FreeCinema

Follow us
05.0911:00

Ελληνικό box-office: Γερά στην κορυφή ξανά το «Οπενχάιμερ».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Οπενχάιμερ» συνέχισε να προκαλεί… εκρήξεις σε προσέλευση κοινού, παραμένοντας στην κορυφή με εντυπωσιακά νούμερα.

Στο προηγούμενο box-office report, το άνοιγμα του «Οπενχάιμερ» προκαλούσε σοκ στην αγορά, με το σύνολο προσέλευσης του τετραημέρου να φτάνει τα 153.129 εισιτήρια. Μονάχα το φιλμ του Κρίστοφερ Νόλαν, δε, έκλεισε πρώτη εβδομάδα προβολής στη χώρα μας με 176.219 εισιτήρια! Λογικό ήταν με τέτοια… νολανική φορά, αλλά και με ικανοποιητικές «ενέσεις» νέων τίτλων για διάφορα γούστα, να διατηρηθεί υψηλό… το ηθικό. Κοινώς, τούτες τις μέρες μετρήσαμε 136.124 εισιτήρια συνολικά, κάτι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό αν σκεφτεί κανείς ότι τα 87.408 (από τις πιο top θέσεις του box-office) προήλθαν από δύο μόλις έργα καλλιτεχνικά υψηλού διαμετρήματος.

Η ποσοστιαία πτώση του «Οπενχάιμερ» στο δεύτερο τετραήμερό του ήταν μικρή (-32%), αυξάνοντας ελαφρά και τις οθόνες προβολής του (από 160 σε 181), με τα εισιτήρια να φτάνουν τα 74.825. Τα 48.736 προήλθαν από την Αττική (και 87 οθόνες). Αναλυτικά, αυτή ήταν η εικόνα για τις αντίστοιχες μέρες: 14.976, 17.309, 23.963 και 18.577. Πλέον εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μία και μοναδική αίθουσα IMAX της Θεσσαλονίκης μέτρησε 2.254 θεατές (ήταν 2.312 στο πρώτο τετραήμερο)! Δεν χρειάζεται να προσθέσω πόσο αρέσει το φιλμ. Το σύνολο των 251.027 εισιτηρίων μετά από έντεκα μέρες προβολής το δηλώνει από μόνο του. Για να δούμε πόσο θα κοντραριστεί με το (αναπάντεχα καλύτερο!) sequel της «Καλόγριας» από την Πέμπτη…

Στο #2 έκανε ποδαρικό ακόμη μία αριστουργηματική ταινία (χαίρεσαι να πηγαίνεις σινεμά αυτές τις μέρες!), το «Ανατομία μιας Πτώσης», με 12.583 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Ο φετινός Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ Καννών δεν έδειξε να τραβάει δυναμικά την Πέμπτη (1.875), αναθάρρησε λίγο την Παρασκευή (2.329), ως φιλμ adult κοινού προφανώς εκτοξεύτηκε το Σάββατο (4.679) και είχε μία αξιοπρεπή Κυριακή (3.700). Το word of mouth φαίνεται να είναι εντυπωσιακά θετικό, άρα το έργο θα χρειαστεί καλό δίκτυο διανομής για να εξακολουθεί να κόβει και καλά εισιτήρια. Σε σύγκριση με το άνοιγμα του περσινού Φοίνικα, του «Τριγώνου της Θλίψης» (8.911 εισιτηρίων, από 60 οθόνες), ας μου επιτραπεί να πω ότι… του πέταξε τα μάτια έξω!

Νέα είσοδος και στο #3 για το «The Equalizer 3», που όπως υπόσχονται οι παραγωγοί είναι και το τελευταίο (έλεος κάπου, δηλαδή, ο Ντενζέλ Γουόσινγκτον έχει πατήσει τα 69 έτη ζωής…). Έκοψε 11.336 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Το δεύτερο μέρος της σειράς είχε ξεκινήσει με 17.742 εισιτήρια (από 106 οθόνες) στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2018. Η φθίνουσα πορεία του είναι χαρακτηριστική. Καλύτερη προσέλευση κοινού είχε στο σαββατόβραδο (3.926), φυσικά. Στο #4 έκανε ντεμπούτο το πανάκριβο animation «Λέιντι Μπαγκ & Κατ Νουάρ: Το Ξεκίνημα» (φωτό), κόβοντας 10.376 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Παρόμοια αυξημένη ήταν η κίνησή του στο weekend (3.148 και 2.954, στις αντίστοιχες μέρες). Το top 5 συμπληρώνει η «Barbie», που στο έβδομο τετραήμερό της σημειώνει ελάχιστη πτώση (-17%!), κόβοντας 9.570 εισιτήρια (από 51 οθόνες) κι ανεβάζοντας το σύνολό της στα 436.179!

Στο #6 συναντάμε ακόμη μία πρεμιέρα αυτού του επταημέρου, τα animated Χελωνονιντζάκια (φωτό) που… μάλλον δεν έκαναν «Μεταλλαγμένο Χαμό» (ή και κανενός είδους χαμό), κόβοντας 5.373 εισιτήρια (από 78 οθόνες). «Καλύτερα» κινήθηκαν το Σάββατο (1.833), ενώ σε ολόκληρο το τετραήμερο μόλις 464 θεατές (από 10 οθόνες) ασχολήθηκαν με τις προβολές στην αγγλική γλώσσα. Ακολουθεί το «Gran Turismo» (-54%) με 1.767 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και σύνολο στα 22.945. Αυτό είχε βγει από την «κούρσα» με το που χτύπησε εκκίνηση… Ακόμα χειρότερη η κατάσταση για το «Demeter: Η Αφύπνιση του Κακού», με κολοσσιαία πτώση (-76%!) και 1.537 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Έχει φτάσει τα 12.867 μετά από δώδεκα μέρες προβολής.

Το top 10 συμπληρώνουν δύο φρέσκες επανεκδόσεις. Στο #9 το «Χέρι που Σκοτώνει» (φωτό) του Άλφρεντ Χίτσκοκ, με 1.320 εισιτήρια (από 6 οθόνες), ενώ ακολουθεί ο «Δράκος» του Νίκου Κούνδουρου, με 1.110 εισιτήρια (από 2 οθόνες). Εδώ αξίζει να παρατηρηθεί πως τα 923 κόπηκαν μονάχα στη ΡΙΒΙΕΡΑ των Εξαρχείων, ένα θερινό σινεμά που αναδεικνύει επιτυχίες και κάνει ξεχωριστό προγραμματισμό τα τελευταία χρόνια.