FreeCinema

Follow us
16.0117:30

Ελληνικό box-office: Με αεράκι αισιοδοξίας…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, χωρίς πρεμιέρες που υπόσχονταν εισιτήρια και χωρίς το bonus κάποιας επιπλέον αργίας, σχεδόν εκατόν χιλιάδες άνθρωποι πήγαν σινεμά!

Έτσι, από τα 124.007 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report (με τα Φώτα μέσα), είναι πλέον αισιόδοξο να βλέπουμε ένα κανονικό τετραήμερο να πλησιάζει τους εκατό χιλιάδες θεατές (98.806 για την ακρίβεια). Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι, είχαν κοπεί 72.093 εισιτήρια. Το πιο εντυπωσιακό και αξιοσημείωτο ήταν πως όλο αυτό δεν προέκυψε εξαιτίας κάποιας πρεμιέρας πολυαναμενόμενης ταινίας που τράβηξε εκ νέου το κοινό στα σινεμά! Ο κόσμος πήγε (κυρίως) σε φιλμ που συνέχιζαν την προβολή τους, με έμφαση σε έναν τίτλο ο οποίος αύξησε τις οθόνες του αυτές τις μέρες. Φυσικά, το «Avatar: The Way of Water» (-43%) παρέμεινε στην κορυφή, κόβοντας 23.935 εισιτήρια (από 105 οθόνες). Το φιλμ εκτοξεύτηκε το Σάββατο (10.181) και είχε μία αξιοπρεπή παρουσία την Κυριακή (7.431). Διανύοντας την πέμπτη εβδομάδα προβολής του στη χώρα μας, έχει συγκεντρώσει 367.519 εισιτήρια σε σύνολο μέχρι στιγμής και προχωρά ακάθεκτο προς την τετρακοσάρα. Τα υπόλοιπα θα εξαρτηθούν από το πόσο πολύμηνη θα είναι η παρουσία του στα σινεμά (έστω και με λίγες προβολές, ειδικά στο weekend).

Στο #2 σκαρφάλωσε χάρη στο wider release της η «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι (φωτό). Οι 6 οθόνες που είχαν ξεκινήσει τις limited προβολές του από το προηγούμενο επταήμερο μέτρησαν 7.773 θεατές, με το word of mouth να είναι εκπληκτικό (και θετικό, προφανώς). Το ελληνικό γραφείο διανομής δεν ακολούθησε την τακτική της A24 στις ΗΠΑ και άπλωσε αμέσως την ταινία σε 57 οθόνες από το δεύτερο κιόλας τετραήμερο, για να δει τα εισιτήρια να ανεβαίνουν στα 16.660 (+273%). Όπως είθισται σε adult τίτλους έργων, το σαββατόβραδο ήταν εκείνο που έλαμψε (5.643). Το μερίδιο της Αθήνας (εκ του συνόλου) ήταν 9.301 εισιτήρια (από 25 οθόνες), η Θεσσαλονίκη κινήθηκε αξιοπρεπώς (3.752 εισιτήρια, από 7 οθόνες), όχι όμως και το υπόλοιπο Ελλάδας (3.607 εισιτήρια, από 25 οθόνες). Το φιλμ συζητιέται σαν… χιονοστιβάδα, με την πλειοψηφία του κόσμου να βγαίνει από τα σινεμά πλαντάζοντας στο κλάμα, κάτι που προφανώς μεταφράζεται σε απόλυτη επιτυχία του πρωταγωνιστή του, Μπρένταν Φρέιζερ, ο οποίος δείχνει να είναι το φαβορί για το Όσκαρ καλύτερου πρώτου ανδρικού ρόλου φέτος. Αν η «Φάλαινα» καταφέρει να έχει οσκαρική υποψηφιότητα και στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας της χρονιάς (θα το μάθουμε στις 24 Ιανουαρίου), τότε το πράγμα προβλέπεται να απογειωθεί κανονικά, καθώς στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του μονάχα έχει προσελκύσει 24.373 θεατές.

Στο #3 ανέβηκε το «Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη» του Γκάι Ρίτσι (φωτό), σημειώνοντας εκπληκτικό κράτημα (-8%!), με 12.298 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Το κοινό ήθελε Στέιθαμ και περιπέτεια, με το σαββατόβραδο να ξεχωρίζει (4.854), φυσικά. Έχει πιάσει 34.048 εισιτήρια μετά από έντεκα μέρες προβολής. Επειδή το είδος σπανίζει και έχει ζήτηση, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε μέχρι που θα φτάσει. Στο #4 συναντάμε το animated «Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία» (-31%), με 11.864 εισιτήρια (από 79 οθόνες). Μια ανάσα πριν την κατοστάρα το σύνολο, στα 99.224. Στο #5 υποχώρησε το ψυχαγωγικότατο θρίλερ «M3GAN» (-37%), κόβοντας 9.724 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Περίμενα να κρατηθεί καλύτερα, αλλά έχει ήδη ένα ικανοποιητικό σύνολο στα 32.345.

Πιο έντονη πτώση (-42%) είχε το αμερικάνικο remake «Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο» με τον Τομ Χανκς, κόβοντας 4.578 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Το σύνολο στα 15.988 μετά από έντεκα μέρες προβολής δηλώνει πως το adult κοινό δεν το αγκάλιασε. Στο #7 έκανε ποδαρικό το παιδικό animation «Βικ ο Βίκινγκ: Το Μαγικό Σπαθί» (φωτό), με 4.273 εισιτήρια (από 59 οθόνες), ένα από τα μόλις δύο new entries αυτής της εβδομάδας. Παιδικό και στο #8, με τον animated «Μάρμαντιουκ» (-45%), που έκοψε 3.657 εισιτήρια (από 63 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 10.054. Γενικά, οτιδήποτε τραβάει τα ανήλικα πιάνει από δεκαράκι μέχρι εικοσαράκι, εκτός αν μιλάμε για major στουντιακό προϊόν, το οποίο οι γονείς δείχνουν να εμπιστεύονται καλύτερα. Στο #9 βρέθηκε το κριτικά αποδεκτό «Aftersun» που προκαλεί έντονα θετικά ή και αρνητικά σχόλια, κι αυτό λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη προσέλκυσης του κοινού, ώστε να κρατά τα ποσοστά του σε εξαιρετικό επίπεδο (-4%!). Έκοψε ακόμη 3.055 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και με σύνολο στα 17.868 θεωρείται ένα «art-house» hit. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο «Το Χρυσάφι του Ρήνου» του Φατίχ Ακίν, ο οποίο έκοψε 2.680 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Πάλι καλά. Το προηγούμενό του, «Το Χρυσό Γάντι», είχε… πιστολιάσει τα ταμεία με πρώτο τετραήμερο 269 εισιτηρίων (από 7 οθόνες), στις αρχές Δεκεμβρίου του 2019.