FreeCinema

Follow us

Ο ΚΟΤΟΛΑΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΜΣΤΕΡ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ (2022)

(HOPPER ET LE HAMSTER DES TÉNÈBRES)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στάσεν, Μπενζαμέν Μουσκέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ονειροπόλος μα ατζαμής… κοτολαγός, για ν’ αποδείξει ότι είναι γεννημένος για την περιπέτεια, επιχειρεί ν’ ανακαλύψει το μυθικό «Χάμστερ του Σκότους», βοηθούμενος από έναν δυναμικό θηλυκό ασβό και μια δυσκίνητη και σαρκαστική χελώνα.

Υπάρχει κάτι που με προβληματίζει σε μερικά παιδικά animated έργα. Το που ακριβώς απευθύνονται. Σε ανήλικα, προφανώς. Σωστά; Τι νόημα έχει, λοιπόν, στη συγκεκριμένη περίπτωση ταινίας, να βλέπουμε μια πληθώρα σαφών αναφορών (για να μην τις αποκαλέσω «κλεψιές»…) στους «Κυνηγούς της Χαμένης Κιβωτού» (1981) και τις περιπέτειες του Ιντιάνα Τζόουνς; Ποιο ανήλικο γνωρίζει τα φιλμ του Ιντιάνα Τζόουνς; Κι αν αυτό όντως συμβαίνει (γεγονός που αφορά στις υποκειμενικές επιλογές μεθόδων διαπαιδαγώγησης των γονιών), γιατί ένα ανήλικο να ενδιαφερθεί κατόπιν να παρακολουθήσει μια τόσο παιδιάστικη εκδοχή αυτού του ήρωα… με animated ζωάκια; Βλαμμένο είναι;

Η εισαγωγική σεκάνς λες και είναι βγαλμένη από την αντίστοιχη των «Κυνηγών», με το score του «Κοτολαγού και του Χάμστερ του Σκότους» να πετάει ξεδιάντροπα φευγαλέες νότες από το κλασικό θέμα του Τζον Γουίλιαμς. Βέβαια, όλα αυτά δεν τα λες παιδικά! Κι εκεί που ο… ενήλικας συνοδός μπορεί ν’ αρχίσει να γουστάρει περισσότερο από το πιτσιρίκι, η παραγωγή τούτου του animation μας θυμίζει ότι βρισκόμαστε στο στερεοτυπικό πεδίο της… αφελούς ανοησίας, οπότε πάμε στο βασίλειο του εξερευνητή που υιοθέτησε τον ορφανό… κοτολαγό (για όνομα της… «διαφορετικότητας»!) κι έχει κακιασμένο αδελφό που θέλει να του φάει ο θρόνο και καταστρώνει σχέδια ν’ αποδράσει από τη φυλακή για να βρει (επιτέλους) το μυθικό «Χάμστερ του Σκότους» (αυτό κι αν θέλει φαντασία για να το αντιμετωπίσεις αργότερα…), το οποίο όμως ψάχνει κι ο ανιψιός για ν’ αποδείξει πως «το ‘χει» με την περιπέτεια!

Ακολουθεί ένα οδοιπορικό δράσης (you know, for kids…), με συντροφιά έναν δυναμικό θηλυκό ασβό (που στα δύσκολα… την αμολάει!) και μια δυσκίνητη και σαρκαστική χελώνα (παντελώς αχρείαστη ως χαρακτήρα), καθώς θείος κι ανιψιός δίνουν αγώνα δρόμου για το ποιος θα φτάσει πρώτος στο σημείο Χ όπου υποτίθεται πως είναι κρυμμένο το… «κάτι» που σχετίζεται με χάμστερ! Το μοναδικό εύρημα του φιλμ συναντάται σε μια ζούγκλα, όπου μία φυλή πυγμαίων με χαρακτηριστικά… γουρουνιού (pygmy + pig, το «πιάνεις»;) πιάνει τους τρεις ήρωές μας και σκοπεύει να τους θυσιάσει για να κατευνάσει ένα ηφαίστειο. Η πλάκα του καταστασιακού εδώ είναι ότι αυτά τα αμέτρητα ροζ πλασματάκια δημιουργούν σχηματισμούς που φέρνουν στο νου «τουβλάκια» ή Tetris. Ατυχώς, ακόμη κι αυτή η ιδέα ξεχειλώνει σεναριακά, ώσπου να καταλήξουμε στη σύγκρουση της κορύφωσης, με τον προφανή νικητή και το σχετικό μηνυματάκι… για ανήλικα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όταν το παιδί σας μεγαλώσει λίγο και του δείξετε μια ταινία με τον Ιντιάνα Τζόουνς, στο τέλος μπορείτε να του εξομολογηθείτε: «Θυμάσαι εκείνη την ανοησία κινουμένων σχεδίων με τον κοτολαγό που σε είχα πάει να δούμε στο σινεμά παλιά; Ήσουν μικρό τότε, συγχώρεσέ με…»! Επίσης, κατανοώ ότι ο ελληνικός τίτλος είναι όσο πιο κοντά γινόταν στον αγγλικό («Chickenhare and the Hamster of Darkness»), αλλά… πρόκειται περί επιλογής ανθρώπου που εργάζεται στο χώρο του marketing; Σοβαρά;


MORE REVIEWS

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

ΝΑΠΟΛΕΩΝ

Μέσα στην οργή και τις κοινωνικές αναταραχές που ακολούθησαν της Γαλλικής Επανάστασης, ο Κορσικανός στρατιωτικός διοικητής Ναπολέων Βοναπάρτης εκμεταλλεύεται τους θριάμβους του στα πεδία των μαχών για ν’ ανέλθει στην εξουσία, ενώ παράλληλα φλέγεται από την ερωτική του επιθυμία για την Ιωσηφίνα ντε Μποαρνέ.