FreeCinema

Follow us
16.0919:00

Ελληνικό box-office: Άμα δεν ήτανε κι «Αυτό»…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το δεύτερο μέρος του θρίλερ τρόμου «Το Αυτό» (προβλέψιμα) διατηρήθηκε στην κορυφή, με τα new entries να απογοητεύουν σε μεγάλο βαθμό.

Περίεργες διαπιστώσεις. Η πτώση της αγοράς σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα, από την αρχή της χρονιάς μέχρι στιγμής, βρίσκεται μόλις στο -2%! Τα εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου (109.103) είναι σχεδόν ίδια με εκείνα του αντίστοιχου περσινού (108.492). Αφού όλα δείχνουν τόσο… ρόδινα, πώς εξηγεί κανείς το χάλι που ακολουθεί; Παραμένει στην πρώτη θέση «Το Αυτό: Κεφάλαιο 2», αλλά με ελαφρώς μεγαλύτερη πτώση (-58%) από εκείνη που είχε το πρώτο φιλμ στο δεύτερο τετραήμερό του το 2017 (-54%). Δηλαδή, μιλάμε για 22.203 εισιτήρια (από 85 οθόνες), κάτι σαν το 21% επί του συνόλου της κινηματογραφικής κίνησης αυτών των ημερών. Εντελώς διαφορετική η συμπεριφορά των θεατών σε σχέση με το opening, πια. Τετραχίλιαρα όλες τις μέρες, εκτός από την εκτόξευση του Σαββάτου (8.359). Το φιλμ έχει πιάσει τα 109.102 εισιτήρια μετά από έντεκα μέρες προβολής. Την ερχόμενη Πέμπτη θα έχει να αντιμετωπίσει τον Μπραντ Πιτ… στο διάστημα. Ως γνωστόν, τον είδαμε ξανά εσχάτως… στο Χόλιγουντ. Και το είδος του σινεμά φαντασίας δεν τραβάει τόσο στην Ελλάδα. Κρατάω μικρό καλάθι.

Στο #2 άνοιξε το sequel «Ο Φύλακας Άγγελος Έπεσε» (φωτό). Το προηγούμενο φιλμ αυτού του franchise «καλογυαλισμένων» B-movies (το «Λονδίνο Έπεσε») είχε ανοίξει με 25.557 εισιτήρια (από 64 οθόνες) στις αρχές Μαρτίου του 2016. Φαίνεται πως όλο και λιγότεροι ασχολούνται πλέον με τις περιπέτειες του Τζέραρντ Μπάτλερ, καθώς η νέα του ταινία ξεκίνησε στην Ελλάδα με 16.448 εισιτήρια (από 85 οθόνες). Το λες και εγκατάλειψη… Είχε μετριότατη πρώτη μέρα (3.045), το περισσότερο που μπορούσε να κάνει ήταν να τα διπλασιάσει το σαββατόβραδο (6.044). Ίσως ο κόσμος πήρε χαμπάρι ότι η παραγωγή αγγίζει το πλαίσιο της παλιομοδίτικης… βιντεΐλας και να θυμήθηκε ότι έχουμε 2019. Λογικά, δεν θα πάει μακριά. Ούτε και «Ο Πύργος του Downton», όμως, κατάφερε να δικαιώσει τη φήμη της τηλεοπτικής σειράς, κόβοντας μονάχα 16.413 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Προφανώς, εδώ το adult κοινό απείχε… θορυβωδώς από την πρώτη μέρα (2.811), αλλά το Σάββατο «απασφάλισε» η… τρίτη ηλικία και το έργο έπιασε τα 6.158. Από το σύνολο, φυσικά, θριάμβευσε η Αθήνα (12.401 εισιτήρια, από 48 οθόνες). Δούλεψαν κυρίως τα θερινά, αλλά οι ισχυροί άνεμοι του weekend δεν βοήθησαν σε αρκετές περιπτώσεις. Ίσως ήταν υπερβολή το δυναμικό wide release.

Στο #4, το καλύτερο κράτημα του top 5 (-36%) για το τρίτο τετραήμερο του animated «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε 2» (φωτό), με 13.598 εισιτήρια (από 103 οθόνες). Κοινή ανταπόκριση (5.906) στο weekend, στα 109.984 το σύνολο. Θα συνεχίσει να κόβει για μήνες. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το spin-off της σειρά των «Fast & Furious», «Hobbs & Shaw» (-53%), με 9.296 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Δίχως εκπλήξεις, προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (3.880). Έχει φτάσει τα 119.698. Αν δεν έχανε σινεμά με τόσο ραγδαίο ρυθμό και ο κόσμος συνειδητοποιούσε (δίχως ενοχές…) πόσο ψυχαγωγική περιπέτεια είναι τούτη εδώ, θα είχαμε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα.

Στο #6 συναντάμε το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» (-56%) του Κουέντιν Ταραντίνο, με 7.248 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Ταινία του σαββατόβραδου κι αυτή (2.773). Αδιαμφισβήτητο σουξέ (βλέπε star power) με σύνολο στα 219.645. Στο #7, το sequel της ταινίας των «Angry Birds» πρόσθεσε άλλα 6.859 εισιτήρια (από 80 οθόνες) στο αρκετά χλιαρό σύνολο των 28.693. Ο Γούντι Άλεν έχει κράτημα (-36#) με το «Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη» στο τέταρτο τετραήμερό του (διατηρεί την παρουσία του σε κάποια γερά θερινά), κόβοντας 5.130 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Σπρώχνοντας με πείσμα θα πιάσει την κατοστάρα (στα 90.557 βρίσκεται μέχρι στιγμής). Ντεμπούτο στο #9 για το ανόητο θρίλερ τρόμου (που καταντά παρωδία) «Είσαι Έτοιμος;» (φωτό), με 4.171 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Δεν παρατηρήθηκε η συνηθισμένη (για το είδος) «κοσμοσυρροή» της Πέμπτης (947), με το Σάββατο να φτάνει τα 1.304 εισιτήρια. Το (φεμινιστικό) γαλλικό θρίλερ εκδίκησης «Revenge», με παρόμοιο «girl power» τσαμπουκά, που είχε «θάψει» πέρσι τον Μάη το ίδιο γραφείο διανομής, είχε ξεκινήσει με 2.679 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Συμπέρασμα: αν σπρώξεις κάπως καλύτερα (ακόμη και) μία σαβούρα, φέρνεις λίγο κόσμο παραπάνω, αλλά δεν κάνεις και κανένα θαύμα. Κλείνουμε με την τεράστια ήττα του νέου φιλμ του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, «Πού Χάθηκες, Μπερναντέτ», που γκρεμοτσακίστηκε (-78%) στο δεύτερο τετραήμερό του, κόβοντας 2.372 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Κάθε μέρα έπαιζε με τριψήφια νούμερα! Σύνολο στα 17.829 το έργο. Απλά, δεν αφορούσε.