FreeCinema

Follow us
07.0319:30

Ελληνικό box-office: Τα ζώα μου αργά…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Ζωούπολη» κατέκτησε την κορυφή των εισπράξεων αρκετά εύκολα αν και… διόλου γενναία για animated ντισνεϊκή παραγωγή.

Ήταν ένα weekend που έπιασε το lowest score για το 2016, αν και η πτώση σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο ήταν μάλλον αμελητέα (από τα 116.943 πέσαμε στα 116.067 εισιτήρια). Και πάλι καλά να λέμε! Αρκετά προβλέψιμα, η animated «Ζωούπολη» βρέθηκε στην κορυφή με 26.186 εισιτήρια (από 147 οθόνες). Κοινώς, το φιλμ κινήθηκε στα επίπεδα ανοίγματος του «Καλόσαυρου», που στα μέσα του περασμένου Δεκέμβρη είχε πιάσει 27.160 εισιτήρια (από 162 οθόνες). Δεν είναι εντυπωσιακά τα νούμερα, αλλά σε τούτο το είδος γελάει καλύτερα… η εισπρακτική σούμα, διότι ειδικά τα ντισνεϊκά έργα αντέχουν για πολλά weekends στις αίθουσες και καταλήγουν να πλησιάζουν ακόμη και τα 200.000 εισιτήρια χωρίς καν να το αντιληφθείς (το δεινοσαυράκι που λέγαμε, για παράδειγμα, βρίσκεται πλέον στα 193.550 εισιτήρια και… συνεχίζεται ακόμη!).

spotlight-movie

«Το Λονδίνο Έπεσε» έκανε το ντεμπούτο του στη δεύτερη θέση με 25.557 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Το 2013, το «O Όλυμπος Έπεσε» είχε ανοίξει με 19.266 εισιτήρια (από 39 οθόνες) και είχε ωφεληθεί από την αργία της 25ης Μαρτίου, για να φιγουράρει με ένα τελικό 23.852. Εξαιτίας των αυξημένων αιθουσών σήμερα, το συμπέρασμα έρχεται σε μια κάποια ισοφάριση, η οποία σίγουρα δεν αξίζει κάποιον έπαινο. Η τρίτη θέση ανήκει στο Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 2016, κάτι που σαφώς ενίσχυσε το «Spotlight» (φωτό) εισπρακτικά, χαρίζοντάς του και… μια υποψία ανόδου (+2%) στο δεύτερο weekend του, για να κόψει ακόμη 14.739 εισιτήρια (από 54 οθόνες, αυξημένες κι αυτές από τις 38 του opening). Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 39.530 εισιτήρια, νούμερο σίγουρα αξιοπρεπές για τίτλο που έχει πληγεί αρκετά από το «πειρατικό» downloading.

GodsOfEgypt_DOMTrlr1_Texted_HD 3417.tif

Ισχυρή η πτώση του «Deadpool» από την πρώτη θέση, με ποσοστό εξίσου δραματικό (-67%) και 10.251 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Το κοινό του φιλμ εξαντλήθηκε μετά από τρία weekends μόλις, αλλά το σύνολο των 188.407 εισιτηρίων ουδείς το προέβλεπε για τούτη την βρωμόστομη αντι-περιπέτεια της Marvel. Ακόμη πιο οδυνηρά τα πράγματα για το «Οι Θεοί της Αιγύπτου» (φωτό), που έχασε περίπου 59% από τις εισπράξεις του ανοίγματός του, για να πέσει στη θέση #5, κόβοντας 8.399 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Η ταινία θα σέρνεται για λίγο καιρό ακόμη στα multiplex, προφανώς, μπας και συνεφέρει το τωρινό σύνολο των 41.177 εισιτηρίων.

