FreeCinema

Follow us

FAST & FURIOUS: HOBBS & SHAW (2019)

(FAST & FURIOUS PRESENTS: HOBBS & SHAW)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Λιτς
  • ΚΑΣΤ: Ντουέιν Τζόνσον, Τζέισον Στέιθαμ, Βανέσα Κέρμπι, Ίντρις Έλμπα, Ίζα Γκονζάλες, Έντι Μαρσάν, Έλεν Μίρεν, Ράιαν Ρέινολντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 135'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Ο Λουκ Χομπς και ο Ντέκαρντ Σο, το αταίριαστο δίδυμο από το franchise του «Fast & Furious», αντιμετωπίζουν μία πραγματική φονική μηχανή – τελευταία λέξη της cyber-genetic τεχνολογίας, ώστε να σώσουν την ανθρωπότητα από το χτύπημα ολέθριου ιού.

Υπάρχουν και ταινίες που δεν έχουν την ανάγκη της κριτικής. Γυρίζονται αποκλειστικά και μόνο για ψυχαγωγικούς κι εμπορικούς λόγους. Προσωπικά, δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό. Αρκεί να υποστηρίζονται από κάποια high standards παραγωγής και να σου «πουλάνε» κάτι με τίμιο τρόπο και ουχί παραπλανητικό. Στο πέρασμα των χρόνων, το franchise του «Fast & Furious» κέρδισε μέχρι και τα εύσημα της παγκόσμιας (η ελληνική είναι άλλο… ανέκδοτο) κριτικής διότι με τα sequels του σεβάστηκε (και με το παραπάνω την κάθε επόμενη φορά, από το 2011 κι έπειτα) τους… πελάτες του (και όχι μόνο). Πλέον, μετά από οκτώ «Μαχητές των Δρόμων», η Universal αποφάσισε να δημιουργήσει και spin-off με ήρωες όχι μέλη της βασικής ομάδας της σειράς (ξεκάθαρα έξυπνη κίνηση), αλλά χαρακτήρες «δευτερεύοντες» που προστέθηκαν σε αυτήν πιο πρόσφατα και εξελίχθηκαν σαν απαραίτητα «πιόνια» της δράσης κυρίως λόγω του ονόματος και της φήμης που κουβαλάνε (στο international κοινό, παρακαλώ).

Έτσι, στο «Hobbs & Shaw» οι αντίστοιχοι ήρωες που υποδύονται οι Ντουέιν Τζόνσον και Τζέισον Στέιθαμ υποχρεώνονται από τις υπηρεσίες τους να συνεργαστούν σαν μυστικοί πράκτορες ώστε να σταματήσουν επικίνδυνο ιό που πρόκειται να σκάσει μέσα στο σώμα της αδελφής του δεύτερου σε 72 ώρες. Φυσικά, τους καταδιώκει το σύμπαν ολόκληρο με εντελώς διαφορετικούς σκοπούς, αλλά το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι ένα πρότυπο «εξολοθρευτή» με ανθρώπινο σώμα, το οποίο ανήκει σε παλιό γνώριμο του Σο που πίστευε ότι τον είχε σκοτώσει στο παρελθόν. Ατυχώς, ο Μπρίξτον (Ίντρις Έλμπα) έχει «αναστηθεί» cyber-genetically και δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την προσπάθεια να αφαιρέσει από το σώμα της Χάτι (Βανέσα Κέρμπι) τις κάψουλες του ιού για χάρη τής εταιρείας που του έκανε το «ρεκτιφιέ».

Το έργο σε βάζει με πατημένα τα γκάζια στη δράση, πριν φτάσουμε στα opening credits και το απολαυστικό split-screen του ξυπνήματος των δύο ομώνυμων χαρακτήρων, σκηνή που καταλήγει σε παράλληλο μοντάζ άγριου πλακομπουνιδίου με ισχυρές δόσεις χιούμορ. Σε αυτό το σημείο ξαπλώνεις αναπαυτικά στο κάθισμα του κινηματογράφου και ένα ανακουφιστικό «εδώ είμαστε!» διαχέεται στο κορμί σου. Γιατί ξέρεις (ή ελπίζεις) ότι θα ακολουθήσουν δύο ολόκληρες ώρες παρόμοιας διασκέδασης, με ασταμάτητες σεκάνς καταδιώξεων και χαβαλέ. Ο Ντέιβιντ Λιτς δεν πρόκειται να σε διαψεύσει. Ο τύπος είναι πρώην stuntman που το γύρισε στη σκηνοθεσία (uncredited) με το πρώτο «John Wick», του καλάρεσε και συνέχισε με τα «Atomic Blonde» και «Deadpool 2». Δεν ακούω παράπονα, έτσι;

