FreeCinema

Follow us

Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (2022)

(THE INVITATION)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέσικα Μ. Τόμσον
  • ΚΑΣΤ: Νάταλι Εμάνιουελ, Τόμας Ντόχερτι, Σον Πέρτγουι, Χιου Σκίνερ, Αλάνα Μπόντεν, Κάρολ Ανν Κρόφορντ, Στέφανι Κορνελιούσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Ίβι κάνει από περιέργεια ένα DNA test για ν’ ανακαλύψει το γενεαλογικό της δέντρο και ανακαλύπτει χαμένους συγγενείς στη Μεγάλη Βρετανία. Θα προσκληθεί για να παραστεί σε γάμο του σογιού εκεί και θα γνωρίσει μυστηριώδη ευγενή που θα την φλερτάρει επίμονα, ώσπου να καταλάβει (κάπως αργά) τους πραγματικούς σκοπούς του.

Το ταλαίπωρο είδος του σινεμά τρόμου γνωρίζει εδώ ακόμη μία από τις… χειρότερες στιγμές του, σε μια παραγωγή του δευτεράντζα division της SONY, Screen Gems. «Η Πρόσκληση» είναι περίπτωση έργου που δεν θα άξιζε κάτι παραπάνω από πρεμιέρα σε τηλεοπτική πλατφόρμα (πλέον), μα εντελώς μυστηριωδώς έκανε την παρθενική του εμφάνιση στις αίθουσες, στηρίζοντας κάποιες ελάχιστες ελπίδες προσοχής στο γεγονός ότι η πρωταγωνίστριά του ανήκε στο (πολυπληθές, οπότε… what’s the point;) καστ του «Game of Thrones».

Το μέγα πρόβλημα δεν είναι το πόσο τραγελαφικά κακή είναι η ταινία από μόνη της, αλλά τα αδίστακτα αποκαλυπτικά trailers της, τα οποία δεν αφήνουν να αιωρείται ίχνος μυστηρίου γύρω από την… πλήρη πλοκή του φιλμ (κι ύστερα τρώμε εμείς το «κράξιμο» για δήθεν spoilers στις κριτικές μας)! Το σενάριο προσπαθεί με… νύχια και με δόντια (#diplhs) να κρύψει την πραγματική ταυτότητα του οικοδεσπότη – λόρδο Ντε Βιλ (καλό, ε;) του αγγλικού πύργου (με γυρίσματα στην Ουγγαρία για λόγους… φτήνιας) και σου πετάει την απάντηση στο τελευταίο ημίωρο σαν δήθεν «κλου» – έκπληξη, προκαλώντας τουλάχιστον το μειδίαμα. Ταυτόχρονα, έχει χάσει κάθε ευκαιρία ανάπτυξης της «ανατροπής», η οποία αναλώνεται στα στερεοτυπικά κυνηγητά σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, με πλείστες όσες απιθανότητες που αναδεικνύουν την κεντρική (και μόνη εναντίον όλων!) ηρωίδα σε ένα είδος… superhero. Το κοινό αυτών των ταινιών, ξέρετε, δεν είναι τόσο ηλίθιο. Και βλέπει και trailers…

Άπαξ και φτάνουμε στη σκηνή του «τώρα θα πέσουν οι μάσκες» δείπνου, όπου η νεαρή Αμερικάνα θα αντιληφθεί ποιος είναι ο επόμενος και… απέθαντος ρόλος της, η «Πρόσκληση» μετατρέπεται σε ένα camp θέαμα ατυχέστατης αφήγησης, υποκριτικής για «μπουλούκι», κακομοιριασμένων σκηνικών και ψηφιακών εφέ, που βαριέσαι ν’ απολαύσεις ακόμη και για τους λάθος λόγους. Τώρα, αν η δημιουργός του φιλμ θεωρεί ότι έχει ενθέσει μέσα σε όλο αυτό το τσίρκο και… «αλληγορικές» πινελιές γύρω από θέματα όπως η φυλή, η ταξική προέλευση και η υπεροχή του παντοδύναμου ανδρός, με στόχο να τα απομυθοποιήσει ή να τα κριτικάρει, μάλλον για λόγους «τακτ» ουδείς τόλμησε να της πει στα γυρίσματα πως η… μπαναλαρία έχει και τα όριά της!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φτου, σκόρδα! Μακριά από μας!


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!

MR KLEIN

MR KLEIN

Μπρος στην εκκλησιά μια ακόμα δαγκωνιά θέλεις να μου δώσεις, μπρος στην εκκλησιά ακόμα μια φορά θες να με στραγγίξεις.