με εξαντλημένα εισιτήρια και προσέλευση που θα κάλυπτε πλήρως θερινά όπως η Ριβιέρα των Εξαρχείων (φωτό), αν δεν έπαιζε με το 75% των καθισμάτων της. Οι κριτικές, η φήμη του έργου και τα ονόματα προκάλεσαν ένα θετικό trend και ζήτηση, που όπως δείχνουν τα πράγματα θα έχει συνέχεια. Αντιθέτως, η πολυδιαφημισμένη «μοναδική κωμωδία με τον Κριστιάν Κλαβιέ για το φετινό καλοκαίρι», το «Ραντεβού με τους Μαλαουά», δεν απασχόλησε ιδιαίτερα το mainstream κοινό, το οποίο μάλλον έχει μπουχτίσει με τις «ευχάριστες» γαλλικές παραγωγές που πέφτουν… με το φτυάρι (#diplhs) τέτοια εποχή. Έκοψε 2.005 εισιτήρια (από 10 οθόνες).

Συγκριτικά με τον άνωθεν τίτλο, έλαμψε η επανέκδοση της θρυλικής κωμωδίας του Μελ Μπρουκς «Αυτοί οι Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί» (φωτό), η οποία έκανε ντεμπούτο στο #7 με 1.771 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Προσέξτε την παρατήρηση που έκανα νωρίτερα. Υπάρχει κάποια ζήτηση για καλό σινεμά από το παρελθόν και όλο και περισσότεροι θεατές εύχονται να έπαιζαν τα θερινά σχεδόν αποκλειστικά έργα περασμένων δεκαετιών. Βέβαια, χωρίς ίχνος πολιτικής ή σωστής επιλογής τίτλων μπορεί (όπως συνήθως στην ελληνική κινηματογραφική αγορά) να βρεθούμε μπροστά σε «εκτροχιασμούς» της τάσης στο μέλλον και όταν τα εισιτήρια αρχίσουν να μην πείθουν, να πουν ξανά οι διανομείς ότι η επανέκδοση «δεν πουλάει». Επιπλέον, δεν έχει MEDIA και δεν έχει (συχνότερα) και δικαιώματα για να πλασαριστεί σε τηλεοπτικές προβολές, αφού (θα) έχει βγάλει το όποιο κέρδος από τα σινεμά… Αλλά αυτά δεν κάνει να τα ξέρετε εσείς, μπορεί να «κακομάθετε» και να λειτουργείτε πιο ξύπνια μπροστά στα ταμεία. Δηλαδή, να ελέγξετε την αγορά. Διότι εσείς πληρώνετε το εισιτήριο. Το ‘χουμε (#wink);

Τελευταίο τετραψήφιο νούμερο για το animated «Φύγαμε», στο #8. Έκοψε 1.012 εισιτήρια (από 13 οθόνες), σημειώνοντας σοβαρή ανάκαμψη στην προσέλευση (της τάξης του +112% σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο). Το σύνολο (15.166) για τίτλο της Disney, πάντως, είναι δραματικό. Ακόμη πιο δράμα η κατάσταση με το #1 της προηγούμενης εβδομάδας, τον «Πινόκιο» (φωτό), ο οποίος κατέρρευσε (-86%) και βρέθηκε στο #9, κόβοντας 689 εισιτήρια (από 7 οθόνες), με το σύνολο να βρίσκεται στα 7.466. Για ταινία που δεν απευθύνεται σε κανένα target group ηλικιακά, δεν ζητάμε ευθύνες… Στο #10 έχουμε το πρωτοεμφανιζόμενο δραματικό indie «Babyteeth», που έκοψε 671 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Είχε και κάτι «previews» πριν το τετραήμερο, αλλά δεν παρατήρησα καμία διαφορά στη σούμα. Τρέχα γύρευε…

Τα μεγάλα σουξέ της τρέχουσας σεζόν, το «Joker» και η «Ευτυχία» συνεχίζουν τις προβολές τους σε θερινά σινεμά ολόκληρης της χώρας και, ενημερωτικά, βρίσκονται στα 905.421 και 662.453 εισιτήρια, αντίστοιχα. Χωρίς αυτά, θα κλαίγαμε τον χειμώνα… Σε άλλα νέα, τα Village Cinemas επαναλειτουργούν από την 1η Ιουλίου και περιμένουμε να τα δούμε να παίζουν (μεταξύ άλλων) το τόσο αδικημένο και κακότυχο «Κυνήγι», ενώ κατά τη διάρκεια του μήνα θα έχουν να ελπίζουν για εισιτήρια από την live action «Mulan» και το επετειακό re-release του «Inception», το οποίο θα προσφέρει ένα κάποιο refresh στη μνήμη των θεατών που περιμένουν διακαώς το «Tenet» (φωτό). Μήπως, τελικά, τα δύο φιλμ του Κρίστοφερ Νόλαν έχουν μεγάλη συγγένεια;