FreeCinema

Follow us
19.0918:00

Ελληνικό box-office: Παράταση διαμονής στον «Παράδεισο».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η Τζούλια Ρόμπερτς και ο Τζορτζ Κλούνεϊ διατήρησαν τη θέση τους στην κορυφή με τσαμπουκά και σχετικά γερό κράτημα.

Από τα 95.716 εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου υποχωρούμε λιγάκι (-23%), στα 74.266, νούμερο σχετικά safe τηρουμένων των αναλογιών. Το «Εισιτήριο για τον Παράδεισο» εννοείται ότι παρέμεινε στην πρώτη θέση, μ’ ένα ποσοστό πτώσης (-36%) ικανοποιητικό, το οποίο δηλώνει πως το κοινό ευχαριστήθηκε το έργο και το star power των Τζούλια Ρόμπερτς και Τζορτζ Κλούνεϊ, βγάζοντας ακόμη 23.781 ανθρώπους από τα σπίτια τους για να κόψουν το… σχετικό εισιτήριο και ν’ απολαύσουν ένα θέαμα καλοκαιρινό και ψυχαγωγικό μπροστά από 132 οθόνες. Από αυτά, τα 8.981 αφορούσαν σαββατιάτικη έξοδο, ενώ η Αττική ήταν ο μεγάλος μπροστάρης σε προσέλευση όλο το τετραήμερο (17.439 εισιτήρια, από 71 οθόνες). Μέχρι στιγμής, μετά από έντεκα μέρες προβολής, το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 76.440 εισιτήρια και οδεύει με άνεση προς την κατοστάρα. Δεν θα έχει σοβαρό ανταγωνισμό και το ερχόμενο τετραήμερο, με μεγαλύτερο ερωτηματικό το τι κόσμο μπορεί να οδηγήσει στα σινεμά η επανέκδοση του «Avatar» του Τζέιμς Κάμερον, ανοίγοντας το δρόμο για το sequel του Δεκέμβρη.

Στο #2 κόλλησε το animated σουξέ «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» (-47%), κόβοντας 12.683 εισιτήρια (από 118 οθόνες). Δεν κόβει πια και τις καθημερινές, καθώς λειτουργούν τα σχολεία, όμως, οι παγκοσμίως αξιαγάπητοι ήρωες της Illumination μάζεψαν γερό χαρτί το Σάββατο (6.031) και με 242.047 στο μέχρι στιγμής σύνολο, μπορούμε να πούμε ότι σάρωσαν. Και ποιος ξέρει πότε θα σταματήσουν… Με ελάχιστα θερινά και με το désavantage της… «πειρατείας», αξιοπρεπές χαρακτηρίζεται το άνοιγμα του θρίλερ «Το Ορφανό: Πρώτος Φόνος» (φωτό) στο #3, με 11.312 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Είναι μια κάποια ένδειξη πως αυτοί οι τίτλοι παίρνουν πάλι μπρος στα multiplex. Η συμπεριφορά του κοινού ήταν αρκετά ισορροπημένη στην προσέλευση (2.538, 2.449, 3.459 και 2.866, στις αντίστοιχες μέρες).

