FreeCinema

Follow us
17.1018:00

Ελληνικό box-office: «Χαμογέλα», ο τρόμος… πουλάει!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το θρίλερ τρόμου «Χαμογέλα» ανεβάζει τα εισιτήριά του για τρίτη συνεχόμενη φορά, κατακτώντας ξανά (και) την κορυφή!

Αρχικά, να πω ότι τρεις στους δέκα τίτλους του top 10 του τετραημέρου που μας πέρασε αφορούν σε ταινίες τρόμου (με 55% ποσοστό επί των εισιτηρίων!). Είδος που, όπως φαίνεται, εάν τα φιλμ αρέσουν, βγάζουν τον (όποιο) κόσμο από τα σπίτια του. Έτσι, με την ενίσχυση ενός νέου έργου από τούτο το genre, σε συνδυασμό με την αμείωτη κίνηση προς το σουξέ των τελευταίων εβδομάδων, παρατηρούμε ότι από τα 66.660 εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου, πλέον ανεβήκαμε στα 85.621. Η πρωτιά ανήκει, για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα και μάλιστα με διαρκείς αυξητικές τάσεις (!), στο θρίλερ τρόμου «Χαμογέλα», το οποίο πλησίασε ένα +32% σε προσέλευση! Για το FREE CINEMA είναι μία μικρή δικαίωση όλο αυτό, καθώς θεωρώ πως είναι το καλύτερο έργο που βγήκε στα σινεμά όλο αυτό το διάστημα, υπήρξε η «ταινία της εβδομάδας» για εμάς στην πρεμιέρα του και το στηρίξαμε αξιολογικά περισσότερο από κάθε άλλο ελληνικό Μέσο. Πριν προκύψει το οποιοδήποτε… hype. Το οποίο όχι απλά ισχύει αυτή τη στιγμή (ξεσκίζει στο box-office παγκοσμίως, με 137.568.000 δολάρια σε εισπράξεις ήδη και την Paramount να παραμιλάει), αλλά πλέον ίσως αξίζει τον κόπο να ξεκινήσουμε και αναλύσεις περί κοινωνικού φαινομένου. Στην Ελλάδα, λοιπόν, αυτό το τετραήμερο έκοψε 27.685 εισιτήρια (από 70 οθόνες), με το σαββατόβραδο μονάχα να κρατά τα σκήπτρα της μεγαλύτερης προσέλευσης από κάθε άλλη μέρα και φιλμ (10.460). Παραμένει εντυπωσιακή η σχετική ισορροπία στην προτίμηση ανάμεσα σε Αττική (14.116, από 29 οθόνες) και την υπόλοιπη χώρα (13.569, από 41 οθόνες), ενώ συνολικά το «Χαμογέλα» έχει φτάσει τα 95.425 εισιτήρια! Τους έπιασε όλους… «στον ύπνο»!

Στο τρίτο του τετραήμερο, λοιπόν, το «Smile» έκοψε σχεδόν τα ίδια εισιτήρια (26.321, από 96 οθόνες) με το άνοιγμα του πρώτου sequel της «Νύχτας με τις Μάσκες» του 2018. Το «Η Νύχτα με τις Μάσκες 2» είχε ξεκινήσει μέτρια με 8.671 εισιτήρια (από 64 οθόνες) πέρσι, επιπλέον αποδυναμωμένο από τη «διαρροή» του φιλμ στα τορεντάδικα, καθώς το studio της Universal αποφάσισε να το διανέμει ταυτόχρονα στο streaming στις ΗΠΑ, μία μέρα μετά την έξοδό του στους ελληνικούς κινηματογράφους. Η ίδια φόρμουλα ακολουθήθηκε κι εφέτος, με αποτέλεσμα «Η Τελευταία Νύχτα με τις Μάσκες» να κάνει ποδαρικό στο δικό μας box-office από το #2, με 16.505 εισιτήρια (από 81 οθόνες). Διπλασίασε, μεν, τα περσινά του εισιτήρια, αλλά σίγουρα έχασε πόνους από το… home entertainment. Εκτός Σαββάτου (5.925), κινήθηκε λίγο πιο πάνω από το τριχίλιαρο ημερησίως. Το word of mouth διχάζει εντονότερα από οποιοδήποτε άλλο μέρος της τριλογίας του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, άρα η συνέχειά του είναι εντελώς απρόβλεπτη.