Το «Hobbs & Shaw» φροντίζει να σου προσφέρει εξωφρενικές σκηνές κυνηγητού σε δόσεις που… κάπου γυρνάνε σαν boomerang εναντίον της ταινίας. Με μοναδικό στόχο και όραμα να γυριστεί ένα λαϊκό έργο ψυχαγωγίας δίχως όρια σε θέαμα και σαματά, έτσι ώστε στα multiplex να παίξει τρελή «γαλαρία», οι σεναριογράφοι της ταινίας στήνουν ένα βασικό plotline αλλά ξεχνούν να το ντύσουν με ύπουλες υποπλοκές και twists πρακτορικού τύπου (τούτο εδώ, άλλωστε, φλερτάρει επικίνδυνα με το στιλ της κινηματογραφικής σειράς τού «Mission: Impossible»), αφήνοντας τον θεατή να περιμένει αντί έκπληξης μονάχα το επόμενο location στο οποίο θα μεταφερθούν οι ήρωες για… να μην αφήσουν τίποτε όρθιο. Από Αγγλία μέχρι Χαβάη, το φιλμ δεν τσιγκουνεύεται πουθενά και με τη βοήθεια των CGI… «ευκολιών» δεν χορταίνουμε να βλέπουμε οργιαστικά κυνηγητά τροχοφόρων, όπως εκείνο στους δρόμους του Λονδίνου με τη μηχανή του Μπρίξτον να «γλιστράει» κάτω από φορτηγά σε slow-mo (κι εσένα να μαζεύεις σαγόνι) ή το αυτοσχέδιο «convoy» από δεμένα μεταξύ τους σαράβαλα που κρατάνε αντίσταση σε ένα πελώριο ελικόπτερο.

Στην τελική, το «Hobbs & Shaw» αξίζει τα λεφτά του γιατί σου χαρίζει εύπεπτο fun που ξέρεις ότι θα βρεις εδώ. Γι’ αυτό και εμπιστεύεσαι τούτο το franchise. Ας προσθέσουμε και την ένθεση του (εντελώς ανύπαρκτου στα promo υλικά) Ράιαν Ρέινολντς σε μικρό ρόλο «τρολαρίσματος» της CIA και το όλο «πακέτο» σε περιμένει σ’ ένα κινηματογραφικό ταμείο με την εγγύηση του τίτλου «Fast & Furious». Ο κριτικός σηκώνει τα χέρια ψηλά. Αλλά το (κατα)διασκέδασε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ψέματα δεν θέλω να λέω. Πέρασα μια χαρά, η ώρα δεν με βασάνισε και το «joyride» που σου προσφέρει είναι τίμιο. Πλέον, εδώ το πράγμα ξεφεύγει από τα στερεότυπα της αφήγησης των «Μαχητών του Δρόμου», δεν είναι ο υπόκοσμος και οι ληστείες σε πρώτο πλάνο, η ιστορία πηγαίνει προς τα λημέρια των κατασκοπευτικών περιπετειών, με λιγότερη φινέτσα σε χαρακτήρες και καταστάσεις, αλλά με δράση που σε γρονθοκοπεί οπτικά δίχως τελειωμό. Αν η πλοκή έκρυβε και μερικές εκπλήξεις ανατροπών, θα απογειωνόταν πιο λειτουργικά το εγχείρημα. Πάντως, «αρπαχτή» της παραγωγής (και εκμετάλλευση του original τίτλου του franchise) δεν το λες με τίποτα. Το κοινό που βλέπει μονάχα Τζέιμς Μποντ και δεν ρίχνει τις αξίες του με πιο «λαϊκίστικα» και μαζικά σουξέ, μην «χαλαστεί», ο Ντάνιελ Κρεγκ επιστρέφει του χρόνου…


MORE REVIEWS

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.