Ελληνικό box-office: Anti-hero, αλλά πούλησε…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ένας (anti-)superhero της Marvel κατακτά την κορυφή με εξαιρετική άνεση, αφήνοντας τη Lady Gaga να σιγοντάρει από απόσταση.
Οι μουσικές ταινίες δεν έχουν παράδοση επιτυχίας στην ελληνική αγορά κι έτσι, αφού η προώθηση πάτησε περισσότερο στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Lady Gaga και ουχί στο ερωτικό δράμα της ιστορίας, το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» βρέθηκε αρκετά χαμηλότερα από το ντεμπούτο τού «Venom» στα εισιτήρια. Ο ήρωας της Marvel ευνοήθηκε (και) από το όνομα του Τομ Χάρντι στη μαρκίζα, για να βρεθεί το φιλμ στην κορυφή με 66.795 εισιτήρια (από 140 οθόνες!). Μιλάμε για το 46% του τετραημέρου! Κοινώς, η ταινία κινήθηκε σε ακριβώς παρόμοιο πλαίσιο με το άνοιγμα του «Thor: Ragnarok», που είχε κόψει 60.036 εισιτήρια (από 133 οθόνες) την πιο ευνοϊκή εμπορικά περίοδο των αρχών Νοεμβρίου πέρσι. 31.435 ήταν το μερίδιο της Αθήνας (από 49 οθόνες), πολύ μέτρια η συνολική προσέλευση στις 3D προβολές (7.080 εισιτήρια, από 30 οθόνες, κυρίως στην επαρχία), ενώ πολύ ικανοποιητικά στάθηκαν εκείνες των αιθουσών ATMOS (4.328 εισιτήρια, από 5 οθόνες). Το πράγμα έδειξε από την Πέμπτη (19.253), όπως συνήθως συμβαίνει με τους τίτλους αυτού του genre, με το Σάββατο να ακολουθεί ελάχιστα αυξημένο (21.113). Παίζει μόνο του το έργο και την ερχόμενη εβδομάδα, αλλά με μια προβλεπόμενη πτώση της τάξης του 50% θα δούμε το box-office να παθαίνει ξανά καθίζηση, από τα 147.050 εισιτήρια που μέτρησε το περασμένο τετραήμερο.
Έτσι, στο #2 άνοιξε η νέα version του «A Star Is Born» (φωτό) με την πολυδιαφημισμένη πρωταγωνιστική εμφάνιση της Lady Gaga, η οποία κατάφερε να τραβήξει κοντά της 18.542 θεατές (από 104 οθόνες). Συντριπτικό το ποσοστό της Αθήνας εδώ (12.877 εισιτήρια, από 60 οθόνες). Καλύτερη μέρα το Σάββατο, βεβαίως, με 6.836 εισιτήρια. Επειδή τούτο εδώ δεν έχει ανταγωνισμό από τις πρεμιέρες της ερχόμενης Πέμπτης, είναι άξιον απορίας να δούμε το ποσοστό πτώσης του. Στο #3 συναντάμε τον animated «Μικροπόδαρο» (-21%), με 14.735 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Πού αλλού να πάνε τα ανήλικα, δηλαδή; Πολύ κοντά η απόδοση Σαββάτου (6.453) και Κυριακής (6.964). Σύνολο στα 41.254 εισιτήρια, μέχρι στιγμής. Έχει μέλλον. Στο #4 έκανε την πρώτη του εμφάνιση το «Ο Κύριος & το Όπλο», που δεν ξεκίνησε και τόσο ενθουσιωδώς (παρά τη φήμη της έσχατης ταινίας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ), κόβοντας 11.616 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Από αυτά, τα 8.771 έγιναν στην Αθήνα (από 22 οθόνες)! Σουξέ μεγάλο το σαββατόβραδο, φυσικά (5.216). Το φαινόμενο της απήχησης του δεύτερου sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» συνεχίζεται (μονάχα -36% η πτώση στη… δέκατη τέταρτη εβδομάδα προβολής!), με 4.190 εισιτήρια (από 39 οθόνες) και σύνολο στα 210.988.
Στο #6, η «Καλόγρια» (-57%) δυσκολεύτηκε να κρατήσει τις αίθουσές της στην πέμπτη εβδομάδα προβολής, με αποτέλεσμα να κόψει 4.101 εισιτήρια (από 29 οθόνες), αλλά εντυπωσιάζει σαν σύνολο στα 231.109. Το παιδικό και animated «Απίθανο Κοάλα» άνοιξε στο #7 με 2.898 εισιτήρια (από 53 οθόνες). Τυπικά μικρή εκκίνηση για μικρού βεληνεκούς παραγωγή του genre δίχως την υποστήριξη στουντιακής καμπάνιας. Ακολουθεί «Το Σπίτι με το Ρολόι στον Τοίχο» (-50%), με 2.814 εισιτήρια (από 20 οθόνες) στο τετραήμερο και με ζορισμένο σύνολο στα 26.044. Ντεμπούτο για το γαλλικό (δεν μας εγκαταλείπουν ποτέ…) αστυνομικό θρίλερ «Ο Εξαφανισμένος Φάκελος» (φωτό) στο #9, με 2.626 εισιτήρια (από 10 οθόνες), προερχόμενα κυρίως από κάποια καλά αθηναϊκά μαγαζιά (211 έκοψε σε μία αίθουσα στη Θεσσαλονίκη). Ολοκληρώνουμε δεκάδα με την κομεντί μυστηρίου «Μια Μικρή Χάρη» (-66%), με 2.394 εισιτήρια (από 13 οθόνες) και πάρα πολύ αδύναμο σύνολο στα 14.071.
Οι υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας τα πήγαν χειρότερα. Η «Ανυπακοή» βρέθηκε στο #14, με 1.670 εισιτήρια (από 8 οθόνες), ενώ το controversial «Climax» (φωτό) του Γκασπάρ Νοέ (από το #16) έκοψε 1.019 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Από την άλλη, ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη κρατήθηκε ακριβώς στα ίδια επίπεδα εισιτηρίων (971) με τις προβολές του μονάχα στη Στέγη, έχοντας φτάσει τα 2.577. Μερικά σύνολα ακόμη, για τους μανιακούς των αριθμών: ο τρίτος «Johnny English» έχει φτάσει τα 57.474 εισιτήρια, «Η Παρείσφρηση» τα 7.542, η τελευταία «Επικίνδυνη Αποστολή» τα 144.301, το «The Equalizer 2» τα 48.528 και η επανέκδοση του κιουμπρικού «2001» τα 5.100. Και, φυσικά, έρχονται ακόμη οκτώ νέες ταινίες από την Πέμπτη! Παλιοκηδείας… συνέχεια!