Ελληνικό box-office: Υστερία με τα «Minions»!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η ελληνική μεταγλώττιση του sequel των «Minions» εκτόξευσε τα νούμερα, με το φιλμ να έχει μερίδιο εισιτηρίων της τάξης του… 58% επί του συνόλου προσέλευσης σε ολόκληρη τη χώρα!
Από τα εντελώς χλιαρά 53.154 εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου, κάναμε ένα γερό boost μέχρι τα 98.762 αυτές τις μέρες, φυσικά εξαιτίας της εισβολής των προβολών του animated «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» με μεταγλώττιση στα ελληνικά. Μετά τις… γκρίνιες γονέων λόγω των σε original version προβολών του προηγούμενου επταημέρου, όλη η οικογένεια εφόρμησε εκ του ασφαλούς στα σινεμά (με ισχυρή την προσέλευση στα θερινά, καθώς ο καιρός το ευνοούσε), με το φιλμ να παρουσιάζει εντελώς εξωφρενική αύξηση στα ταμεία, τύπου… +248%! Το κοινό συνέρρευσε με σχεδόν παρόμοια συμπεριφορά και στις τέσσερις μέρες (13.696, 12.844, 16.454 και 14.738 εισιτήρια, αντίστοιχα), για να καταλήξουμε στο σύνολο των 57.732 (από 204 οθόνες). Είναι το τέταρτο μεγαλύτερο άνοιγμα του 2022 για την Ελλάδα, ακολουθώντας μονάχα… superhero movies (τις τελευταίες του Doctor Strange, του Batman και του Thor, δηλαδή)! Οι αγγλόφωνες προβολές προσέλκυσαν μόλις 2.219 θεατές (από 25 οθόνες). Είναι δεδομένο ότι το sequel των «Minions» θα παραμείνει στην κορυφή του box-office και το επόμενο τετραήμερο. Μέχρι στιγμής, μετά από έντεκα μέρες προβολής, τα πιο χαριτωμένα… «κιτρινιάρικα» πλάσματα στον πλανήτη έχουν συγκεντρώσει 84.581 εισιτήρια. Παγκοσμίως, το έργο έχει ξεσκίσει, πλησιάζοντας τα 870.000.000 δολάρια σε εισπράξεις!
Στο #2 άνοιξε η νέα ταινία του Τζόρνταν Πιλ, το «Ούτε Καν» (φωτό), κόβοντας 9.052 εισιτήρια (από 127 οθόνες). Σχεδόν όλα τα θερινά σινεμά που έπαιζαν το φιλμ έκαναν πρώτη προβολή με τα «Minions», άρα το φιλμ ξεκινούσε μετά τις 22:00, σίγουρα επηρεάζοντας την προσέλευση του κοινού, το οποίο έτσι κι αλλιώς διχάστηκε άσχημα με το όλο θέαμα (το έχω ξαναγράψει πολλάκις, το είδος του φανταστικού δεν τραβάει εύκολα στην Ελλάδα, δεν έχει σοβαρούς fans και αν μιλάμε και για κάτι τόσο ιδιαίτερο όπως η συγκεκριμένη ταινία, κλάψτε τα…). Η προηγούμενη δουλειά του Πιλ, το «Εμείς», είχε ανοίξει με 18.032 εισιτήρια (από 102 οθόνες) στα τέλη Μαρτίου του 2019, αλλά είχε «πουληθεί» σαν θρίλερ τρόμου. Καθόλου παρόμοια φάση εδώ. Εντύπωση μου έκανε, πάντως, το ότι η Πέμπτη δεν ήταν καθόλου δυνατή (2.152), όπως είθισται σε αντίστοιχα φιλμ, όπου ισχυρή μερίδα του fanbase τρέχει από την πρώτη μέρα για ν’ αποφύγει τα «spoilers», με το σαββατόβραδο (2.709) να παίρνει τα πρωτεία του τετραημέρου. Από την άλλη, το έργο είχε βγει στις ΗΠΑ από τις 22 Ιουλίου, απομακρύνοντας τη χώρα μας από το momentum ενδιαφέροντος του κοινού για τέτοια φιλμ, με τα γνωστά συνεπακόλουθα… Πολύ κρίμα.
Ούτε και για το «After 4: Για Πάντα Μαζί» (φωτό) ήταν τόσο καλά τα πράγματα. Άνοιξε με 8.359 εισιτήρια (από 67 οθόνες) στο #3. Το προηγούμενο sequel είχε ξεκινήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2021 με 9.766 εισιτήρια (από 62 οθόνες), αντιμετωπίζοντας τα γνωστά προβλήματα ασφαλείας λόγω COVID-19. Σήμερα, δίχως περιορισμούς, με το φιλμ να παίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε multiplex, το αποτέλεσμα της προσέλευσης φαντάζει κάπως παράξενο. Δυσπιστεί το νεολαιίστικο κοινό να μπει ξανά στις αίθουσες ή… τις ξεχνά σιγά-σιγά; Εδώ, πάντως, είχαμε την ακριβώς αντίθετη από εκείνη του «Ούτε Καν» αντίδραση: 3.183 την Πέμπτη και 1.686 το Σάββατο! Νέα είσοδος στο #4 για το «Ο Επιθεωρητής Μαιγκρέ και το Μυστήριο της Νεκρής Κοπέλας», με 5.808 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Το σύνηθες. Γαλλικουργιά με μερικά καλά «μαγαζιά» θερινών, ένα-δυο ονόματα στη μαρκίζα και με την ανάγκη του adult κοινού για έξοδο το σαββατόβραδο (2.401) και… voilà! Στο #5 είχαμε την έκπληξη των σαββατιάτικων μονών preview screeenings του δραματικού φιλμ μυστηρίου «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», το οποίο προκάλεσε την περιέργεια 2.481 θεατών (από 26 οθόνες). Θα παίζει κανονικά από την ερχόμενη Πέμπτη, οπότε στο επόμενο box-office report θα δούμε τι είδους word of mouth προέκυψε.
Το «Bullet Train» (-53%) βρέθηκε στο #6, με 2.419 εισιτήρια (από 22 οθόνες), με το σύνολό του να έχει φτάσει τα 68.698. Ή το αυγουστιάτικο release έφταιξε ή το ότι… δεν άρεσε τόσο η ταινία. Ακολουθεί ο «Elvis» (-47%), ο οποίος τσουλάει ακόμα (δέκατη εβδομάδα!) διότι… αρέσει, προφανώς. 1.450 εισιτήρια (από 4 οθόνες!). Αν δεν είχε «θέμα» με τη μεγάλη του διάρκεια κι έδινε άνετα και δεύτερη παράσταση, το σύνολό του θα ήταν σαφώς μεγαλύτερο από τα (καλά και για την εποχή) 68.560. Νέα είσοδος στο #8 για το κοινωνικό δράμα «Οι Ροδακινιές του Αλκαράς» (φωτό), με 1.439 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Λίγο καλύτερα από άλλα «καλλιτεχνικά» που τρώνε τριψήφια φάπα με το «καλημέρα σας». Πολύ σκληρό για να πεθάνει αποδείχθηκε το «Top Gun: Maverick» (-18% μόλις, ενώ συνεχίζει την προβολή του εδώ και δεκατέσσερις εβδομάδες!). Έκοψε ακόμη 1.383 εισιτήρια (από 9 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 277.519 σε σύνολο. Το top 10 συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο «Νησί του Μπέργκμαν», με 992 θεατές (από 9 οθόνες) να αψηφούν την πλήξη και τη νύστα του φιλμ.