FreeCinema

Follow us

ΕΝΑΝ ΓΙΑΤΡΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ! (2019)

(DOCTEUR?)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τριστάν Σεγκελά
  • ΚΑΣΤ: Μισέλ Μπλαν, Ακίμ Τζεμιλί, Σολέν Ριγκό, Φρανκ Γκασταμπίντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Γιατρός βάρδιας για κατ’ οίκον επείγοντα περιστατικά την παραμονή των Χριστουγέννων στρατολογεί ντελιβερά που βρίσκει στο διάβα του, καθώς έπειτα από μικρό ατύχημα ο πρώτος αδυνατεί να τα βγάλει πέρα μόνος του. Θα παραδώσει;

«Από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνα», λέει η σοφή λαϊκή ρήση. Και από Ιούλιο… Χριστούγεννα, συμπληρώνει πλέον η ελληνική διανομή, η οποία εκτός από τους διαρκείς τρόπους να μας εκπλήσσει με τις… ανασκαφικές της ικανότητες στα άδυτα της γαλλικής παραγωγής, ανοίγει με τούτον τον «Γιατρό» δρόμους καινοτομίας για τα θερινά σινεμά, που ίσως ουδείς είχε φανταστεί. Ο πολυφορεμένος συνδυασμός γιασεμιού και αγιοκλήματος δύναται από τούδε να ανανεωθεί με το comme il faut και καλότυχο… γκι, ενώ το popcorn των κυλικείων δεν θα ήταν κακή ιδέα να αντικατασταθεί από τα παραδοσιακά μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες, καθώς όπως φαίνεται σήμαναν Χριστούγεννα στην πόλη! Υπερβολές; Μα, η όλη φάση είναι «του γιατρού»!

Έπειτα από την κάρτα που πέφτει πριν τους τίτλους αρχής, η οποία μας πληροφορεί πως η ταινία είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα (περισσότερο σε ατυχές σαρκαστικό χιούμορ φέρνει η αναφορά, παρά σε κάτι το ουσιαστικό), και υπό τους ήχους του περίφημου… «Santa Baby» με την Έρθα Κιτ, μας συστήνεται ο βετεράνος γιατρός Σερζ Μαμού-Μανί (το περίεργο επίθετό του, φυσικά, θα αποτελέσει αφορμή «κωμικών» καταστάσεων στα θερινά…), ο οποίος δείχνει σχεδόν παραιτημένος από τη ζωή, με τη νυχτερινή βάρδια τη συγκεκριμένη μέρα των εορτών των Χριστουγέννων να μοιάζει γι’ αυτόν με αγγαρεία από τις λίγες. Μια σειρά συμπτώσεων και ατυχιών θα τον κάνουν να γνωριστεί με τον πρόσχαρο ντελιβερά Μαλέκ, ο οποίος ένεκα παρολίγον πυροσβεστικού παρελθόντος κατέχει στοιχειώδεις (έστω) γνώσεις πρώτων βοηθειών. Ο ολίγον αφελής νεαρός θα κληθεί εκών άκων να παίξει τον γιατρό, όταν ο μεσιέ Σερζ συνειδητοποιήσει πως το μικρό τροχαίο που λόγω απροσεξίας είχε δεν του επιτρέπει να εργαστεί επιτυχώς, πόσω μάλλον όταν η αυστηρή του προϊσταμένη τού καθιστά σαφές πως αντικαταστάτης σε μια μέρα σαν κι αυτήν δεν υπάρχει. Οι δυο τους ξεκινούν την περιπλάνησή τους στο νυχτερινό εορταστικό Παρίσι, με τα επείγοντα περιστατικά να διαδέχονται το ένα το άλλο. Ο Μαλέκ «εξετάζει» τους ασθενείς, ο Σερζ τον καθοδηγεί μέσω κινητού τηλεφώνου και… αυτό είναι όλο!

Πρόκειται για τυπική περίπτωση φιλμ που βασίζεται σε μία και μόνο (πανεύκολη) ιδέα, χωρίς οι δύο σεναριογράφοι του να έχουν μπει στον κόπο να την εμπλουτίσουν κάπως, ώστε να την κάνουν να μοιάζει κάπως με ταινία. Το «αστείο» του σεναρίου εξαντλείται στο δεκάλεπτο, όταν και ο βετεράνος ντόκτορ καταφεύγει αναγκαστικά στη λύση της πλαστοπροσωπίας, φοβούμενος πως θα χάσει τη δουλειά του σε περίπτωση που εγκαταλείψει τη θέση του, με τη συνέχεια να είναι όσο μονότονη και ανεκδοτολογική μπορεί ο καθένας να φανταστεί, καθώς η μόνη πορεία που ακολουθείται είναι τηλεφώνημα / άφιξη σε διαμέρισμα / εξέταση (μετά πιθανών παρεξηγήσεων) και πάλι από την αρχή.

