FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΑΒΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ (2022)

(DIE HÄSCHENSCHULE: DER GROSSE EIERKLAU)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 76'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στη Σχολή των Κουνελιών, με το Πάσχα να πλησιάζει, όλοι εργάζονται πυρετωδώς για την ανάδειξη των νέων Φυλάκων των Χρυσών Αυγών για την εορταστική αυτή περίοδο. Όταν ο Μαξ γίνεται το πρώτο κουνέλι της πόλης που επιλέγεται ποτέ για ν’ αναλάβει αυτή την ευθύνη, ο Λίο, ένα κακό και πονηρό κουνέλι, αποφασίζει να καταστρώσει σχέδιο ώστε να εξαλείψει τα πασχαλινά αυγά και (κατ’ επέκταση) το ίδιο το Πάσχα, σε συνεργασία με τις αλεπούδες. Θα τους σταματήσουν ο Μαξ και οι φίλοι του;

Ενόψει πασχαλινής περιόδου, μίας από τις πιο δυνατές (όσο μπορούμε να μιλήσουμε για εισιτηριακή δυναμική αυτές τις εποχές, πόσω μάλλον στη χώρα μας) φάσεις της κινηματογραφικής σεζόν για το συγκεκριμένο genre, ιδού η τέλεια αφορμή για… άδειασμα ραφιών με αμφιβόλου ποιότητας ταινίες κινουμένων σχεδίων που στοχεύουν στο να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα ψίχουλα από την «πίτα». Στην περίπτωσή μας, το «Τα Αβγά και τα Πασχάλια» (κερδίζουν στα σημεία τον αγγλικό τίτλο του… «Mission Eggpossible»!) έχει το επιπλέον πλεονέκτημα της πασχαλινής θεματικής, άρα υφίσταται τουλάχιστον μια κάποια λογική. Λέμε μία, διότι (κατά τα άλλα) τούτο το φιλμ γερμανικής παραγωγής της Ούτε φον Μίνχοου-Πολ, η οποία έχει υπογράψει ακόμη τρία έργα του κουνέλο-verse (συγγνώμη), διαθέτει ένα σενάριο τόσο αχταρμά που μοιάζει πιο αδιάφορο κι από κείμενο γραμμένο από το ChatGPT.

Το σύμπαν και ο κεντρικός καμβάς για την εξέλιξη της ταινίας μας φέρνει στο νου λίγο από το «Μπαμπούλας Α.Ε.» (2001), και πιο συγκεκριμένα το «Μπαμπούλες Πανεπιστημίου» (2013), μιας κι εδώ έχουμε τη Σχολή των Κουνελιών σε περίοπτη θέση, ως υπεύθυνη για την ανάδειξη των Φυλάκων των πασχαλινών αυγών, μία από τις πιο σημαίνουσες θέσεις για τη ζωή ενός νεαρού κουνελιού. Εκεί θα γνωρίσουμε και τους ήρωες μας: τον Μαξ, πρωταγωνιστή του «Τα Αβγά και τα Πασχάλια» και πρώτο κουνέλι από την πόλη που επιλέγεται για την προαναφερθείσα θέση, την καλύτερη του φίλη Έμι, έναν δυναμικό χαρακτήρα, τον Φέρντιναντ, ένα καλοκάγαθο αλεπουδάκι (η συνεργασία αλεπούς και κουνελιού αποτελεί ένα από τα σεναριακά «ευρήματα» του φιλμ), αλλά και το αντίπαλο δέος, τον villain Λίο, αρχηγό της ομάδας «Κουνελοταραξίες» (σ.σ. δεν τα βγάζω από το μυαλό μου!), ένα πονηρό κουνέλι με υπέρμετρο «εγώ».

Πρόκειται για ένα αρκετά φωτεινό animation, με προσεγμένο (τουλάχιστον) σχέδιο, ικανό να κρατήσει παιδιά μέχρι 6 ή 7 ετών για τα μόλις 76 λεπτά που διαρκεί επί της οθόνης, όμως, σίγουρα θα το χαρακτηρίζαμε παρωχημένο πλέον, σε μία εποχή στην οποία έχουμε παρακολουθήσει εντυπωσιακές καινοτομίες στο στυλ των animated έργων. Αντ’ αυτού, θα cringe-άρουμε με μικροπροσθήκες, όπως τα drones που χρησιμοποιούν οι κακοί, ή το σοσιαλμιντιακό live του Λιο στους fans του, αν και τίποτα δεν πλησιάζει τον ωκεανό… γλυκαναλατ-ίλας του θεματικού τραγουδιού της ταινίας, «Let’s Colour the World» (ξέρετε με τι δεν βάφουμε αυγά, έτσι;). Μήπως κάποτε πρέπει να σταματήσουμε (επιτέλους!) το «για παιδιά καλό είναι»;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άλλο ένα ξαναζεσταμένο φαγητό, με generic επιμύθια και διεκπεραιωτικές ιστορίες, για να βγαίνει το μεροκάματο. Για πολύ μικρά παιδιά – κι αν θέλετε σώνει και ντε να δείτε κάτι πασχαλινό στο σινεμά. Είχε προηγηθεί το «Οι Φύλακες του Χρυσού Αυγού» (2017), αν σας λέει κάτι…


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.