FreeCinema

Follow us
27.0618:00

Ελληνικό box-office: Don’t be cruel to «Elvis»…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Elvis» έβαλε τα δυνατά του για να βγάλει τη γκίνια που σέρνεται πάνω από τις μουσικές βιογραφίες στη χώρα μας.

Βέβαια, παραμένει η γκίνια της εβδομηντάρας (και πάλι καλά να λέμε…). Από τα 71.967 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, πήγαμε στα 70.798, με την πρώτη δεκάδα να χάνει μόλις ένα -1% στην προσέλευση των θεατών. Δεν ακούγονται πραγματικά άσχημα όλα αυτά, όμως, μιλώντας για το σύνολο της ελληνικής αγοράς, με εισιτήρια από τριάντα καταγεγραμμένους τίτλους και τη νέα είσοδο του θρυλικού ονόματος του Έλβις Πρίσλεϊ, όλο και κάτι καλύτερο θα έπρεπε να δούμε σαν αποτέλεσμα… Το «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν εννοείται πως έκανε ποδαρικό στο #1, αλλά… μετ’ εμποδίων! Αρχικά, το είδος των μουσικών βιογραφιών πάει πάντοτε άπατο στην Ελλάδα, ακόμη κι όταν ένα φιλμ έχει «παίξει» δυνατά και στα Όσκαρ. Εξαίρεση των τελευταίων ετών αποτελεί μονάχα το «Bohemian Rhapsody», που στις αρχές Νοεμβρίου του 2018 είχε ανοίξει με 27.744 εισιτήρια (από 88 οθόνες). Σήμερα, το «Elvis» ξεκίνησε με 16.768 εισιτήρια (από 103 οθόνες). Μια τίμια σύγκριση που θα μπορούσαμε να κάνουμε, χωρίς να μιλάμε για βιογραφικό έργο, θα ήταν με το άνοιγμα του «Ένα Αστέρι Γεννιέται» (στις αρχές Οκτωβρίου του 2018), που είχε κόψει 18.542 θεατές (από 104 οθόνες), χάρη στο appeal της Lady Gaga. Η ταινία του Λούρμαν μπορεί να μετράει λιγότερα εισιτήρια από τους άνωθεν τίτλους / παραδείγματα, όμως, έχει ένα σοβαρό πλεονέκτημα: έπαιξε κυρίως σε θερινά σινεμά (λιγότερα καθίσματα) και σχεδόν αποκλειστικά με μονές προβολές (εκτός ελαχίστων διπλών σε multiplex) εξαιτίας της μεγάλης διάρκειάς της. Έτσι, ο Πρίσλεϊ μπορεί να βαδίσει με καθαρό κούτελο και στο δεύτερο τετραήμερό του, ελπίζοντας σε σταθερότητα λόγω πολύ καλού word of mouth. Η Πέμπτη ήταν άσχημη (2.556), η Παρασκευή όχι ιδιαίτερα βελτιωμένη (3.386), το Σάββατο σημειώθηκε εκτίναξη (5.911) παρά κάποιες βροχές σε διάφορες περιοχές και η Κυριακή στάθηκε αξιοπρεπώς (4.915). Σαρωτική η προσέλευση του κοινού στα σινεμά της Αττικής (12.213 εισιτήρια, από 53 οθόνες), σοκαριστικά μέτρια η κίνηση στις αίθουσες ATMOS (552 εισιτήρια, από 6 οθόνες) και στη μοναδική IMAX της Θεσσαλονίκης (119 εισιτήρια). Και μιλάμε για έργο που χρειάζεται ν’ ακούσεις μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Greek summer, σου λέει. Όλα τα «κουλά», στη ελληνική κινηματογραφική αγορά τα συναντάμε…

Η λέξη που προηγήθηκε στα εισαγωγικά αρμόζει ιδανικά στην περίπτωση του «Τέλειου Αφεντικού», το οποίο ανέβηκε από το #4 στο #2, σημείωσε αύξηση της τάξης του +7% κι έκοψε 10.703 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Φάση… θερινό σινεμαδάκι ενηλίκων για την Αττική στο ΣουΚού (4.113 και 3.239, στις αντίστοιχες μέρες) το φιλμ, καθώς στα πέριξ βρίσκονται οι 23 οθόνες που το παίζουν (10.178 εισιτήρια). Με 25.422 στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, βρισκόμαστε μπροστά στο πρώτο ανεξάρτητο ευρωπαϊκό hit-άκι του καλοκαιριού (ξέρετε, από εκείνα τα προέλευσης Γαλλίας ή Ισπανίας που σε άλλη εποχή δεν θα μαθαίναμε καν ότι διανεμήθηκαν…). Στο #3 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ τρόμου «Νεκρό Τηλέφωνο» (φωτό), με 10.409 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Τηρουμένων των αναλογιών (και ειδικά με την «καταδίκη» των θερινών που το έπαιζαν μόνο μετά τις 22:30 ή τις 23:00…), το φιλμ ξεπέρασε τις προσδοκίες! Πάρα πολύ καλή και ισορροπημένη η αντίδραση των θεατών σε προσέλευση ανά τις ημέρες: 2.697, 2.361, 2.923 και 2.428. Χωρίς να είναι εφικτό να γνωρίζουμε με ακρίβεια το πως μοιράστηκαν τα εισιτήρια, αυτά τα νούμερα μάλλον μαρτυρούν υποστήριξη του κοινού των multiplex (ειδικά η δυνατή Πέμπτη).

