FreeCinema

Follow us
20.0620:00

Ελληνικό box-office: Έτη φωτός μακριά από… το «Toy Story»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Lightyear» δεν κατάφερε να σηκώσει ψηλά τα σινεμά, διχάζοντας κυρίως τους γονείς που μάλλον περίμεναν κάτι άλλο και όχι… «διαφορετικό».

Από τα 85.217 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου περάσαμε ξανά σε οπισθοδρόμηση. Οριακή επαφή με το νούμερο που έχω βάλει για «safety zone», δηλαδή 71.967. Πλήρης η αστοχία του new entry «Lightyear», το οποίο αναμενόταν να είναι ένα spin-off των «Toy Story» movies, αλλά προέκυψε κανονική sci-fi περιπέτεια με… λεσβιακή υποπλοκή! Δηλαδή, ένα σαφώς πιο ενήλικο θέαμα, αλλά… σχεδόν χωρίς αγγλόφωνες προβολές. Από τις 153 οθόνες που έπαιζαν το νέο animated φιλμ της Pixar, μόλις 12 έπαιζαν original version (κόβοντας 683 εισιτήρια). Είναι προφανές ότι το «χρυσό αυγό» για τα παιδικά είναι οι μεταγλωττισμένες προβολές, όμως, πρέπει και η ταινία ν’ απευθύνεται σ’ αυτό το κοινό. Διαφορετικά, market-άρεις «αρπαχτή» του πρώτου τετραημέρου. Η οποία… δεν προέκυψε. Το άνοιγμα του «Lightyear» ήταν 16.192 εισιτήρια, δηλαδή κάτι παραπάνω από το Σάββατο (μονάχα!) του «Toy Story 4» (14.287 εισιτήρια) στα τέλη Ιουνίου του 2019. Εκείνο είχε κάνει opening τετραημέρου στα 43.642 εισιτήρια (από 232 οθόνες), έτη φωτός μακριά από τη σημερινή πορεία του Μπαζ που αποδείχθηκε πως δεν είχε καθόλου καύσιμα για να πάει προς το… «beyond»! Το Σάββατο ήταν η καλύτερη μέρα (5.797), ενώ η Αττική κατείχε το βαρβάτο ποσοστό προσέλευσης (10.819 εισιτήρια, από 74 οθόνες). Κρίμα, γιατί το έργο είναι χάρμα ψυχαγωγίας. Αλλά έπρεπε και να είχε επικοινωνηθεί σωστά, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για animated φιλμ που προτείνει κάτι εντελώς διαφορετικό από τα στερεότυπα…

Στο #2 ακολούθησε με χαλαρό ποσοστό πτώσης (-38%) το «Top Gun: Maverick» στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του, κόβοντας 15.768 εισιτήρια (από 99 οθόνες). Η ταινία διατήρησε τις οθόνες της και το word of mouth ικανοποίησης του κοινού δείχνει να έχει αποτέλεσμα. Κυρίαρχο το σαββατόβραδο (6.455), με το σύνολο να… «πετάει» στα 202.238. Αντιθέτως, τα πράγματα δεν είναι τόσο ευχάριστα για το «Jurassic World: Κυριαρχία» (φωτό), το οποίο έκοψε 13.744 εισιτήρια (από 119 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό του, σημειώνοντας δυναμική πτώση της τάξης του -60%! Ηγείται το Σάββατο κι εδώ (4.787), ενώ η μόνη λογική εξήγηση για το φτωχό νούμερο είναι το γεγονός ότι το συντριπτικό ποσοστό των θερινών έπαιζαν μονάχα βραδινή προβολή, με τέλος παράστασης… μετά τα μεσάνυχτα. Πρόβλημα για μεγάλη μερίδα θεατών αυτό, μαζί με το ζήτημα του ήχου που οφείλει να είναι κάπως δυνατά σε τέτοιες ταινίες. Αφού ήθελαν να παίξουν «Lightyear»… Το σύνολο των εισιτηρίων μέχρι στιγμής βρίσκεται στα 64.503. Κρίμα. Ξανά.

