FreeCinema

Follow us
20.0814:00

Ελληνικό box-office: Αύγουστος χωρίς θαύματα.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Στις δύο πιο δύσκολες εβδομάδες του Αυγούστου, ως είθισται, η Παναγία… μόνο στα ταμεία των σινεμά δεν έβαλε το χέρι της!

Διπλή αναφορά σήμερα, διότι… διάβολε, πρέπει να κάνουμε και διακοπές κάποτε! Χωρίς ν’ αφήνουμε υπόλοιπα υποχρεώσεων πίσω μας, όμως. Έτσι, από τα 89.457 εισιτήρια του box-office report του τετραημέρου της πρώτης Αυγούστου, σ’ εκείνο που ξεκινούσε στις 8 του μήνα προφανώς και υποχωρήσαμε… γενναία, στα 59.419 εισιτήρια. Δραστική ήταν και η πτώση (-53%) του «Deadpool & Wolverine» στο τρίτο του τετραήμερο, με 22.059 εισιτήρια (από 117 οθόνες), το μοναδικό πενταψήφιο νούμερο που είδαν τα θερινά εκείνες τις μέρες! Εννοείται πως το σαββατόβραδο είχε το προβάδισμα (6.130), ενώ το γενικό σύνολο έφτανε τα 246.694 εισιτήρια.

Ευκόλως εννοούμενο το ν’ ακολουθείται από το sequel του animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (-26%), το οποίο έκοψε ακόμη 7.160 εισιτήρια (από 72 οθόνες), για να φτάσει το τεράστιο σύνολο των 620.051! Παιδικό new entry στο #3 για το «Στα Ίχνη του Δον Κιχώτη» (φωτό), με 4.245 εισιτήρια (από 53 οθόνες), ενώ ποδαρικό συναντήσαμε και στο #4, με τη γεροντοκομεντί «Και οι 4 Είναι Υπέροχες» που έκοψε 3.227 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Το top 5 συμπλήρωνε η επιτυχημένη εισπρακτικά γαλλική κωμωδία «Συμπέθεροι από Σόι» (-15%), κόβοντας 3.172 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σύνολο στα 25.168.

Στο #6 κράτησε καλά (-17%) το «Longlegs», με 3.046 εισιτήρια (από 32 οθόνες) και υγιές σύνολο στα 57.255. Ντεμπούτο στο #7 έκανε ακόμη μία… γαλλική πρεμιέρα του καλοκαιριού, η «Ζαριά», με 1.630 εισιτήρια (από 17 οθόνες), ενώ το δεύτερο τετραήμερο του γερμανικού «Δύο Προς Ένα» ήταν ολέθριο (-58%), κόβοντας 1.561 εισιτήρια (από 9 οθόνες) και μετρώντας 6.819 σε γενικό σύνολο. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωνε η επανέκδοση του «Όλα για τη Μητέρα μου» (+11%) (1.442 εισιτήρια, από 11 οθόνες, με σύνολο στα 5.236) και η «Μούσα του Μπονάρ» που στο δεύτερο τετραήμερό της μπήκε για πρώτη φορά στο top (1.204 εισιτήρια, από 3 οθόνες, με σύνολο στα 2.669). Όσο για την «Υψηλή Κοινωνία»… μας (φωτό), αν και στο πρώτο της επταήμερο έκοψε 1.965 εισιτήρια (από 3 οθόνες), έβγαλε δεύτερο τετραήμερο στα 219 εισιτήρια, από δύο οθόνες (και έξι προβολές) σε Νέο Ηράκλειο και Μάτι. Δεν υπήρχε χώρος σε πιο κεντρικά σινεμά της Αθήνας, παίζονταν οι άνωθεν «επιτυχίες». Και κάπου εκεί, προς Κυριακή βράδυ, προστέθηκαν και οι μεγάλες πυρκαγιές της Αττικής…

Φυσικά, στο τετραήμερο που περιλάμβανε και την Πέμπτη 15 Αυγούστου (μόλις 10.649 θεατές πήγαν σινεμά)… πλερέζες. Η υποχώρηση της προσέλευσης φρέναρε στα 54.366 εισιτήρια, με το «Εγώ ο Απαισιότατος 4» (φωτό) να παίρνει τη σκυτάλη για την κορυφή, κόβοντας 12.561 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Το νούμερο φαντάζει μικρό διότι ακολουθήθηκε το «πείραμα» του «Minions 2» από τον Αύγουστο του 2022, με μονάχα αγγλόφωνες προβολές για αρχή και καραμπινάτη έφοδο της ελληνικής μεταγλώττισης από τις 22 του μήνα. Τα Minions, πάντως, τα είχαν πάει καλύτερα (16.084 εισιτήρια, από 83 οθόνες). Στο #2 έπεσε το «Deadpool & Wolverine» (-50%), με 11.095 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Στα 270.857 το σύνολο και λίγα τα ψωμιά του στη συνέχεια, αφού ο Γκρου θα καταβροχθίσει τις προβολές κοντά στις 21:00. Η τρίτη θέση ανήκει στην πρωτοεμφανιζόμενη… γαλλική κομεντί «Βρέχει Άντρες». Εισιτήρια δεν έβρεξε με το τουλούμι, απλά τα στερεοτυπικά decent 4.839 (από 33 οθόνες) μιας «αρπαχτής» του πρώτου τετραημέρου. Ακολούθησε το sequel του animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» (-34%) (4.754 εισιτήρια, από 53 οθόνες, με το σύνολο να σκαρφαλώνει στα 629.536) και το «Longlegs» με σταθερά καλό κράτημα (-20%) (2.596 εισιτήρια, από 34 οθόνες, με σύνολο στα 61.733).

Η γαλλική κωμωδία «Συμπέθεροι από Σόι» (-30%) έκοψαν ακόμη 2.224 εισιτήρια (από 15 οθόνες) κι έχουν φτάσει τα 29.689 σε σύνολο. Το «Και οι 4 Είναι Υπέροχες» (-34%) ακολούθησε με 2.129 εισιτήρια (από 20 οθόνες), έχοντας συγκεντρώσει 6.099 σε σύνολο, ενώ παρθενική εμφάνιση στο #8 έκανε η δραματική περιπέτεια επιβίωσης «Οι Ναυαγοί» (φωτό), κόβοντας 1.377 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Το παιδικό animation «Στα Ίχνη του Δον Κιχώτη» στούκαρε (-70%!) στο #9 με 1.292 εισιτήρια (από 30 οθόνες) και σύνολο στα 7.358, ενώ το ιταλικό «Πάντα Υπάρχει το Αύριο» επανεμφανίστηκε στο top 10, κόβοντας 1.143 εισιτήρια (από 6 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό του στα 18.722.

Η επανέκδοση της «Υψηλής Κοινωνίας» βρέθηκε στο #13, κόβοντας 737 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Οι μόλις τρεις προβολές στο Ciné Paris κι ένα σαββατιάτικο sold-out (φωτό) εκτόξευσαν ξανά την ταινία (αυτά κάνει ο συνδυασμός ενός θερινού με ουσιαστική δυναμική κι ενός φιλμ που εγγυάται διαχρονική ψυχαγωγία και μεγάλα ονόματα), η οποία (ειλικρινά) δίχως ιδιαίτερη στήριξη από τον προγραμματισμό των αθηναϊκών θερινών έχει φτάσει σε σύνολο τα 3.146 εισιτήρια. Από την Πέμπτη θα βρίσκεται σε περισσότερα σινεμά της υπόλοιπης Ελλάδας, από τη Θεσσαλονίκη, τη Μεσσηνία και τις Σπέτσες, μέχρι την Κω.