FreeCinema

Follow us
01.1110:30

Ελληνικό box-office: Διόλου παράξενο, «Doctor»…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Doctor Strange» πήρε την πρωτιά με τη συνήθη ευκολία ενός φιλμ που προέρχεται από το κομιξικό σύμπαν, πόσω μάλλον εκείνο της Marvel…

Συνολικά, με επίσημα καταγεγραμμένες 32 ταινίες, η αγορά δούλεψε καλά αγγίζοντας τη διακοσάρα (199.068 εισιτήρια), κάτι που παρατηρούμε κυρίως όταν υπάρχει φιλμ με υπερ-ήρωες ή στουντιακό animation για παιδιά. Εδώ βρισκόμαστε στην πρώτη κατηγορία και το ντεμπούτο του «Doctor Strange» της Marvel έπαιξε προβλέψιμα και επιτυχημένα, κόβοντας 58.232 εισιτήρια (από 124 οθόνες). Τι σημαίνει για το genre αυτό; Με τα πιο πρόσφατα παραδείγματα, κινήθηκε ελαφρά πιο πεσμένος από το άνοιγμα της «Ομάδας Αυτοκτονίας» (61.555), αρκετά πιο δυνατά από το «X-Men: Απόκαλιψ» (42.310) και σαφώς πιο χαμηλά από τον «Εμφύλιο Πόλεμο» (101.800) του Captain America και της παρέας του, που όμως δεν αποτελεί μια δίκαιη σύγκριση αν σκεφτεί κανείς το σύνολο των ηρώων / πρωταγωνιστών που έκαναν «παρέλαση» εκεί. Όπως συμβαίνει πάντοτε με τις παραγωγές αυτού του είδους, οι οργισμένοι και ανυπόμονοι fans έκαναν «ντου» από την πρώτη κιόλας μέρα (15.775 εισιτήρια), που όμως δεν ήταν και η καλύτερη του τετραημέρου, με μια σχετική ανατροπή λόγω… της αργίας της 28ης Οκτωβρίου! Έτσι, τα 16.850 εισιτήρια εκείνης της μέρας στήριξαν αρκετά ουσιαστικά το ελληνικό opening του «Doctor Strange». Με εξαίρεση την Πέμπτη, όταν το φιλμ κινήθηκε σε παρόμοιο πλαίσιο εισπράξεων, η Αθήνα πέταξε τα μάτια έξω από τα ταμεία τής υπόλοιπης χώρας, αν και η επαρχία είχε εντυπωσιακό προβάδισμα στις 3D προβολές (8.350 εισιτήρια συνολικά), με το ATMOS να πιάνει τα 3.288. Αν και την ερχόμενη Πέμπτη δεν υπάρχει κάποια ταινία που μπορεί να του «κλέψει» τους θεατές, θα πρέπει να περιμένουμε ισχυρή πτώση, πιθανότατα άνω του 50%.

THE ACCOUNTANT

Στο #2 έπεσε ο «Λογιστής» (φωτό), αλλά με πραγματικά εντυπωσιακό κράτημα (-15%), κόβοντας 33.986 εισιτήρια (από 73 οθόνες). Είναι σαφές ότι η ταινία άρεσε στο κοινό του πρώτου τετραημέρου και η αργία της Παρασκευής την ενίσχυσε πολύ δυνατά (10.818 εισιτήρια), ξεπερνώντας ακόμη και το Σάββατο. Η επαρχία, πάντως, δεν το πήρε «ζεστά» το έργο, ξανά. Το σύνολο βρίσκεται στα 99.400, άρα, καλά την έκανα τη σύγκριση με το «Sully», που πλησίασε τα 150.000 εισιτήρια. Κάπου εδώ, πια, βρίσκεται το «ταβάνι» μιας adult επιτυχίας χωρίς εξωφρενικό αριθμό από stars πρωταγωνιστές ή κάτι το ακόμη πιο ελκυστικό για το γυναικείο κοινό. Η θέση #3 ανήκει στο «Inferno» που έκοψε 25.907 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Εδώ η πτώση έφτασε το 34%, με τα 8.362 εισιτήρια της Παρασκευής να… σώζουν την κατάσταση. Με σύνολο 207.842 εισιτηρίων, βρισκόμαστε σχεδόν στα μισά από τις εισπράξεις της προηγούμενης κινηματογραφικής μεταφοράς βιβλίου του Νταν Μπράουν. Στο ίδιο weekend, η ταινία άνοιξε χάλια στις ΗΠΑ, πιθανότατα «παγώνοντας» το franchise.

