FreeCinema

Follow us

Η ΑΡΠΑΓΗ 3 (2015)

(TAKEN 3)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Μεγκατόν
  • ΚΑΣΤ: Λίαμ Νίσον, Μάγκι Γκρέις, Φόρεστ Γουίτακερ, Ντούγκρεϊ Σκοτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Μπράιαν Μιλς για ακόμη μια φορά μπαίνει σε μεγάλους μπελάδες εξαιτίας της οικογένειάς του. Μαφιόζοι δολοφονούν την πρώην γυναίκα του και του φορτώνουν τον φόνο, έτσι ο Μπράιαν ρίχνεται σε μια διπλή καταδίωξη, προσπαθώντας να ξεφύγει από τους αστυνομικούς που τον κυνηγούν, αλλά και να φτάσει στους κακοποιούς.

Μια του κλέφτη, δυο του κλέφτη, τρεις και… δεν αντέχεις πια! Είναι λογικό και απολύτως αναμενόμενο, όταν μια ταινία εξελίσσεται σε απρόσμενη εμπορική επιτυχία, να μπει μπροστά η διαδικασία των sequels. Όντως, το «Taken 2» δικαίωσε την απόφαση του παραγωγού Λικ Μπεσόν να μετατρέψει την πρώτη ταινία σε franchise και σε αγελάδα προς άρμεγμα. Το άρμεγμα, όμως, παρατράβηξε και στο τρίτο φιλμ, το γάλα βγαίνει πια ξινισμένο και ξαναζεσταμένο.

Οι δύο πρώτες ταινίες, πέρα από τον πρωταγωνιστή τους, που έφερε μια διαφορετική προσέγγιση στον ρόλο τού ήρωα, ο οποίος από everyday man αναγκάζεται να μεταμορφωθεί σε… superhero προκειμένου να προστατεύσει την οικογένειά του, είχαν και το ενδιαφέρον στοιχείο τού location. Στο Παρίσι η πρώτη, στην Κωνσταντινούπολη η δεύτερη, έδιναν ένα επιπλέον οπτικό ερέθισμα στον θεατή. Η τρίτη ταινία διαδραματίζεται στο εξαντλητικά κινηματογραφημένο Λος Άντζελες, στο οποίο έχουμε δει να συμβαίνει κάθε πιθανό ανθρωποκυνηγητό. Πώς καταφέρνει η ταινία να ξεχωρίσει; Δεν τα καταφέρνει. Ο Μεγκατόν χρησιμοποιεί ζαλιστικές λήψεις και cuts ελάχιστων δευτερολέπτων, αλλά το αποτέλεσμα απλώς ζαλίζει, χωρίς να συναρπάζει.

Επίπεδο είναι το αποτέλεσμα και στην ιστορία, καθώς και στους άλλους ρόλους πέραν του πρωταγωνιστικού. Τη Φάμκε Γιάνσεν τη χάνουμε νωρίς νωρίς, ο Ντούγκρεϊ Σκοτ, που συνήθως αποδίδει ερμηνευτικά, δεν έχει τι να παίξει, το ίδιο συμβαίνει και με τον Φόρεστ Γουίτακερ, ο οποίος περιφέρει τον τύπο του σαστισμένου μπάτσου, ενώ η Μάγκι Γκρέις εμφανίζεται και πάλι ως κυνηγημένη κόρη. Δεν έχεις τι να προσθέσεις σ’ αυτό. Κατανοητή η διάθεση να βγουν κέρδη από μια εμπορική ταινία, αλλά αν δεν υπάρχει ένα στοιχειωδώς πειστικό ή έστω και ελάχιστα δουλεμένο σενάριο, ο λόγος ύπαρξης του franchise αυτοακυρώνεται.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι και λίγοι εκείνοι που ανήκουν στο σχετικά πρόσφατα δημιουργηθέν fan club τού Λίαμ Νίσον, από τότε που απέκτησε την ιδιότητα του action star. Αν ανήκεις στους φανατικότερους από αυτούς, μάλλον είσαι διατεθειμένος να δεις τον αγαπημένο σου πρωταγωνιστή, ακόμη και σε μια από τις λιγότερο καλές στιγμές του. Θέλεις το θρίλερ σου να έχει σασπένς, ίντριγκα και σεναριακά twists; Πάμε γι’ άλλα…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.