FreeCinema

Follow us
22.0117:15

Ελληνικό box-office: «Poor»… θρίαμβος.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου συνέχισε δίχως ανταγωνισμό την τρελή του πορεία, παραμένοντας στην κορυφή, φυσικά.

Τα 145.033 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου αντιμετώπισαν μια πιο έντονα πτωτική τάση αυτές τις μέρες, φτάνοντας τα 111.096. Και πάλι, όμως, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 (92.675 εισιτήρια), είμαστε λιγάκι καλύτερα. Μεγάλο μέρος της δυναμικής του box-office του σήμερα οφείλεται στο «Poor Things» (-35%) του Γιώργου Λάνθιμου, το οποίο έχει φτάσει σε σύνολο τα 276.799 εισιτήρια (!) και αποτελεί την μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της φιλμογραφίας του Έλληνα σκηνοθέτη για το local market. Σε τούτο το τετραήμερο έκοψε 40.634 εισιτήρια (από 125 οθόνες), με πολύ δυνατό weekend (14.866 και 10.907, στις αντίστοιχες μέρες) και κυριαρχία στα αθηναϊκά ταμεία (26.754 εισιτήρια, από 55 οθόνες). Το (κακά τα ψέματα) controversial για το ντόπιο κοινό όνομα του σκηνοθέτη, η περιέργεια και η… ανάγκη να έχεις δει το φιλμ και να μπορείς να σχολιάσεις για να είσαι «μέσα στα πράγματα», τα πολλαπλών τύπων viral αστεία που σχετίζονται με την Μπέλα Μπάξτερ, το σεξ, το δυνατό μήνυμα γυναικείας χειραφέτησης, το οσκαρικό buzz (που θα δούμε κατά πόσο επαληθεύεται αύριο), συνδυάστηκαν και προκάλεσαν ένα εκρηκτικό δέλεαρ για μια ταινία που ευνοήθηκε ιδιαίτερα από το γεγονός πως… δεν έχει «πειρατευτεί» ακόμα. Όσο και να πέσει, θα συνεχίζει να κόβει ένα συμπαθητικό νούμερο εισιτηρίων μέχρι και τις αρχές Μαρτίου, με ή χωρίς υποψηφιότητα καλύτερης σκηνοθεσίας από την AMPAS.

Στο #2 παρέμεινε ο «Μελισσοκόμος» (-43%) με τον Τζέισον Στέιθαμ, ο μοναδικός έτερος τίτλος που καταφέρτε να πιάσει πενταψήφιο νούμερο. Έκοψε 14.261 εισιτήρια (από 53 οθόνες), με πιο δυνατό το σαββατόβραδο (5.172). Πολύ καλό το σύνολο στα 50.323, για μόλις έντεκα μέρες προβολής. Στο #3 έκανε ντεμπούτο η «Μελωδία της Ελευθερίας» (φωτό), ένα από τα χειρότερα κινηματογραφικά δείγματα προπαγανδιστικού σινεμά των τελευταίων ετών. Είτε λόγω «πειρατείας» (το φιλμ είχε διανεμηθεί τον Ιούλιο στις ΗΠΑ…), είτε επειδή το κοινό εδώ πήρε χαμπάρι από τις κριτικές, το άνοιγμα μέτρησε μόνο 6.915 εισιτήρια (από 60 οθόνες), με το σαββατόβραδο να σέρνεται στα 2.667. Και πολλά του ήταν. Το top 5 συμπλήρωσαν τα αδιαμφησβήτητα (και απρόβλεπτα στο μέγεθος της επιτυχίας τους) ελληνικά σουξέ της φετινής σεζόν, η «Φόνισσα» (-39%) με 5.705 εισιτήρια (από 48 οθόνες) και σύνολο στα 410.322, και οι «Κουραμπιέδες από Χιόνι» (-42%) με 4.638 εισιτήρια (από 50 οθόνες) και σύνολο στα 163.077.

Το δεύτερο new entry που αφορά ενήλικο κοινό και άντεξε να μπει στην πρώτη δεκάδα ήταν το βρετανικό «Μία Ζωή» (φωτό), το οποίο βρέθηκε στο #7 και έκοψε 4.017 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Ίσως υπερβολή, καθώς μιλάμε για τον τρίτο τίτλο που διανεμήθηκε πρόσφατα και είχε θέμα τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, το φιλμ σίγουρα τράβηξε μια μερίδα από fans του Άντονι Χόπκινς το σαββατόβραδο (1.650). Οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται από παιδικά animation και οικογενειακά θεάματα… εις την ελληνική γλώσσα. Στο #6 έκανε παρθενική εμφάνιση το σκανδιναβικό «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι», κόβοντας 4.280 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Ακολουθούν τα: «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» (-13%) (3.590 εισιτήρια, από 40 οθόνες, με σύνολο στα 54.430), «Γουόνκα» (-27%) (3.423 εισιτήρια, από 30 οθόνες, με σύνολο στα 97.312) και «Ευχή» (-14%) (3.398 εισιτήρια, από 45 οθόνες, με σύνολο στα 87.201).

Θα προσθέσω δύο επισημάνσεις εκτός πρώτης δεκάδας. Η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» (φωτό) έχει κολλήσει (!) στο #11, στην έκτη εβδομάδα προβολής της, κόβοντας 2.958 εισιτήρια (από 17 οθόνες), με σύνολο στα 38,502. Αν αύριο την δούμε να παίζει σε βασικότατες οσκαρικές κατηγορίες (θα είναι σίγουρα στο καλύτερης ταινίας και είναι το φαβορί για το ξενόγλωσσης), θα ενισχύσει την παρουσία της στις αίθουσες και δεν αποκλείεται να πλησιάσει την «Ανατομία μιας Πτώσης» (που τώρα βρίσκεται στα 58.792. Τέλος, από το #20, το κοινό απάντησε στο ερώτημά μου: γιατί διανεμήθηκε στην Ελλάδα το «Ένα Γκολ για τη Νίκη»; «Άνοιξε» με 741 εισιτήρια (από 12 οθόνες).