FreeCinema

Follow us

LONGLEGS (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Οζ Πέρκινς
  • ΚΑΣΤ: Μάικα Μονρόου, Νίκολας Κέιτζ, Μπλερ Άντεργουντ, Αλίσια Γουίτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

Τέσσερα χρόνια μετά το… τραγικό «Γκρέτελ & Χάνσελ», ο Οζ Πέρκινς και το… marketing της αμερικανικής εταιρείας NEON δημιουργούν ένα ελαφρώς αδικαιολόγητο hype γύρω από το «Longlegs», αρχικά εξαιτίας της παρουσίας του Νίκολας Κέιτζ και κατόπιν εκμεταλλευόμενοι μία αρκετά ευρηματική και υποσχόμενη καμπάνια η οποία προκάλεσε τεράστια προσμονή. Το αποτέλεσμα αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα, καθώς αντί για μια καθαρή πρόταση στο πλαίσιο του genre των αστυνομικών θρίλερ με serial killer παρακολουθούμε μία… αλλοπρόσαλλη «παραξενιά» η οποία ικετεύει να ξεχωρίσει χάρη σ’ αυτό το τελευταίο συστατικό (της). Όσο για τον τρόμο, εδώ κι αν είναι μεγάλη η κουβέντα…

Οι λεπτομέρειες του στόρι ιντριγκάρουν και ο σεναριογράφος Πέρκινς στήνει έναν ενδιαφέροντα ιστό μυστηρίου γύρω από το σκεπτικό του δράστη, το οποίο έρχεται να ξεδιαλύνει η ντετέκτιβ Λι Χάρκερ. Σταδιακά, όμως, το σκηνικό γίνεται όλο και πιο σύνθετο, μπερδεύοντας το αντίπαλο δέος της θρησκευτικής λατρείας μ’ εκείνο του αποκρυφισμού, αγγίζοντας ακόμη και τον σατανισμό. Στην ήδη επικίνδυνα μπερδεμένη «ιεροτελεστία» των οικογενειακών φονικών, όπου τουλάχιστον ένα ανήλικο κορίτσι έχει συγκεκριμένη (ή ελαφρώς παραπλήσια) ημερομηνία γέννησης, έρχεται να προστεθεί και το στοιχείο της μαγείας (!), για να οδηγηθούμε στο δεύτερο μισό του φιλμ το οποίο φλερτάρει περισσότερο με το… βλακώδες, παρά με αληθοφανείς εξηγήσεις κι απαντήσεις.

Αν και ο Πέρκινς ξέρει να στήνει ατμόσφαιρες, αποδεικνύεται εγκληματικά ανίκανος στο να σκηνοθετήσει και να καθοδηγήσει ηθοποιούς, χαντακώνοντας ολέθρια την πρωταγωνίστριά του, Μάικα Μονρόου, η οποία παίζει με μια μόνιμη έκφραση «ναρκοληψίας», σε βαθμό ν’ αναρωτιέσαι για το πώς το FBI της επιτρέπει να ερευνά τέτοια υπόθεση, να έχει όπλο στην κατοχή της και να μην παρακολουθείται από ψυχολόγους! Από την απέναντι πλευρά, ο (με σαφώς περιορισμένο σε διάρκεια εμφάνισης ρόλο) Νίκολας Κέιτζ υιοθετεί ένα κλοουνίστικα εκκεντρικό στυλ απόδοσης ψυχοπαθούς που οριακά τρολάρει την ύπαρξη του ήρωά του και ποτέ δεν αιτιολογεί τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του (οι iconic φιγούρες του Μαρκ Μπόλαν ή του Λου Ριντ, για τους πιο παρατηρητικούς, αποτελούν τις πλέον άκυρες αναφορές) ή αποκαλύπτει ένα κάποιο δείγμα κινήτρου που (θα μπορούσε να) λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη για τις πράξεις του.

