FreeCinema

Follow us

Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (2022)

(THE INVITATION)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέσικα Μ. Τόμσον
  • ΚΑΣΤ: Νάταλι Εμάνιουελ, Τόμας Ντόχερτι, Σον Πέρτγουι, Χιου Σκίνερ, Αλάνα Μπόντεν, Κάρολ Ανν Κρόφορντ, Στέφανι Κορνελιούσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Η Ίβι κάνει από περιέργεια ένα DNA test για ν’ ανακαλύψει το γενεαλογικό της δέντρο και ανακαλύπτει χαμένους συγγενείς στη Μεγάλη Βρετανία. Θα προσκληθεί για να παραστεί σε γάμο του σογιού εκεί και θα γνωρίσει μυστηριώδη ευγενή που θα την φλερτάρει επίμονα, ώσπου να καταλάβει (κάπως αργά) τους πραγματικούς σκοπούς του.

Το ταλαίπωρο είδος του σινεμά τρόμου γνωρίζει εδώ ακόμη μία από τις… χειρότερες στιγμές του, σε μια παραγωγή του δευτεράντζα division της SONY, Screen Gems. «Η Πρόσκληση» είναι περίπτωση έργου που δεν θα άξιζε κάτι παραπάνω από πρεμιέρα σε τηλεοπτική πλατφόρμα (πλέον), μα εντελώς μυστηριωδώς έκανε την παρθενική του εμφάνιση στις αίθουσες, στηρίζοντας κάποιες ελάχιστες ελπίδες προσοχής στο γεγονός ότι η πρωταγωνίστριά του ανήκε στο (πολυπληθές, οπότε… what’s the point;) καστ του «Game of Thrones».

Το μέγα πρόβλημα δεν είναι το πόσο τραγελαφικά κακή είναι η ταινία από μόνη της, αλλά τα αδίστακτα αποκαλυπτικά trailers της, τα οποία δεν αφήνουν να αιωρείται ίχνος μυστηρίου γύρω από την… πλήρη πλοκή του φιλμ (κι ύστερα τρώμε εμείς το «κράξιμο» για δήθεν spoilers στις κριτικές μας)! Το σενάριο προσπαθεί με… νύχια και με δόντια (#diplhs) να κρύψει την πραγματική ταυτότητα του οικοδεσπότη – λόρδο Ντε Βιλ (καλό, ε;) του αγγλικού πύργου (με γυρίσματα στην Ουγγαρία για λόγους… φτήνιας) και σου πετάει την απάντηση στο τελευταίο ημίωρο σαν δήθεν «κλου» – έκπληξη, προκαλώντας τουλάχιστον το μειδίαμα. Ταυτόχρονα, έχει χάσει κάθε ευκαιρία ανάπτυξης της «ανατροπής», η οποία αναλώνεται στα στερεοτυπικά κυνηγητά σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, με πλείστες όσες απιθανότητες που αναδεικνύουν την κεντρική (και μόνη εναντίον όλων!) ηρωίδα σε ένα είδος… superhero. Το κοινό αυτών των ταινιών, ξέρετε, δεν είναι τόσο ηλίθιο. Και βλέπει και trailers…

Άπαξ και φτάνουμε στη σκηνή του «τώρα θα πέσουν οι μάσκες» δείπνου, όπου η νεαρή Αμερικάνα θα αντιληφθεί ποιος είναι ο επόμενος και… απέθαντος ρόλος της, η «Πρόσκληση» μετατρέπεται σε ένα camp θέαμα ατυχέστατης αφήγησης, υποκριτικής για «μπουλούκι», κακομοιριασμένων σκηνικών και ψηφιακών εφέ, που βαριέσαι ν’ απολαύσεις ακόμη και για τους λάθος λόγους. Τώρα, αν η δημιουργός του φιλμ θεωρεί ότι έχει ενθέσει μέσα σε όλο αυτό το τσίρκο και… «αλληγορικές» πινελιές γύρω από θέματα όπως η φυλή, η ταξική προέλευση και η υπεροχή του παντοδύναμου ανδρός, με στόχο να τα απομυθοποιήσει ή να τα κριτικάρει, μάλλον για λόγους «τακτ» ουδείς τόλμησε να της πει στα γυρίσματα πως η… μπαναλαρία έχει και τα όριά της!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Φτου, σκόρδα! Μακριά από μας!


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μπρος στην εκκλησιά μια ακόμα δαγκωνιά θέλεις να μου δώσεις, μπρος στην εκκλησιά ακόμα μια φορά θες να με στραγγίξεις.