FreeCinema

Follow us
16.0115:00

Ελληνικό box-office: «Μίλησε» η ωριμότητα στα ταμεία!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η πρωτιά του «The Post» φανερώνει την ανάγκη μιας μεγάλης μερίδας θεατών, να απολαύσουν ένα θέαμα αρκετά πιο ώριμο και απαιτητικό, ανοίγοντας επίσημα και εντυπωσιακά την οσκαρική περίοδο.

Αυξημένα σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο τετραήμερο τα εισιτήρια (από τα 176.888 πήγαμε στα 192.175), αλλά το ακόμη πιο ευχάριστο χαρακτηριστικό των ημερών ήταν η προτίμηση που έδειξαν οι θεατές προς ένα φιλμ όχι απαραίτητα… ψυχαγωγικό, αλλά με περιεχόμενο και μηνύματα άκρως απαραίτητα τούτη την εποχή. Βοήθησαν, φυσικά, και τα ονόματα του Στίβεν Σπίλμπεργκ, της Μέριλ Στριπ και του Τομ Χανκς. Το βασικό, όμως, ήταν ότι σε σύγκριση με τη «Γέφυρα των Κατασκόπων» (που στα τέλη του Νοέμβρη του 2015 είχε ανοίξει στην τρίτη θέση του box-office με 33.544 εισιτήρια, από 65 οθόνες), το «The Post» έχει ένα θέμα που μας αφορά περισσότερο (και είναι και καλύτερη ταινία). Έτσι ερμηνεύονται τα σχεδόν εντυπωσιακά νούμερα (κατείχε το 25% του συνόλου της αγοράς) του opening της νέας ταινίας του Σπίλμπεργκ, η οποία ξεκίνησε με 46.453 εισιτήρια (από 81 οθόνες). Η Πέμπτη του ήταν αξιοπρεπής (6.833), αλλά η Παρασκευή έδειξε ότι το φιλμ έχει σαφές ρεύμα (8.296), το οποίο εκτονώθηκε δυναμικά το Σάββατο (18.212) και είχε σχετικά καλό κράτημα και την Κυριακή (13.112). Η υπερίσχυση του αθηναϊκού κοινού είναι συντριπτική: 33.201 επί του συνόλου των εισιτηρίων της ταινίας για όλο το τετραήμερο! Το «The Post» ήταν το πρώτο μεγάλο έργο της φετινής οσκαρικής σεζόν, δεν είχε πειρατευτεί, σίγουρα δεν είχε την αβάντα της προσέλκυσης νεαρών ηλικιών, αλλά δούλεψε θαυμάσια εξασφαλίζοντας ποιότητα. Μακάρι να βλέπαμε συχνότερα τέτοιες πρωτιές και μακάρι αυτό το δίμηνο, το οποίο θα έχει εξαιρετικές ταινίες (ναι, είναι μια πολύ καλή χρονιά για τα Όσκαρ), να διατηρηθεί σε τέτοια επίπεδα (ή και… εις ανώτερα). Φυσικά, ο ερχομός της «Πιο Σκοτεινής Ώρας» την Πέμπτη θα δημιουργήσει δυνατό ανταγωνισμό και θα «κλέψει» θεατές από το «The Post». Αλλά, με τον (για τα μπάζα) προγραμματισμό της ελληνικής διανομής, αυτό θα συμβαίνει κάθε εβδομάδα μέχρι τις αρχές του Μάρτη. Και χαμένες θα βγουν οι ταινίες και τα σινεμά. Εσείς; Ήδη παρακολουθείτε μερικές από τις οσκαρικές ταινίες τούτης της σεζόν… από το σπίτι.

Στο #2 έκανε ποδαρικό το πιο υποσχόμενο ως εμπορικό νέο φιλμ της εβδομάδας, «Ο Επιβάτης» (φωτό) με τον Λίαμ Νίσον. Μέτριο το άνοιγμα, με 26.296 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Στα μέσα Γενάρη του 2015, «Η Αρπαγή 3» είχε ανοίξει με 50.780 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Ναι, ήταν πια ένας τίτλος franchise. Αλλά πουλούσε κάτι παρόμοιο. Το οποίο σήμερα φθίνει ή κούρασε. Είναι η απήχηση του πρωταγωνιστή, ίσως; Κι αυτό προτιμήθηκε περισσότερο από το κοινό της Αθήνας (16.454 εισιτήρια, από 25 οθόνες), ενώ το Σάββατο (9.962) ήταν η πιο δυνατή του μέρα. Στο #3 συναντάμε το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Jumanji: Καλωσήρθατε στη Ζούγκλα», το οποίο ξεσκίζει στις ΗΠΑ, αλλά εδώ συνέβη… το ακριβώς αντίστροφο. Και διόλου παράξενο, αφού το είδος της εφηβικής ταινίας δεν έχει κοινό στην Ελλάδα. Και όταν μεταγλωττίζεται (ευτυχώς, δεν έκαναν το λάθος στην προκειμένη…) για να προσεγγίσει νεαρότερες ηλικίες και οικογένειες, το αποτέλεσμα είναι ακόμη χειρότερο, διότι έτσι εξαφανίζονται οι όσοι ενήλικες θα το τολμούσαν, αντιμετωπίζοντας τον τίτλο ως… «παιδικό»! Το «Jumanji», λοιπόν, έκοψε 24.625 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Σχεδόν ισάξια μοιρασμένη η Αθήνα με το υπόλοιπο Ελλάδας εδώ, σαφής νικητής το Σάββατο (10.064), λίγα τα ψωμιά του για τη συνέχεια. Μαζί με κάτι ψιλά από previews του προηγούμενου Σαββάτου (που δεν του έκαναν καλό, προφανώς), έχει σύνολο 26.851 εισιτηρίων.

