FreeCinema

Follow us
22.1118:00

Ελληνικό box-office: Ανησυχητική πτώση.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα εισιτήρια έπεσαν αρκετά κάτω από το «δίχτυ ασφαλείας» των 70.000, γύρω από το οποίο παρακολουθούσαμε να κυμαίνονται εσχάτως. Και η λέξη «lockdown» αρχίζει ν’ ακούγεται όλο και πιο συχνά…

Τα 76.520 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, υποχώρησαν αρκετά αυτές τις μέρες, πιάνοντας χαμηλό που μας πάει στο δεύτερο μισό του Σεπτέμβρη. Με 56.818 εισιτήρια σ’ ένα τετραήμερο, τα πράγματα δηλώνουν τρομακτική ανησυχία. Την οποία επιδεινώνει η απουσία ισχυρών τίτλων που θα μπορούσαν να στηρίξουν την αγορά. Ναι, ο «Οίκος Gucci» ίσως μπορέσει να δώσει μία ανοδική ώθηση την ερχόμενη Πέμπτη, όμως, τι θα κάνουν τα σινεμά που θα παίζουν… κάτι άλλο; Θα βγουν οι οικογένειες για το «Ενκάντο» της Disney; Και ποιοι παλαβοί σκέφτηκαν να διανεμηθούν στην ίδια εβδομάδα… τέσσερις (!) ελληνικές ταινίες μυθοπλασίας από τα χρονοντούλαπα των αζήτητων της πρόσφατης (λέγε με και τελευταίας διετίας…) παραγωγής; Εδώ τα «Καλάβρυτα 1943» σέρνονται! Τα οποία διατήρησαν την πρωτιά τους, με σχετικά μεγάλη πτώση (-42%), κόβοντας 14.195 εισιτήρια (από 98 οθόνες). Χωρίς ανταγωνισμό, ουσιαστικά. Και είναι το μόνο φιλμ που έδωσε πενταψήφιο αριθμό εισιτηρίων αυτές τις μέρες! Το έργο στηρίχθηκε κυρίως από τα σινεμά της Αθήνας (8.015 εισιτήρια, από 38 οθόνες), αποτέλεσμα μάλλον αναπάντεχο, αν κρίνει κανείς από το… πατριωτικό θέμα. Με την επαρχία να πάσχει σε ποσοστά εμβολιασμένων και με τις κινηματογραφικές αίθουσες ολόκληρης της χώρας να λειτουργούν αποκλειστικά ως COVID free από σήμερα, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η προσέλευση των θεατών και πόση… ζημιά προκαλούν οι περίφημοι αντιεμβολιαστές. Συνολικά, το ιστορικό δράμα του Νικόλα Δημητρόπουλου κινήθηκε καλύτερα το σαββατόβραδο (5.438), ενώ μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του μετρά 53.637 θεατές. Δεν φαίνεται ικανό να πιάνει κατοστάρα, δηλαδή. Ίσως πλησιάσει το ενενηντάρι.

Το animated «Αρχηγός από Κούνια 2» (φωτό) ανέβηκε στο #2 με 7.792 εισιτήρια (από 84 οθόνες), χάνοντας μόλις ένα -5% από την προσέλευση του ανοίγματός του! Το weekend ήταν σχετικά ισορροπημένο (3.648 και 3.578 στις αντίστοιχες μέρες), ενώ το σύνολο βρίσκεται στα 18.295. Ακολουθεί το «Eternals» της Marvel (-48%) με 7.236 εισιτήρια (από 49 οθόνες) και κύριο boost από το σαββατόβραδο (3.021). Με 69.064 σύνολο, το πράγμα δείχνει έναν κάποιο κορεσμό για το είδος και δη για τις κομιξάδικες παραγωγές που δεν αποκτούν σοβαρό word of mouth. Στο #4 έκανε πρεμιέρα το «Karditsa F❤rever», κόβοντας μονάχα 3.532 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Αναμενόμενα πιο πάνω τα νούμερα της επαρχίας στο σύνολο (2.180 εισιτήρια, από τον δυσανάλογα μεγάλο αριθμό των 50 οθονών, όμως), μα διόλου ικανά να σώσουν τούτη την τραγωδία «κωμωδίας». Γεύση… (αντι)εμβολιασμού κι εδώ, ίσως! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο τελευταίος Τζέιμς Μποντ, με μικρή πτώση (-27%) στην όγδοη εβδομάδα προβολής του. Το «No Time to Die» έκοψε 3.441 εισιτήρια (από 24 οθόνες), επιβεβαιώνοντας ότι έχει αντοχές ακόμη (ειδικά για το σαββατόβραδο της «παλαιομοδίτικης» εξόδου, όπου έφτασε τα 1.535 εισιτήρια). Η #1 επιτυχία της χρονιάς έχει πιάσει τα 304.276 εισιτήρια. Χωρίς κορονοϊό, θα ήταν τουλάχιστον διακόσια χιλιάρικα πιο ψηλά…

