Ελληνικό box-office: «Αστερίξ & Οβελίξ» στο δρόμο για… το χιόνι!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο εκφοβισμός για έναν «ανελέητο» χιονιά (φάντασμα) απέτρεψε τον περισσότερο κόσμο να βγει από το σπίτι, πλήττοντας σοβαρά την προσέλευση της Κυριακής. Και… τους Αστερίξ και Οβελίξ!
Από τα 84.328 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, η αγορά συνάντησε μια απρόσμενα αισθητή πτώση εξαιτίας… των καιρικών φαινομένων. Η λεγόμενη καταιγίδα… Μπάρμπαρα (γέλια στο βάθος) υποχρέωσε σε αρκετά και αδικαιολόγητα «μένουμε σπίτι» (μας «εκπαιδεύσανε» καλά με τα lockdown του κορονοϊού, βλέπετε…), τα Μέσα και τα διαρκή μηνύματα του 112 προκάλεσαν κυρίως φόβο κι έτσι ένα τετραήμερο που υποσχόταν άνοδο στην προσέλευση του κόσμου, έφερε στα σινεμά 71.124 θεατές. Μόνο να σκεφτεί κανείς ότι υπήρξαν αίθουσες που δεν λειτούργησαν καν στην Αττική (για παράδειγμα, τα Village του The Mall έμειναν κλειστά Κυριακή και Δευτέρα!). Για να καταλαβαινόμαστε καλύτερα, τα 34.901 του Σαββάτου προσγειώθηκαν άγρια στα 14.475 την Κυριακή! Έτσι, το άνοιγμα του «Αστερίξ & Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα» (που βρέθηκε στην κορυφή, προφανώς) ήταν μάλλον δειλό, με 22.730 εισιτήρια (από 167 οθόνες). Υπό κανονικές συνθήκες, θα πλησίαζε τα τριάντα χιλιάρικα. Το έργο είχε καλή κίνηση πανελλαδικά, με το Σάββατο να εκπλήσσει (12.054). Περιέργως (διότι θεωρώ πως το φιλμικό αποτέλεσμα ταιριάζει καλύτερα σε… παιδιά!), οι προβολές στα γαλλικά (12.724 εισιτήρια, από 84 οθόνες) πέρασαν τις προβολές στην ελληνική γλώσσα (10.006 εισιτήρια, από 82 οθόνες). Προβλέπω παραμονή στο #1 και για το ερχόμενο τετραήμερο, ενδεχομένως με μηδαμινή πτώση ποσοστού προσέλευσης.
Οι πτώσεις ποσοστών σε τούτο το τετραήμερο ήταν σημαντικές, όμως, τη μικρότερη στο top 10 την είχε η «Φάλαινα» (-43%), η οποία έκοψε 9.882 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Πέμπτη εβδομάδα προβολής, 3.957 το σαββατόβραδο, εκπληκτικό το σύνολο στα 94.937 εισιτήρια (εξασφαλισμένη η κατοστάρα)! Καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία άλλων εποχών. Στο #3 έκανε ποδαρικό το «Χτύπος στην Καλύβα» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν (φωτό), ενός σκηνοθέτη που διχάζει εντελώς το ελληνικό κοινό και τα έργα του στα ταμεία ανοίγουν… ή του ύψους (30.946 εισιτήρια, από 102 οθόνες, για το «Glass») ή του βάθους (3.756 εισιτήρια, από 39 οθόνες, για το «Old»). Το καινούργιο του πόνημα ξεκίνησε με 6.687 εισιτήρια (από 64 οθόνες), με σαββατόβραδο στα 2.947. Αξίζει προσοχής και είναι φιλμ που σηκώνει πολλές κουβέντες (ενηλίκων) θεματικά, όμως, ίσως δυσκολευτεί να κρατήσει τις αίθουσές του για να διατηρήσει καλά νούμερα προσέλευσης.
Στο #4 συναντάμε την (κάπως πιο λαϊκή) περιπέτεια δράσης «Εκτός Ελέγχου» (φωτό), με τη δεύτερη μικρότερη πτώση στο top 10 (-51%) και 5.572 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Έχασε αρκετές αίθουσες από το πρώτο της τετραήμερο, αλλά έχει πιάσει 23.436 σε σύνολο, μετά από έντεκα μέρες προβολής. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Avatar: The Way of Water» (-54% στο όγδοο τετραήμερό του), με 4.695 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Στα 413.416 το σύνολο. Κι έχει δρόμο ακόμα…
Χωρίς Κυριακή οικογενειακής εξόδου, ήταν λογικό να ηττηθεί το παιδικό animation. Το «Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία» (-54%) βρέθηκε στο #6 (3.924 εισιτήρια, από 49 οθόνες, και θαυμάσιο σύνολο στα 126.506), το «Η Μικρή Πυροσβέστης» (-62%) στο #7 (3.210 εισιτήρια, από 84 οθόνες, και σύνολο στα 21.558) και το πρωτοεμφανιζόμενο «Δύο Φίλοι και Ένας Ασβούλης» (φωτό) στο #10 (1.626 εισιτήρια, από 45 οθόνες). Υπολείπονται δύο θέσεις, για το πλέον αδικημένο από το κοινό «Βαβυλώνα» (-65%) στο #8 (2.701 εισιτήρια, από 24 οθόνες, και σύνολο στα 32.473) και το τραγικό ντεμπούτο (όπως η ταινία, δηλαδή…) του «Η Αυτοκρατορία του Φωτός» στο #9 (1.814 εισιτήρια, από 39 οθόνες).
Και μία επισήμανση. Το «Τα Πάντα Όλα», μετά τις έντεκα υποψηφιότητες στα Όσκαρ (οι περισσότερες – και δικαίως – εφέτος!), επέστρεψε στις κινηματογραφικές αίθουσες και βρέθηκε στο #12, κόβοντας 901 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Η συνολική καριέρα αυτού του εξαιρετικού φιλμ είναι απογοητευτική (6.521 εισιτήρια) στη χώρα μας, αλλά θέλω να δω κάτι όταν σκάσει κανένα βραβείο καλύτερης ταινίας…