FreeCinema

Follow us
27.0319:00

Ελληνικό box-office: Πετσόκοψε ο τέταρτος «John Wick»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η τρίτη συνέχεια του «John Wick»… γονάτισε κάθε ανταγωνισμό στα σινεμά, πετυχαίνοντας και το μοναδικό πενταψήφιο νούμερο προσέλευσης!

Από τα 84.328 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, υπήρξε μια κάποια ανοδική τάση τούτες τις μέρες (πήγαμε στα 93.061), χάρη σε… έναν και μοναδικό τίτλο! Για την πορεία του franchise του «John Wick» στη χώρα μας, τα είχα γράψει ξανά τον Μάιο του 2019, όταν έκανε πρεμιέρα το δεύτερο sequel του. Κάθε επόμενη συνέχεια σχεδόν πολλαπλασίαζε το κοινό του! Το πρώτο φιλμ είχε ξεκινήσει χάλια εδώ (πρεμιέρα σε 26 οθόνες στα τέλη Φεβρουαρίου του 2015, άνοιγμα πρώτου τετραημέρου με 6.300 εισιτήρια), το δεύτερο είχε αλματώδη πρόοδο (πρεμιέρα σε 34 οθόνες στα μέσα Φεβρουαρίου του 2017, άνοιγμα πρώτου τετραημέρου με 14.335 εισιτήρια), ενώ το «John Wick: Κεφάλαιο 3» είχε καταφέρει ν’ ανεβάσει τον πήχη στα 31.789 εισιτήρια (από 108 οθόνες). Σήμερα, το «Κεφάλαιο 4» ξεκίνησε με 48.310 εισιτήρια (από 117 οθόνες) και μάλιστα με μία τεράστια διάρκεια (169 λεπτά!) που σίγουρα του έκοψε επιπλέον προβολές. Τα 11.662 εισιτήρια της Πέμπτης έκαναν ξεκάθαρο το γεγονός ότι η ταινία θα έπιανε τα 45 με 50 χιλιάρικα στο άνοιγμά της. Στο τριήμερο συνέχισε με 10.523, 14.438 και 11.687 (στις αντίστοιχες μέρες). Το κοινό βγαίνει από τα σινεμά ενθουσιασμένο και χορτασμένο από θέαμα (δικαίως!) και η καριέρα του έργου αναμένεται εντυπωσιακή (στο εξωτερικό σαρώνει επίσης, με το opening στις ΗΠΑ να ξεπερνά τα 73.000.000 δολάρια, εκπλήσσοντας το Χόλιγουντ). Δεν θεωρώ πως το «Dungeons & Dragons» (το οποίο ανοίγει κανονικά την Πέμπτη) είναι ικανό να κοντράρει δυνατά τον Τζον Γουίκ του Κιάνου Ριβς, λαμβάνοντας υπόψη το αποτέλεσμα των preview screenings του weekend που μας πέρασε (θα δούμε τα νούμερα αναλυτικά παρακάτω), αλλά και το… πόσο βλέπεται η ίδια η ταινία (βήχας!).

Όλες οι υπόλοιπες ταινίες του top 10 σημείωσαν σημαντικές ποσοστιαίες πτώσεις στην προσέλευση, με νούμερα που δεν πλησίαζαν τα πέντε ψηφία. Στο #2 έπεσε (-53%) το «Scream VI», κόβοντας 7.387 εισιτήρια (από 56 οθόνες), με μεγαλύτερη απήχηση στο σαββατόβραδο (2.696), προφανώς. Με τέτοιο ρυθμό υποχώρησης (αν και αρέσει το φιλμ), η κατοστάρα αρχίζει να δυσκολεύει σαν στόχος (το σύνολο βρίσκεται στα 75.049 μέχρι στιγμής). Η ελπίδα, όμως, πεθαίνει τελευταία (ή επανέρχεται δριμύτερη στο έβδομο μέρος του franchise)! Σοβαρή πτώση είχαν μέχρι και τα παιδικά, ενδεχομένως υπό την επίδραση των παρελάσεων της 25ης Μαρτίου και του… μπακαλιάρου σκορδαλιά! Στο #3, οι animated «Μούμιες» (-49%) συγκέντρωσαν 6.351 εισιτήρια (από 91 οθόνες), με καλύτερη την Κυριακή (2.808) και (συμπαθέστατο) σύνολο στα 34.158. Το «Κριντ ΙΙΙ» (-55%) έπεσε στο #4, με 4.775 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Δυνατό Σάββατο (2.009) και πολύ καλό σύνολο στα 96.219, το οποίο επιβεβαιώνει την αφοσίωση του ελληνικού κοινού σε τούτο το (προσεγμένο γενικά) franchise. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το ντεμπούτο της κωμωδίας του Στράτου Μαρκίδη «Στο Τέλος Ξυρίζουν τον Γαμπρό» (φωτό), με 4.343 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Δούλεψε κάπως καλύτερα στο weekend (1.563 και 1.117, στις αντίστοιχες μέρες), δηλαδή πέρα από την επίδραση των τηλεοπτικών serials της ντόπιας παραγωγής, τα οποία κρατάνε το λαϊκό κοινό «αιχμάλωτο» στα σπίτια (σχεδόν) καθημερινά. For the records, το προηγούμενο φιλμ του Μαρκίδη, το «Karditsa F❤rever», είχε ανοίξει με 3.532 εισιτήρια (από 69 οθόνες) στα τέλη του Νοέμβρη του 2021 (ακόμη υπό το κλίμα φόβου του COVID-19, δηλαδή).