Στο ίδιο μήκος κύματος με τον πράκτορα 007 και την απήχηση που εξακολουθεί να έχει χάρη στο ενθουσιασμένο κοινό, το «Dune» συνεχίζει να διατηρεί καλά ποσοστά (-21%) και πρόσθεσε ακόμη 3.438 εισιτήρια (από 26 οθόνες) στο σύνολο των 106.650 του. Η νίκη του καλού σινεμά. Το παιδικό sequel της «Οικογένειας Άνταμς 2» (-38%) ακολουθεί στο #7 με 3.059 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Κι εδώ φαίνεται πολύ ισορροπημένη η έξοδος των συνοδών γονέων με τα τέκνα τους στο weekend (1.422 και 1.480 στις αντίστοιχες μέρες). Έχει φτάσει τα 28.870. Στο #8, οι αλμοδοβαρικές «Παράλληλες Μητέρες» κρατάνε αρκετά καλά ακόμη (-29%), με 2.538 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με το adult κοινό να ενισχύει χαρακτηριστικά το Σάββατο (1.212). Μέτριο για τη φήμη του σκηνοθέτη το σύνολο στα 29.738, όμως. Τελευταίο new entry στο #9, το νέο φιλμ της Τζέιν Κάμπιον, «Η Εξουσία του Σκύλου» (φωτό). Εδώ έχουμε και μία απρόσμενη έκπληξη: για πρώτη φορά κοινοποιούνται δημόσια νούμερα προσέλευσης θεατών από κινηματογραφική διανομή τίτλου του Netflix! Τα οποία δεν είναι και καθόλου καλά (πόσω μάλλον τηρουμένων των προσδοκιών από τις εξαιρετικά θετικές κριτικές…). Μόλις 2.442 ήταν τα εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σαφή πρωτιά το Σάββατο (1.131). Και μία επισήμανση. Η «καλλιτεχνική» Θεσσαλονίκη (του κινηματογραφικού φεστιβάλ που ολοκληρώθηκε προ ημερών), από 3 οθόνες, μέτρησε αυτά τα εισιτήρια σε όλο το τετραήμερο: 25, 37, 74 και 38. Το «Venom 2» (-31%) κλείνει το top 10 με 2.104 εισιτήρια (από 13 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 86.168 σε σύνολο.

Σοκαριστικά αποτυχημένο το άνοιγμα της «Μπενεντέτα» του Πολ Φερχούφεν (φωτό) στο #11, με μόλις 1.731 εισιτήρια (από 17 οθόνες)! Όχι απλά δεν προκάλεσε ντόρο το έργο, αλλά… σχεδόν δεν πήρε χαμπάρι ο κόσμος ότι βγήκε στα σινεμά! Οι «Άγιοι της Μαφίας» δεν είχαν καμία τύχη (1.012 εισιτήρια, από 25 οθόνες), ακριβώς όπως και η (αριστουργηματική) τηλεοπτική σειρά των «The Sopranos», η οποία δεν είχε απήχηση όταν είχε πρωτοπροβληθεί από το κανάλι του STAR, μέχρι που εξαφανίστηκε από το πρόγραμμά του, δίχως να έχει ολοκληρώσει τον κύκλο των επεισοδίων της…