FreeCinema

Follow us
26.0819:00

Ελληνικό box-office: Bigger than the «Minions»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, εντελώς αναμενόμενα, ο μεταγλωττισμένος στα ελληνικά «Απαισιότατος» Γκρου υπερδιπλασίασε τα εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, ξεπερνώντας μέχρι και το άνοιγμα του sequel των «Minions» από το 2022!

Από τα 54.366 εισιτήρια του box-office report του προηγούμενου τετραημέρου, σήμερα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να τα… πολλαπλασιάζουμε μέχρι το τελικό σύνολο των 126.584! Ο λόγος είναι προφανής και προβλέψιμος. Το «Εγώ ο Απαισιότατος 4» ξεκίνησε να παίζει και στα ελληνικά, προκαλώντας μια άνοδο προσέλευσης της τάξης του… +503%! Αποτέλεσμα, να κόβονται 77.082 εισιτήρια (από 217 οθόνες), πετυχαίνοντας ένα ακόμα υψηλότερο άνοιγμα κι από εκείνο του «Minions 2», που στα τέλη Αυγούστου του 2022 είχε φτάσει τα 57.732 (από 204 οθόνες)… ομιλώντας ελληνικά. Η συμπεριφορά του κοινού ήταν εντυπωσιακή την Πέμπτη (21.862), υπήρξε μια υποχώρηση την Παρασκευή (17.913) και στο weekend τα πήγε μια χαρά (19.246 και 18.061). Μαζί με την αγγλόφωνη πρώτη εβδομάδα προβολής (21.868), ο Γκρου και τα Minions του μετρούν ένα σύνολο 98.950 εισιτηρίων και προβλέπεται να μείνουν στην κορυφή για ολίγες εβδομάδες ακόμη (τα «κιτρινιάρικα» το είχαν καταφέρει για τέσσερις φορές!).

Στο #2 έκανε το ντεμπούτο της η «Παγίδα» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, κόβοντας 17.699 εισιτήρια (από 127 οθόνες). Ουσιαστικά, εκτός από περιπτώσεις κάποιων multiplex, το φιλμ «ζευγάρωσε» με τον «Απαισιότατο» για τις late night προβολές, κάτι που είχε παίξει και το 2022 με τα «Minions» και το «Ούτε Καν» του Τζόρνταν Πιλ, το οποίο τα είχε πάει… εξωφρενικά χειρότερα (9.052 εισιτήρια, από 127 οθόνες). Πάντως, το «Χτύπος στην Καλύβα», η προηγούμενη ταινία του Σιάμαλαν, είχε ανοίξει… χάλια στις αρχές Φεβρουαρίου πέρσι, με 6.687 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Η «Παγίδα» βοηθήθηκε κυρίως από το γεγονός ότι μιλάμε για καθαρά θριλερική πλοκή και όχι… «κουλαμάρα» φαντασίας, με το σαββατόβραδο (5.136) να προηγείται σε προσέλευση.

Στο #3 έπεσε το «Deadpool & Wolverine» (-25%), με 8.382 εισιτήρια (από 53 οθόνες). Στα 2.421 έφτασε το Σάββατο και στα 289.375 μετρά θριαμβευτικά το σύνολό του. Νέα είσοδος στο #4 για το βιογραφικό δράμα «Clicquot» (φωτό), με 6.045 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Αξιοπρεπές νούμερο, βγαλμένο από κάμποσα «μαγαζιά» που αποδίδουν, αν και φέτος το καλοκαίρι είδαμε αυτό το παράδειγμα συμπεριφοράς να ατονεί αρκετά στις επόμενες εβδομάδες προβολής. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το sequel του animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (-49%), με 2.712 εισιτήρια (από 34 οθόνες) και το σύνολο να έχει εκτιναχτεί στα 638.069. Μ’ αυτό έφαγαν ψωμί τα θερινά φέτος…

Πολλά τα new entries στις επόμενες θέσεις. Στο #6, το «20.000 Είδη Μελισσών» (φωτό) επιχείρησε να γραπώσει το κοινό του art-house και των «αστεριών», αλλά έκοψε μονάχα 1.693 εισιτήρια (από 11 οθόνες), μια μέτρια αναλογία ανά σινεμά, προφανώς. Καλύτερα κινήθηκαν οι νεοφερμένες επανεκδόσεις «Μικρή Ιστορία για Έναν Φόνο» (1.442 εισιτήρια, από 4 οθόνες) και «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» (1.341 εισιτήρια, από 3 οθόνες), με το φιλμ του Ότο Πρέμινγκερ να κερδίζει τις εντυπώσεις. Παραμένει στη δεκάδα το «Longlegs» (-56%), κόβοντας ακόμη 1.155 εισιτήρια (από 19 οθόνες), για να φτάσει σε σύνολο τα 65.441. Ένα από τα outsider hits του φετινού καλοκαιριού. Τέλος, η επανεμφάνιση του αγκαθακριστικού «Εγκλήματος στο Νείλο» του 1978 απέδειξε για ακόμη μία φορά τι μπορεί να κάνει το Ciné Paris και… από μόνο του εφέτος, κόβοντας 1.122 εισιτήρια στην προβολή των 22:30!

Ένα κάποιο σοκ προκάλεσε το «άνοιγμα» του «Borderlands», που έπαιξε με το motto… «Το χάος θέλει παρέα», αλλά η ταινία… δεν είχε παρέα στα σινεμά! 796 εισιτήρια (από 24 οθόνες) στο πρώτο τετραήμερο, ένα κανονικό DOA που σίγουρα δεν περίμενε (σε τέτοιο βαθμό) κανείς, για μια από τις πιο ταλαιπωρημένες παραγωγές των τελευταίων ετών που… σφαγιάστηκε και στο εξωτερικό, κριτικά και ταμειακά. Από την άλλη, στα «δικά μας», η επανέκδοση της «Υψηλής Κοινωνίας» (φωτό) έκοψε 167 εισιτήρια σε τέσσερις προβολές εκτός Αθήνας, όπου επιστρέφει από σήμερα (στο θερινό ΑΒΑΝΑ του Χαλανδρίου). Παρά την περιορισμένη ζήτηση από… τους κινηματογράφους, η ταινία έχει φτάσει σε σύνολο τα 4.119 εισιτήρια και, πραγματικά, τα έχει πάει καλύτερα από αρκετά άλλα φιλμ τα οποία είχαν πιο ευνοϊκή «μοίρα» στον προγραμματισμό των θερινών. Συνεχίζουμε! Με τα νούμερα προσέλευσης πάντοτε διαθέσιμα.