FreeCinema

Follow us
02.0720:00

Ελληνικό box-office: Κι όταν δεν… «έφταιγε ο καιρός»;


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, δεν υπήρχε δικαιολογία… καιρικών φαινομένων. Και σχεδόν όλα τα φιλμ βάλτωσαν μπροστά στην αδιαφορία του κοινού. Αλλαγή έργου από Πέμπτη και… ευχέλαια (να δουλέψει η καντίνα, όχι τίποτε άλλο)!

Ενδεχομένως μπαφιασμένοι από τις πολλές νεροποντές των προηγούμενων εβδομάδων, οι Έλληνες δεν προτίμησαν το σινεμά ως μορφή ψυχαγωγίας το περασμένο τετραήμερο, με τα νούμερα των εισιτηρίων που κόπηκαν να είναι… λιγότερα και από εκείνα των ημερών που έβρεχε! Από τα 82.767, δηλαδή, πέσαμε στα 79.406, ενώ πολλοί (από την αγορά) περίμεναν μια ανάκαμψη. Δίχως καινούργιο και βαρβάτο στουντιακό τίτλο, όμως, δεν φάνηκαν καθόλου καλύτερα τα πράγματα. Μάλλον οι θεατές έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται το κινηματογραφικό «είδος» της μπακατέλας που η διανομή πλασάρει με «εναλλακτική» ονομασία τύπου «για θερινό, καλό είναι».

Στην κορυφή παρέμεινε η «Συμμορία των 8» (φωτό), κόβοντας 19.518 εισιτήρια (από 100 οθόνες). Φαίνεται πως το έργο δεν τσουλάει. Είχε πτώση 35% σε σχέση με το μετριότατο άνοιγμά του, το οποίο δικαιολογήσαμε την περασμένη εβδομάδα εξαιτίας καταιγίδων. Αυτή την εβδομάδα, όμως, το αποτέλεσμα μαρτυρά «πρόβλημα» στο γκελ που κάνει στον κόσμο η ταινία. Και μιλάμε για τον τίτλο που όλοι περίμεναν πως θα ξεσκίσει φέτος το καλοκαίρι. Για όλη την αγορά, ήταν «το #2». Διάβασε (ξανά) τι έγραφα στο προηγούμενο box-office report περί προβλεπόμενου ποσοστού πτώσης, μαζί με τις γενικές παρατηρήσεις για το άνοιγμα, και θα καταλάβεις τι εννοώ. Είναι χαρακτηριστική η υπεροχή των αθηναϊκών κινηματογράφων στο ποσοστό των εισιτηρίων (14.743 από 56 οθόνες), με την υπόλοιπη Ελλάδα… σχεδόν να μην υπάρχει! Η Παρασκευή… χωρίς Mundial (4.157) είχε μια ελαφρά άνοδο σε σχέση με την Πέμπτη (3.479), ενώ η καλύτερη μέρα ήταν (προφανέστατα) το Σάββατο (6.837). Φυσικά, όταν συνειδητοποιεί κανείς ότι μιλάμε για πανελλαδικά νούμερα, σου σηκώνεται η τρίχα! Το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής βρίσκεται στα 66.312 εισιτήρια. Αυτή η «Συμμορία» είχε τα φόντα να χτυπήσει διακοσάρα (αφού είδα το φιλμ, προσωπικά, είχε ρίξει τις προσδοκίες μου…) και, πλέον, πάει να ξεπεράσει κατά ελάχιστο τα 100.000 εισιτήρια. Στο τέλος του καλοκαιριού θα είμαι πολύ αυστηρός με τον απολογισμό τούτης της σεζόν, εύλογα…

Στο #2, το sequel των «Απίθανων» (φωτό) είχε ανάλογη πτώση (-37%), κόβοντας 14.671 εισιτήρια (από 105 οθόνες). Καλύτερη μέρα το Σάββατο (4.406), αφού η Κυριακή (4.251) εξυπηρετεί καλύτερα την οικογένεια για ένα κοντινό μπανάκι (στην Αττική). Το σύνολο βρίσκεται στα 116.437 και έχει κάποιον δρόμο ακόμη μπροστά του, μέχρι να δεχτεί το ισχυρό χτύπημα του πιο αγαπητού στα ανήλικα franchise τού «Ξενοδοχείου για Τέρατα», το οποίο έρχεται με τρίτο μέρος στις 12 Ιουλίου. Στο #3 έκανε ντεμπούτο η περσινή… τηλεταινία «Δέκα Ύποπτοι για Φόνο», η οποία παρέσυρε το κοινό τής «βολτούλας» στα θερινά με το άλλοθι του ονόματος της Άγκαθα Κρίστι. 11.284 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Ξεκίνησε πολύ μέτρια την Πέμπτη (936), εκτοξεύτηκε την Παρασκευή (2.255), φούσκωσε αναμενόμενα το Σάββατο (4.580) και κρατήθηκε καλά την Κυριακή (3.513). Το κοινό βγαίνει διχασμένο, αλλά το όνομα της μεγάλης πένας των βιβλίων μυστηρίου θα αντικρούει το κακό word of mouth. Χειρότερος εχθρός εδώ… οι πρεμιέρες της κάθε επόμενης Πέμπτης, που θα στερούν από τον τίτλο δυνατά «μαγαζιά» / θερινά. Πάει για σαραντάρα τούτο εδώ. Και το νούμερο αυτό (το ξαναλέω) μάλλον θα δηλώνει τα ανεξάρτητα «blockbuster» του φετινού καλοκαιριού. Προσπερνάω το #4 για συγκεκριμένο λόγο και πιάνω το sequel του «Jurassic World» που βρίσκεται στο #5, σημειώνοντας αρκετά καλό κράτημα (-34%) για έργο που διανύει την τέταρτη εβδομάδα προβολής του. 5.050 εισιτήρια (από 36 οθόνες), με καλύτερο δείγμα συμπεριφοράς των θεατών το Σάββατο (1.539), φυσικά. Έχει φτάσει τα 106.607 και, όπως έγραφα την περασμένη εβδομάδα, δεν πιάνει τα 120. Το οποίο είναι επίσης σοκαριστικό, όσο και το χαμηλό νούμερο των «κοριτσιών» εκείνης της «Συμμορίας» παραπάνω…