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν δύο από τα πιο δυνατά blockbuster του καλοκαιριού παγκοσμίως, τα οποία είχαν εντελώς διαφορετική απήχηση στο ελληνικό κοινό. Στο #4 το «Top Gun: Maverick» (-42%) με 9.460 εισιτήρια (από 68 οθόνες) και υγιέστατο σύνολο στα 219.401, και στο #5 το «Jurassic World: Κυριαρχία» (-63%) με 5.159 εισιτήρια (από 51 οθόνες) και ασθενικό σύνολο στα 76.310.

Εντελώς ανώμαλη πτώση στο δεύτερο τετραήμερό του είναι το animated «Lightyear» (-68%!), κόβοντας 5.139 εισιτήρια (από 79 οθόνες). Το word of mouth πρέπει να είναι ολέθριο και… μπορώ να υποψιαστώ έστω μία αιτία. Σύνολο στα 29.856 μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Δεν είναι κακό το έργο, απλά απευθύνεται σε πιο… ώριμους fans του sci-fi και όχι σε παιδάκια που θα πάνε να κάνουν χαβαλέ σε μεταγλωττισμένο. Στο #7 άνοιξε το ελληνικό crime δράμα «Αγέλη Προβάτων» (φωτό), κόβοντας 2.611 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Το φιλμ πλασαρίστηκε σαν mainstream θρίλερ για τις μάζες, αλλά οι θεατές τη «μυρίστηκαν» τη δουλειά. Συγκριτικά (και αντικειμενικά, πέραν των παλαβών ονειρώξεων για εμπορική επιτυχία…), θα ήθελε να πιάσει κάτι σαν το άνοιγμα της θερινής μετα-COVID «επανέκδοσης» της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» (5.138 εισιτήρια, από 23 οθόνες, στις αρχές Ιουνίου του 2020) ή του «Πρόστιμου» (2.293 εισιτήρια, από 8 οθόνες, στα τέλη του περσινού Μάη), αλλά ούτε τα φετινά «Μαγνητικά Πεδία» δεν πλησίασε (2.296 εισιτήρια, από 8 οθόνες), αν προσέξει κανείς λίγο καλύτερα και το screen average. Τι να σου κάνει ο τηλεοπτικός Δημήτρης Λάλος και το θεοσεβούμενο weirdness του Άρη Σερβετάλη, άμα το έργο δεν τραβάει; By the way, τα «Μαγνητικά Πεδία» έκοψαν ακόμη 622 εισιτήρια (από 7 οθόνες) κι έχουν φτάσει τα 19.898! Μια θετική και ευχάριστη έκπληξη τούτης της σεζόν.

Στο #8, ο τεράστιος «Άγνωστος του Εξπρές» (φωτό), ένα από τα σημαντικότερα θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ, κρατήθηκε σε ίδια επίπεδα με το άνοιγμά του (-15%!), έκοψε 1.268 εισιτήρια (από 5 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 3.588 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Επιστροφή στο top 10 για το «Σμύρνη μου Αγαπημένη», που μάλλον θα ξαναβλέπουμε να κάνει τέτοιες κινήσεις όλο το καλοκαίρι, αφού προβλέπεται να έχει ζήτηση σε παραθεριστικά κέντρα της Αττικής και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Εικοστή έβδομη εβδομάδα προβολής, 1.034 εισιτήρια (από 8 οθόνες) και σύνολο στα 245.170. Τα ίδια εισιτήρια έκοψε και το άλλο… υπερ-αιωνόβιο του box-office για τη φετινή σεζόν, το animated «Ενκάντο» (-13%)! Τριακοστή πρώτη εβδομάδα προβολής, 9 οθόνες εδώ και σύνολο στα 91.467. Και παίζει και στο Disney+, πια!

Συνολικά, η αγορά εισιτηριακά (2.461.308) έχει πια ξεπεράσει τα νούμερα του 2020 (2.374.276), αλλά βρίσκεται στα μισά του 2019 (4.389.053), μετρώντας από την πρώτη του Γενάρη μέχρι και χθες.