FreeCinema

Follow us
08.0721:00

Ελληνικό box-office: Έπιασε το «δόλωμα» της Marvel.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «άλλο» (και καλά) φινάλε της μαρβελικής Phase Two έκανε τους fans του είδους να «τσιμπήσουν» κι έτσι ο Spider-Man πήδηξε λίγο ψηλότερα από τα νούμερα του 2017.

Στο πλαίσιο της ενισχυμένης «μαρκετίλας», λοιπόν, οι κομιξάδες έπιασαν το δόλωμα της «σύνδεσης» του «Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη» με το «Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του» (που μέχρι και στα trailers της δεύτερης ταινίας… σου τα ζάλιζε) και ο Άνθρωπος-Αράχνη ξεπέρασε το άνοιγμα της «Επιστροφής στον Τόπο του» (41.556 εισιτήρια, από 160 οθόνες, τον Ιούλιο του 2017), κόβοντας 51.641 εισιτήρια (από 185 οθόνες) στο πρώτο του τετραήμερο. Μιλάμε για το 49% επί του συνόλου της αγοράς (109.737 εισιτήρια) γι’ αυτές τις μέρες. Η μεγαλύτερη μερίδα του fanbase φούλαρε τα previews της Τετάρτης (δηλαδή, προσθέτουμε 20.472 στο νούμερο του opening και μας βγάζει σούμα 72.113 εισιτηρίων), με την Πέμπτη (17.419) να ακολουθεί. Οι υπόλοιποι θεατές δεν έδειξαν να ακολουθούν το «trend», με το σαββατόβραδο να πέφτει στα 13.375. Πολύ πεσμένη η Κυριακή (9.145) των εθνικών εκλογών της… αποχής (λίγο πάνω από το 42%) και των μπάνιων του λαού. Το μερίδιο της Αττικής έπιασε τα 27.448 εισιτήρια (από 77 οθόνες), δηλαδή το υπόλοιπο Ελλάδας δεν χάρηκε ιδιαιτέρως. Στις αρχές του ερχόμενου τετραημέρου το φιλμ θα έχει πιάσει την κατοστάρα, όμως η πτώση που πρόκειται να βιώσει εκείνες τις μέρες αναμένεται (όπως συνηθίζεται με τούτο το genre) να φέρει περισσότερες αράχνες παρά θεατές στα ταμεία… Τουλάχιστον, θα ξεπεράσει την προηγούμενη ταινία του franchise.

Το «Toy Story 4» (-52%) ακολουθεί στο #2, με 12.109 εισιτήρια (από 94 οθόνες). Βίαιη η πτώση για παιδικό, μονάχα το Σάββατο (4.066) στάθηκε «αξιοπρεπώς». Σύνολο στα 124.572, μικροπράματα για τέτοιο όνομα franchise και προσμονή κοινού. Το «Annabelle Comes Home» (-64%) έκοψε 9.044 εισιτήρια (από 64 οθόνες), με πρωτιά την Πέμπτη (2.854)! Έχει φτάσει τα 55.898. Ή δεν βοηθάει το καλοκαίρι τέτοιους (μουλτιπλεξάδικους) τίτλους, πια, ή πρέπει να ρίξουμε τον πήχη στους υπολογισμούς που κάνουμε για τα εισιτήρια αυτής της περιόδου συνολικά. Στο #4 έπεσε (-64%) το «Yesterday» (φωτό), το οποίο όμως μάλλον θα αναθαρρήσει το ερχόμενο τετραήμερο, καθώς αρκετά δυνατά μαγαζιά της Αθήνας θα επιστρέψουν σε αυτό, κατόπιν ήττας με… γαλλικές διακοπές. 7.513 εισιτήρια (από 49 οθόνες) και σύνολο στα 40.243, για έναν τίτλο που θα χαρακτηρίσει το φετινό καλοκαίρι και αρέσει πολύ στον κόσμο, αλλά… μοχθεί να βρει σινεμά να παίξει, δίπλα στο τυπικό «άδειασμα ραφιών» της ελληνικής διανομής. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η πρωτοεμφανιζόμενη «Γκλόρια», με 6.341 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Καθαρά ενήλικη και γυναικεία επιλογή, έκανε τα καλύτερα νούμερά της το Σάββατο (2.966), ενώ την Κυριακή είδε τον (εκλογικό) όλεθρο (885).

Και προχωράμε στις… πίκρες. Στο #6 έκανε ντεμπούτο η γαλλική κωμωδία (ο ευνουχισμός σίγουρα θα είναι πιο διασκεδαστικός…) «Διακοπές στην Ίμπιζα», κόβοντας 5.230 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Τα 2.349 κόπηκαν το σαββατόβραδο. Ο ερχομός του (Θεέ μου!) «Θεέ μου, Τι σου Κάναμε; 2» την Πέμπτη θα το αφανίσει. Θα ήθελα να συνέβαινε και για τα δύο το ίδιο, όμως όλοι αισθανόμαστε ότι θα πέσει λαϊκό προσκύνημα στο sequel της γαλλικουργιάς. Από κοντά και οι… «Διακοπές στη Βενετία», επίσης με γαλλικό διαβατήριο, οι οποίες έκοψαν 4.009 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Εδώ είχαμε ένα ελαφρώς άκυρο και για την ελληνική αγορά και για την εποχή έργο που κανονικά προοριζόταν για… εφηβικό κοινό. Έβγαινες ζωντανός, έστω. Η επανέκδοση του «Πρόσκληση σε Γεύμα από Έναν Υποψήφιο Δολοφόνο» (+29%) εξακολουθεί να μαζεύει το «χαρτί», απλά μοιρασμένο σε περισσότερα ταμεία, πλέον. 2.764 εισιτήρια (από 5 οθόνες) και σύνολο στα 6.262. Είμαι κάπως έξαλλος με το θέμα των επανεκδόσεων εφέτος, ίσως το αναλύσω κάπως στο τέλος της θερινής περιόδου σε σχετικό editorial. Γενικά, η παρατήρησή μου είναι μία: χαλάνε την πιάτσα. Στο #9 συναντάμε τον live action «Αλαντίν» (-37%) με 1.845 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Στα ψίχουλα (έβδομη εβδομάδα, γαρ), με σύνολο 140.812. Κλείνουμε με την αποκλειστική προβολή του «Κονφορμίστα» σε ένα θερινό σινεμά της Αθήνας και τα 877 εισιτήρια που έκοψε. Καλό σαν… screen average (χιούμορ), αλλά αδικαιολόγητο για να κάτσεις να ασχοληθείς με την όλη διαδικασία μιας επανέκδοσης. Ενημερωτικά, η αποκλειστική προβολή του συγκλονιστικού ντοκιμαντέρ «McQueen» (φωτό) σε δύο αθηναϊκά θερινά το Σάββατο το βράδυ (ήταν preview αυτή η μία και μοναδική, βραδινή παράσταση των 22:45;) προσέλκυσε 176 θεατές. Πολύ κρίμα. Μακάρι να παίξει λίγο περισσότερο. Θέλετε κι άλλα νούμερα; Τι; Τριψήφια; Ας δείχνουμε και λίγο οίκτο πού και πού…