Στο #3 συναντάμε το animated σουξέ του «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» με +7% άνοδο στην ένατη εβδομάδα προβολής του! Έκοψε 9.386 εισιτήρια (από 84 οθόνες), με προφανή χαλασμό στο weekend (4.553 και 4.079, στις αντίστοιχες μέρες). Συνολικά, έχει φτάσει τα 289.314 και πλέον μπορεί να πανηγυρίζει για τις δόξες της κατοχής του #1 τίτλου σε προσέλευση στους ελληνικούς κινηματογράφους για το 2022! Στο #4 ακολουθεί το πρωτοεμφανιζόμενο «Κοίτα τους Πώς Τρέχουν» (φωτό), το οποίο απογοήτευσε στα ταμεία και με έβγαλε εντελώς εκτός προβλέψεων. Άνοιξε με 6.267 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Μπορεί να μην βασιζόταν σε έργο της Άγκαθα Κρίστι, το όνομά της, όμως, παίζει κανονικά στην πλοκή τούτης της κωμωδίας μυστηρίου και το συγκεκριμένο είδος πάντα δουλεύει στη χώρα μας. Εδώ εκείνη η τηλεοπτική αθλιότητα, το «Δέκα Ύποπτοι για Φόνο», κυρίως εξαιτίας του ονόματος της (συγγραφέως στην προκειμένη) Κρίστι, είχε ανοίξει με 11.284 εισιτήρια (από 19 οθόνες) στα τέλη Ιουνίου του 2018! Με τέτοια σύγκριση, μιλάμε για… φιάσκο! Το σαββατόβραδο κατάφερε να προσελκύσει μόλις 2.711 θεατές. Κοίτα τους… δεν έτρεξαν! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το παιδικό animated «Πνεύμα από Σπίτι» (+26%), με 4.245 εισιτήρια (από 53 οθόνες) και σύνολο μέχρι στιγμής στα 7.891.

Συνεχίζουμε με animated παιδικά στις θέσεις #6 και #7. Οι περιπέτειες του «Κοτολαγού και του Χάμστερ του Σκότους» (-3%) έκοψαν 3.085 εισιτήρια (από 40 οθόνες), με σύνολο στα 6.651, ενώ το «Η DC Λεγεώνα από τα Σούπερ-Κατοικίδια» δείχνει αντοχή (+6%), κόβοντας 2.659 εισιτήρια (από 38 οθόνες), για να φτάσει τα 27.001. Στο #8 συναντάμε το… φιάσκο τρόμου «Η Πρόσκληση» (-58%), με 2.413 εισιτήρια (από 22 οθόνες) και σύνολο στα 11.859 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Το δραματικό θρίλερ «Μην Ανησυχείς Αγάπη μου» (-47%) ακολουθεί με 2.115 εισιτήρια (από 11 οθόνες), με σύνολο στα 37.036 και ολοκληρώνουμε με το new entry του ιδιόμορφου ντοκιμαντέρ «Moonage Daydream» για τον Ντέιβιντ Μπόουι (φωτό), το οποίο άνοιξε με 1.552 εισιτήρια (από 28 οθόνες, με περιορισμένο αριθμό προβολών). Είχε προηγηθεί μία προβολή στο πλαίσιο των Νυχτών Πρεμιέρας στην αίθουσα Sphera των VILLAGE Cinemas, με 613 εισιτήρια, αν κρίνουμε από το συνολικό νούμερο (2.165) του τίτλου. Ενημερωτικά, τα σαββατιάτικα previews της «Απόφασης Φυγής» του Τσαν-Γουκ Παρκ (που ξεκινά επίσημα από την ερχόμενη Πέμπτη) προσέλκυσαν 467 θεατές σε τρεις αθηναϊκές οθόνες (και από μία παράσταση την ημέρα) στο weekend.