Οικογενειακο-παιδικο-εφηβικά θεάματα κυριαρχούν στις επόμενες θέσεις. Στο #6 έκανε ποδαρικό το… πασχαλιάτικο «Τα Αβγά και τα Πασχάλια» (φωτό), με 3.012 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Είπαμε, μπακαλιάρος έπαιζε αυτές τις μέρες, όχι αρνιά! Στο #7 καταποντίστηκε (-73%) το sequel του εφηβικά κομιξάδικου «Shazam! Η Οργή των Θεών», με 2.561 εισιτήρια (από 39 οθόνες) και σύνολο μόλις 15.254 μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του! Το παιδικό animation «Αργοναύτες: Η Οργή του Ποσειδώνα» (-62%) αντέχει παρά τις πέντε εβδομάδες προβολής του, κόβοντας 2.362 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Έχει φτάσει τα 37.009. Ένα indie σουξέ για το είδος του.

Παρθενική εμφάνιση στο #9 έκανε το «Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών», με… διάφορα previews. Την Πέμπτη εγκαινίασε ένα νέο concept προβολών της εταιρείας Feelgood, τα «Mystery Movie Nights», σε δύο οθόνες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με τους θεατές να μην γνωρίζουν ποιο ολοκαίνουργιο φιλμ επρόκειτο να παρακολουθήσουν επί της μεγάλης οθόνης (αν και το teasing στα social παραήταν αποκαλυπτικό, κοιτώντας με τη μία και την άνωθεν εικόνα…). Εκτός της μετριότατης υποδοχής (53 εισιτήρια στην Αθήνα και 89 στη Θεσσαλονίκη), το ίδιο το γραφείο διανομής ακύρωσε το exclusivity των συγκεκριμένων προβολών, παίζοντας το φιλμ σε full previews για ολόκληρο το ακόλουθο weekend, σε 34 οθόνες ολόκληρης της χώρας! Αποτέλεσμα: 1.149 εισιτήρια το Σάββατο και 889 την Κυριακή. Ειλικρινά, δεν κατάλαβα γιατί συνέβη όλο αυτό, ειδικά από τη στιγμή που… είδα κι εγώ την ταινία! Θεωρήθηκε πως αυτό το πράγμα έπρεπε να το δει κόσμος από νωρίς για να βγάλει… θετικό (γέλια στο βάθος) word of mouth; Για ν’ αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της ήττας, τα previews του ανελέητα «πειρατευμένου» «Τα Πνεύματα του Ινισέριν» είχαν συγκεντρώσει από μονή προβολή σαββατόβραδου 1.823 εισιτήρια (από 28 οθόνες) στα τέλη του περασμένου Φλεβάρη

Το top 10 κλείνει με το «Τα Πάντα Όλα» (-60%) των επτά βραβείων Όσκαρ, με 1.627 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Έχει φτάσει τα 16.213 σε σύνολο. Από τους υπόλοιπους νέους τίτλους της εβδομάδας, μονάχα το γερμανικό «Ο Άντρας των Ονείρων μου» (φωτό) έπιασε τετραψήφιο νούμερο (1.116 εισιτήρια, από 9 οθόνες), δίπλα σε… τρακοσάρια (και κάτω) των υπολοίπων και του ολέθριου φιάσκου του «Μια Απροσδόκητη Σχέση», το οποίο έκοψε 160 εισιτήρια (από 3 αθηναϊκές οθόνες)! Ναι, θα το ξαναπώ. Τα «δύο αστεράκια» της κριτικής έχουν πεθάνει. Κι ας προσπαθούν οι «συνάδελφοι» να τα κάνουν… τρία εσχάτως! Οι κανόνες προσέλευσης του κοινού και το ενδιαφέρον για την κινηματογραφική έξοδο έχει αλλάξει ριζικά. Ξυπνάτε! Μόνο εμείς (οι κριτικοί) θα μείνουμε να τα βλέπουμε στο τέλος!