Έκπληξη στο #4 το ισπανικό «Τέλειο Αφεντικό» (φωτό), που άνοιξε με πενταψήφιο νούμερο! Φουλ στις πρώτες παραστάσεις, κάμποσα δυνατά «μαγαζιά» (που κόβουν ακόμη κι αν έπαιζαν ταινία μ’ εμένα για πρωταγωνιστή…), πολύ επιθετική διαφήμιση εκεί έξω (λέγε με και outdoor) και… 10.003 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Τα 9.595 ήρθαν από 16 οθόνες της Αττικής! Πιο δυνατό το Σάββατο (3.931), κατά τα άλλα… μυστήριαι αι βουλαί των θεατών στους θερινούς μήνες. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ακόμη μία νέα είσοδος, το γαλλικό «Υψηλή Ραπτική», το οποίο άνοιξε με 1.934 (από 18 οθόνες). Γι’ αυτό που προσφέρει το έργο… και πολλά του είναι! Επισημαίνεται το πόσο έχει «ξεφτίσει» η καλοκαιρινή (φορετή από τους διανομείς) μανία για tricolore…

Στο #6 ακολουθεί ακόμη μία νέα είσοδος, η επανέκδοση της θρυλικής κωμωδίας «Μερικοί το Προτιμούν Καυτό» του Μπίλι Γουάιλντερ (φωτό 1), με 1.824 εισιτήρια (από 4 οθόνες στην Αττική). Θρίαμβος το ΣουΚου (745 και 506 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες), πολύ ευχάριστο να βλέπουμε εξαιρετικές ταινίες από το παρελθόν ν’ ανταγωνίζονται… τις φόλες του σήμερα σε προσέλευση. Επίσης, στο #8 έχουμε μια δεύτερη νέα επανέκδοση τούτου του επταημέρου, τον αριστουργηματικό «Άγνωστο του Εξπρές» του Άλφρεντ Χίτσκοκ (φωτό 2), που άνοιξε με 1.498 εισιτήρια (από 4 οθόνες στην Αττική κι αυτό) και προσέλευση 518 και 443 θεατών στο weekend. Δεν θ’ αντέξω να σχολιάσω πως για τον δεύτερο τίτλο είδα και κάτι… «τριάστερες» βαθμολογίες! Παιδιά, δεν αφήνετε τα πληκτρολόγια, να πιάσετε καμιά σφουγγαρίστρα;

Ανάμεσα στις δύο επανεκδόσεις, στο #7, βρέθηκε το Marvel-ικό «Doctor Strange in the Multiverse of Madness» (-42%), με 1.535 εισιτήρια (από 17 οθόνες) και σύνολο στα 230.233. Πέρα από κάθε προσδοκία, με σύνολο στα 18.181 μέχρι στιγμής, βρίσκονται τα «Μαγνητικά Πεδία» (-19%), τα οποία κόβουν σχεδόν αδιάκοπα αξιοπρεπή εισιτήρια εδώ και πέντε εβδομάδες. Μάζεψαν ακόμη 1.240 (από 12 οθόνες). Στο #10 έχουμε τον… μαραθώνιο εβδομάδων προβολής του animated «Ενκάντο» (-31%), το οποίο έκοψε 1.195 (από 11 οθόνες), στην τριακοστή του εβδομάδα συνεχούς προβολής στους ελληνικούς κινηματογράφους! Τσούκου-τσούκου, μόλις έπιασε την ενενηντάρα (90.335)! Τέλος, άδικο «ποδαρικό» είχε στο #11 το «Καλή Τύχη Λίο Γκράντε» (φωτό), μια ωραιότατη ταινία για βραδινή έξοδο adult κοινού στα θερινά, η οποία έκοψε 1.043 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Αψυχολόγητο το μη ενδιαφέρον για καλύτερη υποδοχή.