Ελληνικό box-office: Εισιτήρια από άλλο… «Multiverse»!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Doctor Strange» έκανε πραγματική έφοδο σε αριθμό οθονών και προσέλευση κοινού, όμως, το υπόλοιπο τοπίο ήταν μια πραγματικά δραματική ήττα.
Από τα 44.959 του προηγούμενου τετραημέρου (ή τα 61.685, μαζί με τη μεταφορά της αργίας της Πρωτομαγιάς), τα σημερινά 138.727 εισιτήρια που κόπηκαν σε ολόκληρη τη χωρά μπορεί να δίνουν μια κάποια πρόσκαιρη χαρά στην αγορά, όμως, αν τα λογαριάσουμε πιο αναλυτικά και δούμε ότι σχεδόν το 82% (!) από αυτά προήλθαν αποκλειστικά και μόνο από το Marvel-ικό «Doctor Strange in the Multiverse of Madness», τότε αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόκειται να συμβεί κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού στα θερινά που θα παίζουν… μπακατέλα «ραφιού» ενός ή και δύο ετών, ή θα προσπαθούν με νύχια και με δόντια να βουτήξουν κανέναν… καπνιστή, ο οποίος κανονικά θα προτιμούσε να «καταναλώσει» το blockbuster του σε συνθήκες multiplex, αλλά ενίοτε θα έχει και μια δεύτερη option για ν’ απολαύσει τη σχετική ελευθερία ενός open-air.
Το πρώτο «Doctor Strange» (φωτό) είχε ανοίξει στην Ελλάδα με 58.232 εισιτήρια (από 124 οθόνες) στα τέλη του Οκτώβρη του 2016. Δηλαδή, είχε μέσα και τον εορτασμό της 28ης. Η σημερινή κινητοποίηση των… 114.008 εισιτηρίων μπορεί να φαντάζει θαυμαστά αυξημένη, το ίδιο όμως ισχύει και με την αύξηση των οθονών σε… 183! Συγκρίνοντας σε επίπεδο ταινίας του συγκεκριμένου studio και genre, η υποδοχή του «In the Multiverse of Madness» θυμίζει έντονα το παράδειγμα του «Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας», που είχε ξεκινήσει την καριέρα του με 129.549 εισιτήρια (από 207 οθόνες) στα τέλη του Απρίλη του 2018. Στο box-office report εκείνου του τετραημέρου, το ποσοστό προσέλευσης για το sequel των «Avengers» επίσης προσέγγιζε το 82% επί του συνόλου της αγοράς! Στο σήμερα, όπως είθισται με τα fanboys, ο πανικός ξεκίνησε από την Πέμπτη (30.852), είχε μια μικρή πτώση την Παρασκευή (25.442), φούντωσε το Σάββατο (35.242) και ξεφούσκωσε την Κυριακή (22.472). Συνολικά, η Αθήνα είχε μερίδιο 54.871 εισιτηρίων (από 74 οθόνες), δηλαδή… το υπόλοιπο Ελλάδας δεν πέταξε τη σκούφια του (αναλογικά). Το σκηνικό αυτό θα επαναληφθεί και το ερχόμενο επταήμερο, καθώς οι επτά νέοι τίτλοι που θα δούμε από Πέμπτη όχι μόνο ανατροπή δεν υπόσχονται, αλλά… θα βογκήξει και το τριψήφιο!