Στο #4, με μεγάλη και απότομη πτώση (γύρω το 52%), το «The Bachelor (φωτό) εξακολουθεί να κάνει νούμερα, κόβοντας 18.348 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Καλύτερη μέρα το Σάββατο (7.082), φυσικά, η επαρχία έχει προβάδισμα (ίσως κυρίως λόγω των 32 οθονών), σε σύγκριση με τα επίσης αξιοπρεπή 8.769 της Αθήνας (από 16 οθόνες). Σύνολο στα 193.584 εισιτήρια και… πλάκα θα έχει να ξεπεράσει τον… «Καζαντζάκη» (που βρίσκεται στα 231.348)! Στο #5, το sequel τρόμου «Παγιδευμένη Ψυχή: Το Τελευταίο Κλειδί» είχε την αναμενόμενα ισχυρή πτώση ενός 58%, κόβοντας 14.606 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Το σύνολο έχει ξεπεράσει κατά πολύ το κάθε προηγούμενο μέρος αυτού του franchise και βρίσκεται στα 68.892 (μεγάλη έκπληξη για όλους στην αγορά).

Στο #6, ο animated «Φερδινάνδος» (-33%) προτιμάται από τα φιλμ του είδους που παίζονταν στις γιορτές, με 12.596 εισιτήρια (από 87 οθόνες). Η γνωστή τακτική, της πιο δυνατής Κυριακής (6.054), τηρεί τα στερεότυπα εξόδου της οικογένειας με μικρό παιδί. Σύνολο στα 102.977 εισιτήρια. Στο #7, το «Molly’s Game» (φωτό) είχε μια οριακά αξιοπρεπή πτώση (-39%), έχοντας να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό του «The Post». Και πάλι καλά. Έκοψε 11.515 εισιτήρια (από 39 οθόνες), με το Σάββατο να ξεχωρίζει (4.625). Τεράστιο το ποσοστό της Αθήνας (8.551 εισιτήρια, από 23 οθόνες). Έχει φτάσει τα 42.155 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Καθόλου άσχημα, για ένα φιλμ που διανεμήθηκε χωρίς υπερβολές. Στο #8, το «Coco» (-41%) της Pixar έκοψε 8.793 εισιτήρια (από 78 οθόνες), με την Κυριακή να είναι η πιο δυνατή μέρα (4.722). Συνολικά, μόλις έπιασε την κατοστάρα (100.152). Στο #9, το «Θαύμα» τα βρήκε σκούρα (-54%), με 3.781 εισιτήρια (από 19 οθόνες) και σύνολο καριέρας μέχρι στιγμής στα (ουχί αξιοσημείωτα) 28.637. Τέλος, οι… «Τελευταίοι Jedi» κλονίστηκαν περισσότερο από κάθε άλλο φιλμ του top 10 (-73%!) στην πέμπτη εβδομάδα προβολής τους, κόβοντας μόλις 3.513 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Στα 294.733 το σύνολο, δίχως εκπλήξεις.

Βαριά «λουκέτα» έπεσαν για τα υπόλοιπα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη, με το «Του Θεού η Χώρα» να διασώζεται χάρη στο άνοιγμα σε μία και μοναδική αίθουσα, όπου έκοψε 764 εισιτήρια. Συμπληρωματικά, το «Η Ψυχή και το Σώμα» έχει φτάσει τα 25.800 και συνεχίζει δυναμικά (ήταν στο #11!), η «Τζαμάικα» εξαφανίζεται από τον χάρτη (βρίσκεται στα 52.038, αλλά μην το πείτε στον σκηνοθέτη της…) και ο «Μικρόκοσμος» έγινε μια από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές αποτυχίες της σεζόν (πτώση 93%, θα το γέμιζα θαυμαστικά αλλά συγκρατήθηκα), έχοντας κόψει συνολικά 11.976 εισιτήρια. Και έπονται οκτώ πρεμιέρες προς… σφαγή την Πέμπτη!