DADDY'S HOME

Όλο και κάτι τσίμπησε από εκείνους που έδειχναν πιο επιφυλακτικοί εδώ και έξι εβδομάδες, αλλά στο έβδομο τετραήμερο της «Επιστροφής» είπαν να το τολμήσουν με αφορμή τα τρία Όσκαρ που «χτύπησε» σε βασικές κατηγορίες το φιλμ του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Έτσι, η πτώση έφτασε μόλις το 20%, με 3.607 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Στα 325.374 το εντυπωσιακό σύνολο. Προσωπικά, και ειδικά σε σχέση με το μετριότατο word of mouth που έβγαλε από τον κόσμο, την θεωρώ ως μια από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές εκπλήξεις της σεζόν. Στην έβδομη θέση έκανε το ντεμπούτο της η κωμωδία «Γύρισε ο Μπαμπάς» (φωτό), κόβοντας 3.481 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Για τίτλο που «βγήκε νύχτα» (χωρίς κάποια ιδιαίτερη προώθηση) σε μια αγορά η οποία σπάνια είδε ταινίες με τον Γουίλ Φέρελ να βρίσκουν κινηματογραφική διανομή, το αποτέλεσμα εκλαμβάνεται ως αξιοπρεπές.

LOREAK

Στην όγδοη θέση έκανε την παρθενική του εμφάνιση το δραματικό «Λουλούδια» (φωτό), πετυχαίνοντας ένα θαυμάσιο screen average από τέσσερις αίθουσες στην Αθήνα και μια στη Θεσσαλονίκη. 3.407 εισιτήρια το άνοιγμα και θετικότατα σχόλια από τους πρώτους θεατές, μάλλον θα μεταφραστούν σε μια arthouse επιτυχία με διάρκεια. Στην ένατη θέση έχουμε το αληθινά απογοητευτικό ντεμπούτο του «5ου Κύματος» με 3.380 εισιτήρια (από 28 οθόνες), ενώ την πρώτη δεκάδα κλείνει η πιο ευνοημένη από τα Όσκαρ ταινία, το «Δωμάτιο», πετυχαίνοντας άνοδο εισιτηρίων της τάξης του 37%! 2.106 εισιτήρια (από 18 οθόνες) στο weekend και σύνολο στα 45.810. Από τα φιλμ «βραδείας» καύσης, τελικά… Συμπληρωματικά, εκτός δεκάδας βρέθηκε η «Victoria», με opening 1.457 εισιτηρίων (από 8 οθόνες). Το άκουσμα της ταινίας – μονοπλάνο τρόμαξε το κοινό ή… όσοι ενδιαφέρονταν την είχαν δει προ μηνών στην οικία τους.

ENAS ALLOS KOSMOS (11)

Επειδή πολλοί με ρωτούν, να κάνουμε και ένα μικρό απολογιστικό των ελληνικών ταινιών που παίζονται ακόμη στους κινηματογράφους. Το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη (φωτό) αποχαιρέτησε το top 10 στο δωδέκατο (!) weekend του (με 1.186 από το περασμένο τετραήμερο σε 10 οθόνες) και έχει θριαμβεύσει, φυσικά, με 663.901 εισιτήρια. Ο «Νοτιάς» έχει κόψει συνολικά 133.813 εισιτήρια (η πιο σοβαρή σε σχέση με την προσμονή αποτυχία εγχώριας παραγωγής για την φετινή σεζόν), το «Ουζερί Τσιτσάνης» βρίσκεται στα 117.089, ο «Μαγικός Καθρέφτης» στα 35.825 και το «Ξύπνημα της Άνοιξης» στα 1.445 (μετά από έντεκα μέρες προβολής). Για το τελευταίο, μάλιστα, είχα κακοχαρακτηριστεί ως «δυσοίωνος» όταν είχα δώσει πρόβλεψη 2.000 εισιτηρίων… σύνολο καριέρας του φιλμ. Όσο για τον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου, που δεν είναι ελληνική ταινία, αλλά για να μην αιωρούνται απορίες, βρίσκεται στα 67.127 εισιτήρια.

Από την Πέμπτη κάνουν «ντου» στα σινεμά… έντεκα καινούργια φιλμ. Και είναι Απόκριες και παίζει και Καθαρά Δευτέρα. Και κανείς δεν βάζει μυαλό. Εντάξει, σου λέει, αφού η περασμένη Τσικνοπέμπτη ήταν η τέταρτη χειρότερη από το 2010 μέχρι σήμερα, μπορεί και να υπάρχει κάποια ελπίδα…