Ακολουθεί, επίσης με νέα είσοδο, ο φετινός Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ Καννών, το «Τρίγωνο της Θλίψης», με άνοιγμα 8.911 εισιτηρίων (από 60 οθόνες), αλλά μόνο κατά τη διάρκεια του τριημέρου (οι προβολές της ταινίας ξεκίνησαν την Παρασκευή). Αντικειμενικά, εδώ μιλάμε για… Βατερλό και απαράδεκτα μεγάλο άνοιγμα, το οποίο συναντάται συνήθως σε… «αρπαχτές», όταν η διανομή δεν εμπιστεύεται ένα έργο και το απλώνει σε εξωφρενικά μεγάλο αριθμό οθονών για να μαζέψει όσο πιο γρήγορα γίνεται το «χαρτί»! Ας δούμε, για παράδειγμα, άλλα ανοίγματα έργων με αυτή τη μεγάλη διάκριση από τις Κάννες τα τελευταία χρόνια (στα ακόλουθα links, τα αντίστοιχα box-office reports). «Titane», ο Φοίνικας του 2021, 1.456 εισιτήρια (από 13 οθόνες). «Παράσιτα», ο Φοίνικας του 2019, 5.623 εισιτήρια (από 3 οθόνες). «Κλέφτες Καταστημάτων», ο Φοίνικας του 2018, 7.379 εισιτήρια (από 9 οθόνες). «Το Τετράγωνο», ο Φοίνικας του 2017 και μάλιστα από τον σκηνοθέτη του «Τριγώνου της Θλίψης», 6.862 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω τι συνέβη εφέτος! Το φιλμ του Ρούμπεν Έστλουντ είχε καλύτερη ανταπόκριση το σαββατόβραδο (3.949), η Αττική στο τετραήμερο είχε μερίδιο συμμετοχής 8.214 εισιτηρίων (από 40 οθόνες) και (καρα)έκλεισε στο υπόλοιπο Ελλάδας (697 εισιτήρια, από 20 οθόνες). Δεν «πουλάνε» art-house τίτλο λες και πρόκειται για… blockbuster!

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το υπερ-ηρωικό animation «Η DC Λεγεώνα από τα Σούπερ-Κατοικίδια» (φωτό), με σχετικά μικρή πτώση από το άνοιγμα του προηγούμενου τετραημέρου, της τάξης του -36%, και 5.061 εισιτήρια (από 72 οθόνες). Προτιμήθηκε το Σάββατο (2.297), ενώ το σύνολό του βρίσκεται στα 14.259. Κάπως αδύναμα τα πράγματα για στουντιακό τίτλο και τέτοιο θέμα. Ακολουθεί το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες» με βαρβάτη πτώση (-62%) και 4.824 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Έχει φτάσει τα 66.675. Για μελούρα «γυναικουλιάς» (και ουχί θρίλερ, όπως «πουλήθηκε»), πολύ καλό το νούμερο. Στο #7 συναντάμε το τελευταίο χιλιάρι τούτου του box-office, το νεανικό θρίλερ επιβίωσης «Πτώση» (-49%), με 1.148 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και σύνολο στα 11.906 (σχεδόν όσα έκανε στο άνοιγμά του το άνωθεν «Ορφανό», άρα… κάτι πάει να γίνει στα multiplex).

Νέα είσοδος στο #8 για το νεανικό «Παιχνίδι Μίσους», που μέχρι να κλείσει το επταήμερο θα ξεχάσουμε ότι παίχτηκε κιόλας, καθώς «άνοιξε» με 834 εισιτήρια (από 17 οθόνες)! Στο #9 συναντάμε το «Ο Επιθεωρητής Μαιγκρέ και το Μυστήριο της Νεκρής Κοπέλας» (-71%), με 661 εισιτήρια (από 9 οθόνες) και σύνολο στα 18.985 (αναπάντεχο σουξεδάκι του τέλους του καλοκαιριού, που μπορεί να τα πήγαινε καλύτερα αν έβγαινε νωρίτερα). Και φινάλε με το δυσάρεστο «άνοιγμα» της τελευταίας ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, «Εγκλήματα του Μέλλοντος» (φωτό), η οποία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και… παραγνωρίστηκε εντελώς από τους ντόπιους θεατές! Έκοψε μόλις 658 εισιτήρια (από 21 οθόνες)! Το φιλμ άρχισε να παίζει από Τετάρτη και μαζί με ελάχιστα previews του προηγούμενου Σαββάτου, συνολικά έχει κόψει 1.152 εισιτήρια. Ή το κοινό του σκηνοθέτη μας έχει… αφήσει χρόνους ή η καθυστέρηση της πρεμιέρας του φιλμ πληγώθηκε ανεπανόρθωτα από… μαντεύετε, μην επαναλαμβάνομαι κάθε φορά. Όσο περισσότερος χρόνος αφήνεται από την έξοδο μιας ταινίας στο εξωτερικό, τόσο μεγαλύτερο το ρίσκο. Και στην τελική, κερδίζει το… home entertainment!