Θέλοντας να μας δώσει ένα έργο αντίστοιχου θαυμασμού μ’ εκείνον της «Σιωπής των Αμνών» (1991), ο Πέρκινς βυθίζει το περιεχόμενο του «Longlegs» στο απόλυτο (και ξεκάρφωτο…) weirdness, ταλαιπωρεί το σενάριό του με indie (και «τύπου» arty) εναλλακτικούρες προσέγγισης του horror και καταλήγει να κάνει (μέχρι και) το «Σε Ακολουθεί» (2015) να μοιάζει με mainstream κανονικότητα για το είδος! Βέβαια, υπάρχουν καλλιτεχνικοί τομείς που του επιτρέπουν να διασώζεται από το φιάσκο και το πρώτο μισό σε βάζει (κουτοπόνηρα) μέσα σ’ ένα «trip» παραλογισμού και τρόπου σκέψης ενός κατά συρροήν δολοφόνου, όμως, η επίγευση της απογοήτευσης είναι εκείνη η οποία κυριαρχεί στο… με κοντά ποδάρια φινάλε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θέλεις να καταλάβεις τα «γιατί» γύρω από τα όσα παρακολουθείς με σοβαρή διάθεση και λογική αστυνομικού θρίλερ μυστηρίου και… με τρόμο αντιλαμβάνεσαι πως τζάμπα έκανες τον κόπο! Οι θιασώτες του σινεμά τρόμου να βαστούν μικρό καλάθι, οι on camera φόνοι δεν είναι ούτε τόσο γραφικοί, ούτε και εμπνέουν το… κέφι (χρησιμοποιούνται κυρίως περίστροφα και καραμπίνες). Σε κερδίζει σχεδόν αποκλειστικά λόγω ατμοσφαιρικότητας, μέχρι να σου σκάσει η πλήρης επίθεση ακρότητας της δήθεν επεξηγηματικής κορύφωσης.


MORE REVIEWS

Ο ΔΕΣΜΩΤΗΣ ΤΟΥ ΙΛΙΓΓΟΥ

Ντετέκτιβ του Σαν Φρανσίσκο, που πάσχει από ακροφοβία ύστερα από ένα μοιραίο ατύχημα εν ώρα υπηρεσίας στο Αστυνομικό Σώμα, καλείται από παλιό του φίλο να παρακολουθήσει τη σύζυγό του, μια αινιγματική γυναίκα με αυτοκαταστροφικές τάσεις και μια παράξενη ψύχωση με το παρελθόν. Φυσικά, θα γίνει το αντικείμενο του πόθου του, με απρόβλεπτες συνέπειες.

Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Όχι ακριβώς ικανοποιημένη με τον γάμο της, η σαραντάρα Σοφία βρίσκει ρωμαλέο αγόρι που της αλλάζει τα φώτα στο κρεβάτι κι αρχίζει να ενδιαφέρεται ξανά για τη ζωή και τον εαυτό της. Τα «βρίσκουν» (και) σε όλα τα υπόλοιπα, όμως;

Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΚΑΜΑΡΙΕΡΑ

Νεαρή από την Κολομβία εργάζεται ως υπηρέτρια σε έπαυλη πλούσιας ισπανικής οικογένειας στην Κόστα Μπράβα. Οι μέρες της κυλούν ρουτινιάρικα και βαριεστημένα, μέχρι που συνειδητοποιεί ότι υπάρχουν και άλλοι, διαφορετικοί τρόποι απόλαυσης της θερινής ραστώνης.

ΣΥΜΠΕΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΣΟΪ

Δύο οικογένειες που πρόκειται να συμπεθερέψουν υποβάλλονται (δίχως να το γνωρίζουν) σε test DNA από τη μέλλουσα νύφη, με παράδοξα ανατρεπτικά αποτελέσματα σχετικά με την καταγωγή τους.

Η ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΔΡΑΚΩΝ

Στην Αυτοκρατορική Κίνα, οι δράκοι, κάποτε σύμμαχοι των ανθρώπων, κυνηγιούνται και φυλακίζονται. Μικρό ορφανό κορίτσι βοηθά τον τελευταίο εξ αυτών να δραπετεύσει και μαζί ξεκινούν μεγάλο ταξίδι σωτηρίας μαγικού αυγού, ώστε να διασωθεί το είδος.