Η ταινία που βρίσκεται στο #6… θυσιάστηκε για να παραμείνει ψηλά (στο #4) το «Αγαπώντας τον Πάμπλο»! Ο οποίος έκοψε 8.355 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Δηλαδή, αύξησε τα εισιτήριά του (κατά 113) αλλά και τα σινεμά του (κατά 6), διανύοντας το δεύτερο τετραήμερό του (με το σύνολο, πλέον, να βρίσκεται στα 23.227 εισιτήρια). Γιατί «μπλέκω» εδώ το ντεμπούτο του «Sicario 2: Η Μάχη των Εκτελεστών» (φωτό), που άνοιξε στην έκτη θέση; Γιατί (εντελώς λανθασμένα) η πρώτη ταινία λειτούργησε εις βάρος της δεύτερης, στερώντας της σχεδόν όλες τις προβολές των 21:00 από τα θερινά που την πρόβαλλαν! Έτσι, με αυτή την αυτοκτονική διανομή, το ωραίο sequel της ταινίας του Ντενί Βιλνέβ (που είχε ανοίξει στην Ελλάδα στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2015 με 10.308 εισιτήρια, από 37 οθόνες) έπιασε μόλις 4.133 εισιτήρια (από 50 οθόνες)! Δεν έχω να σχολιάσω κάτι περισσότερο, όποιοι κάνουν προγραμματισμό ας το ξανασκεφτούν. Άδικα πήγε το έργο…

Στο #7 έκανε μια μετριότατη πρώτη εμφάνιση το γαλλικό «Καρδιοκατακτητής» (φωτό) με 4.082 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Ακόμη μια ατυχής στιγμή αυτής της εθνικής κινηματογραφίας εφέτος στα θερινά. Επιτέλους, μαζευτείτε! Στο #8, το παιδικό animated «Πρόβατα Εναντίον Λύκων» τσίμπησε για «ποδαρικό» τα ολίγα 2.713 εισιτήρια (από 45 οθόνες), ενώ στο #9 έπεσε η «Διαδοχή» (-48%), αυτό το εξαιρετικό και δύσκολο φιλμ, που με σύνολο στα 24.781 εισιτήρια (μέχρι στιγμής) δίνει κάποιες ελπίδες, ότι υπάρχει ακόμη κοινό για ένα τόσο «διαφορετικό» και απαιτητικό έργο (άσχετα από το γεγονός ότι αρκετοί θεατές ενοχλήθηκαν σοβαρά με την εξέλιξη της πλοκής και το φινάλε του). Το περασμένο τετραήμερο έκοψε 2.163 εισιτήρια (από 23 οθόνες).

Ακόμη κάτι ελπιδοφόρο, κλείνοντας με το #10. Η επανέκδοση της κλασικής ταινίας του free cinema «Ντάρλινγκ» έκοψε 1.651 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Δεν στάθηκε στο ύψος του ανοίγματος της «Συμμορίας των Πέντε», όμως έχει τη δυναμική μιας αξιοπρεπούς συνέχειας. Επισημαίνω ιδιαίτερα το παράδειγμα, διότι η ελληνική διανομή δεν ενδιαφέρεται για κλασικά φιλμ ρεπερτορίου όχι επειδή δεν έχουν αντίκρισμα στα ταμεία αλλά επειδή… ό,τι εισπράξουν θα προκύψει αποκλειστικά από τα σινεμά, δεν θα πουληθεί και στην τηλεόραση. Γι’ αυτό έχουν εξαφανίσει τα παλιά έργα. Οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων (ειδικά του κέντρου) να τα βλέπουν αυτά, που παίζουν όλο το καλοκαίρι το «άδειασμα ραφιών» εξοντώνοντας ποιοτικά το κοινό τους, που σταδιακά θα γίνει καπνός (δίχως ίχνος κινηματογραφικής παιδείας, επιπλέον). Σε μερικά χρόνια θα φανεί εντονότερα το μέγεθος της καταστροφής που συντελείται σήμερα.