Το προβλεπόμενο ιατρικό ανακοινωθέν διακόπτεται μονάχα από την υποπλοκή της νεαρής καταθλιπτικής Ροζ, το background της οποίας εξηγεί τη θλίψη του μεσιέ Σερζ. Άπαξ του ξεκαθαρίσματος της σχέσης η οποία τους ενώνει, κάνει μπαμ το πού ακριβώς θα τους οδηγήσει το στόρι, συνάδοντας πλήρως με το ολούθε χριστουγεννιάτικο πνεύμα. Από την άλλη, ο αλαζόνας τύπος που εμφανίζεται ως δια μαγείας μπροστά στον Μαλέκ, είτε αυτός εργάζεται ως ταπεινός ντελιβεράς είτε με περηφάνια φορά το στηθοσκόπιο μοιράζοντας ιατρικές συμβουλές, ενέχει ρόλο υποτιθέμενου punchline, που όμως, δυστυχώς, ταιριάζει ασορτί με το σύνηθες… κρύο των χειμωνιάτικων βραδιών του Παρισιού. Η φοβία που ίσως ο καθένας νιώθει μπροστά σε μία πιθανή εισαγωγή του σε νοσοκομείο, προτιμώντας έτσι την «ευκολία» της κατ’ οίκον εξέτασης, χάνεται κάπου στα εντερικά προβλήματα του πρώτου ασθενούς (σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, πάντα συλλογίζομαι το τι έχουν ακούσει κατά καιρούς στη χώρα μας οι «σκατολογικού χιούμορ» αμερικανικές κωμωδίες…), ενώ τα «σπασμένα νερά» λίγο πριν το φινάλε ξεγεννούν το ιατρικό tour με τον πλέον τετριμμένο και γλυκανάλατο τρόπο. Τουλάχιστον, οι δύο βασικοί ηθοποιοί καταφέρνουν να μην γίνουν εκνευριστικοί με την απόδοσή τους (σε αντίθεση με διάσημους Γάλλους συναδέλφους τους που εσχάτως έχουμε χορτάσει…), πετυχαίνοντας μία κατά το δυνατόν μετρημένη ερμηνεία. Όχι πως αυτό εκτινάσσει στα ύψη τον δείκτη της ψυχαγωγίας εδώ, αλλά ας πούμε και μια καλή (αχρείαστη να ‘ναι) κουβέντα για τούτον τον δόλιο «Γιατρό».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

– Πάμε θερινό σινεμαδάκι; Παίζει γαλλική buddy κωμωδία με αλλαγές ταυτότητας, Χριστούγεννα και Παρίσι.
– Έναν γιατρό, παρακαλώ!


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2020

Για 26η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου, με συνολικά 138 ταινίες απ' όλο τον κόσμο, τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, πρεμιέρες της εγχώριας παραγωγής και ελληνικά φιλμ μικρού μήκους. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ο γηραιός Εντ, χήρος πια, δεν τα φέρνει βόλτα μόνος στο σπίτι και η κόρη του δεν έχει αρκετό χρόνο για να τον επιτηρεί, προσπαθώντας να κουμαντάρει δουλειά και οικογένεια με τρία παιδιά. Η λύση είναι μόνο μία: να μετακομίσει στο δικό της σπίτι. Αλλά εκεί δεν περισσεύει δωμάτιο για τον παππού. Όταν ο μικρός εγγονός υποχρεώνεται να χάσει το δικό του και καταλήγει στη σοφίτα, ξεκινά… ανένδοτος πόλεμος!

Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Μία δασκάλα της κινέζικης γλώσσας σε γυμνάσιο της Σιγκαπούρης ξεχωρίζει έναν από τους πιο μέτριους μαθητές της τάξης της και προσπαθεί να τον βοηθήσει να περάσει με καλό βαθμό. Μοιραία, θα αναπτυχθεί μεταξύ τους μια σχέση που θα ξεφύγει από την απλή φιλία…

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.