TONI ERDMANN

Ευνοημένα και τα παιδικά φιλμ από την 28η Οκτωβρίου, με τους animated «Πελαργούς» να πετυχαίνουν άνοδο της τάξης του 24% (13.381 εισιτήρια, από 70 οθόνες) και το ντισνεϊκό «Ο Πιτ και ο Δράκος του» να φτάνει τα 19% (13.193 εισιτήρια, από 74 οθόνες) πιο ψηλά από το άνοιγμά του. Τα αντίστοιχα σύνολα για τις δύο ταινίες είναι 69.253 και 26.764 εισιτήρια. Στο #6 έκανε ντεμπούτο ο «Toni Erdmann» (φωτό), η αγαπημένη ταινία της κριτικής από το τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών. Εδώ δεν θα κάνουμε τη σύγκριση με «Εκείνη», που είχε ανοίξει με 10.019 εισιτήρια από 17 οθόνες. Οι τελευταίες είναι ακριβώς ίδιες σε αριθμό, όμως τούτο το φιλμ θεωρείται ακόμη πιο επιτυχημένο εισπρακτικά, γιατί έπαιζε σχεδόν αποκλειστικά με δύο προβολές την ημέρα, λόγω μεγάλης διάρκειας (μόνο ο ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ μπόρεσε να «στριμώξει» τρίτη παράσταση στο πρόγραμμά του). Έτσι, το γερμανικό arthouse hit της χρονιάς, που ίσως δούμε και στα ξενόγλωσσα Όσκαρ για το 2017, έκοψε 10.547 εισιτήρια. Ξεκίνησε την Πέμπτη με τα μάλλον μέτρια 1.099, αλλά την Παρασκευή έσκισε με 3.675 και κρατήθηκε ακριβώς σε ίδια επίπεδα και το Σάββατο (3.637). Το κοινό διχάστηκε απόλυτα! Οι μισοί μιλούν για αριστούργημα, οι υπόλοιποι μισοί… βρίζουν τους κριτικούς. Υπάρχει σίγουρα και μια μικρή, «σιωπηλή» μερίδα που απέφυγε τα πυρά και είναι ακόμη αναποφάσιστη στο αν θέλει να πάει και να παρακολουθήσει την ταινία. Το δεύτερο weekend «Εκείνης» ήταν εντυπωσιακό σε πτώση. Ενδέχεται να το δούμε και εδώ το φαινόμενο αυτό, για τον επιπλέον λόγο ότι την ερχόμενη Παρασκευή δεν έχουμε αργία. Επίσης, έρχεται και ο Χρυσός Φοίνικας του Κεν Λόουτς, που στοχεύει στο ίδιο target group.

JULIETA

Από το #3 στο #7 έπεσε η «Julieta» του Αλμοδόβαρ (φωτό). Το -22% είναι αμελητέο, παρά τον ανταγωνισμό, αλλά σίγουρα υπήρξε ενίσχυση από την Παρασκευή (3.021 εισιτήρια) και εδώ. Το φιλμ έκοψε συνολικά 9.340 εισιτήρια (από 29 οθόνες), για να φτάσει τα 25.928 μέχρι στιγμής. Δεν ήταν σπουδαία η ταινία, σίγουρα. Αλλά εδώ παρατηρεί κανείς και τη «δύση» μερίδας adult θεατών οι οποίοι είχαν μια κάποια μεγαλύτερη έφεση στο «arthouse», που σκηνοθέτες όπως ο Αλμοδόβαρ το διεύρυναν στο παρελθόν. Όχι πια. Τα δύο μεγάλα σουξέ του animated, το «Ψάχνοντας την Ντόρι» (+39%) και το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» (+50%!) πήραν εμφανώς τα πάνω τους από την επιπλέον αργία και έκοψαν αντίστοιχα, από τις θέσεις #8 και #10, 6.698 (από 38 οθόνες) και 5.217 εισιτήρια (από 30 οθόνες). 284.680 για το πρώτο και 197.427 για το δεύτερο οι συνολικές εισπράξεις. Το φιλί της ζωής για τα σινεμά οι παιδικές ταινίες… Τέλος, ενδιάμεσα στην «παιδική χαρά», το «Κορίτσι του Τρένου», με 28% πτώση και 5.998 εισιτήρια (από 22 οθόνες), καταφέρνει να ξεπεράσει το «φράγμα» της κατοστάρας, για να βρεθεί συνολικά στα 107.578 εισιτήρια. Μια επιτυχημένη καριέρα, δηλαδή.

Με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης να αυξάνει το κινηματογραφικό ενδιαφέρον στη συμπρωτεύουσα από την Πέμπτη και με 9 (εννέα, ναι, πάλι!) πρεμιέρες στις αίθουσες, μην εκπλαγεί κανείς από τα μέτρια νούμερα που θα δούμε ή με τους animated «Ευχούληδες» στην κορυφή του box-office. Θα τα δούμε αναλυτικά, με αέρα… συμπρωτεύουσας, την ερχόμενη εβδομάδα. Καλό Φεστιβάλ!