Τουλάχιστον, η υπόλοιπη δεκάδα μας δεν περιλαμβάνει τριψήφιο νούμερο… Ενημερωτικά, ούτε σήμερα θα προσθέσω ποσοστιαίες συγκρίσεις, καθώς προηγήθηκε πενθήμερο αργίας, οπότε δεν είναι αρκετά τίμιο να μιλήσουμε για πτώσεις ή ανόδους. Στο #2 συναντάμε τον «Άνθρωπο απ’ τον Βορρά» με 4.346 εισιτήρια (από 36 οθόνες, σχεδόν το 1/3 από αυτές που έπαιζαν το φιλμ το περασμένο επταήμερο). Παρασκευή (1.023) και Σάββατο (1.647) κινήθηκε καλύτερα, ενώ συνολικά βρίσκεται στα 37.864. Πιο πεσμένος από τη δυναμική που έδειχνε να έχει ως τίτλος. Προσφέρεται και για θερινό σινεμά, το είδος έχει πέραση στην Ελλάδα, θα δούμε πόσο θα μπορέσει να προχωρήσει. Ακολουθεί ο πολυφορεμένος Λίαμ Νίσον και το «Η Μνήμη του Δολοφόνου», που έκοψε 3.559 εισιτήρια (από 24 οθόνες), με πιο δυνατό σαββατόβραδο (1.347), προφανώς, και σύνολο στα 14.891. Σερί από οικογενειακά και παιδικά φιλμ στις επόμενες θέσεις (τέσσερα στα δέκα για το τετραήμερο που μας πέρασε), με το sequel «Sonic: Η Ταινία 2» στο #4 (2.357 εισιτήρια από 50 οθόνες και σύνολο στα 69.454), το animated «Αίνμπο: Πριγκίπισσα του Αμαζονίου» στο #5 (2.329 εισιτήρια από 48 οθόνες) και το πρωτοεμφανιζόμενο animated «100% Λύκος» (φωτό) στο #6 (2.306 εισιτήρια από 53 οθόνες).
Μικρή ανάσα για κάτι πιο ενήλικο, με το sequel «Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ» που έκοψε 2.208 εισιτήρια (από 19 οθόνες) και έχει φτάσει τα 70.510. Να πω κρίμα που τέτοιος φαντασμαγορικός και ψυχαγωγικός τίτλος δεν πρόκειται να πιάσει την κατοστάρα; Και συνεχίζουμε με το τελευταίο παιδικό (και όχι μόνο!) animation του top 10, «Τα Κακά Παιδιά», με 2.085 εισιτήρια (από 27 οθόνες) και σύνολο στα 53.521. Ανακόπηκε κάπως η πορεία του, όμως, θεωρώ πως θα έχει καλή παρουσία και στα θερινά. Στο #9 «άνοιξε» τραγικά το sequel «Ο Πύργος του Downton 2: Μια Νέα Εποχή» (φωτό), κόβοντας 1.348 εισιτήρια (από 34 οθόνες)! Θα έλεγα πως βγήκε λίγο βιαστικά τούτο εδώ, ήθελε καλύτερο καιρό και θερινούς που έχουν παράδοση σε κοινό του ανάλογου με το φιλμ target group. Εκτός κι αν στην Ελλάδα το franchise αυτής της ονομαστής αγγλικουρ(γ)ιάς χαρακτηρίζεται ως απόλυτα τηλεοπτικό. Πάντως, το πρώτο φιλμ είχε ανοίξει (μετριότατα) με 16.413 εισιτήρια (από 80 οθόνες) στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2019 (ξανά σε «στραβό» timing, δηλαδή). Τη δεκάδα συμπληρώνει ακόμη μία πρωτοεμφανιζόμενη ταινία, το γαλλικό κοινωνικό δράμα «Full Time» (οποία ειρωνεία ο… αγγλικός τίτλος), με 1.054 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Το λες και τρελό σουξέ (τηρουμένων των αναλογιών της αγοράς εσχάτως)!
Λυπάμαι από τώρα γι’ αυτά που πρόκειται ν’ αντιμετωπίσουμε σε τούτη την καλοκαιρινή σεζόν στην Ελλάδα, καθώς κανείς δεν φαίνεται ν’ ακολουθεί διαφορετικές πολιτικές (στη διανομή) ή να τολμά προγραμματικά (στα θερινά σινεμά). Ειλικρινά, δεν ξέρω σε ποια… δεκαετία βρίσκονται!