FreeCinema

Follow us

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΙΜΠΙΖΑ (2019)

(IBIZA)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αρνό Λεμόρ
  • ΚΑΣΤ: Κριστιάν Κλαβιέ, Ματίλντ Σενιέ, Λεοπόλντ Μπουσμπάουμ, Πιλί Γκρόιν, Τζόι Σταρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Διαζευγμένοι μεσήλικες και οι δύο, ο Φιλίπ και η Καρόλ ζουν τον καινούργιο έρωτά τους προσπαθώντας να γίνουν αποδεκτοί σαν ζευγάρι από τους γύρω τους. Σοβαρότερο «εμπόδιο», τα παιδιά εκείνης, τα οποία δεν ταυτίζονται πουθενά με τον «πατρικό» ρόλο του Φιλίπ. Ένα ταξίδι στην Ίμπιζα θα διορθώσει την κατάσταση;

Η δραματική κατάσταση που αποκαλείται «ελληνικό κινηματογραφικό καλοκαίρι» μάλλον ξεπερνά κάθε όριο με τούτες εδώ τις «Διακοπές στην Ίμπιζα», ένα σοκαριστικά προσβλητικό φιλμ γεμάτο ρατσιστικές αντιλήψεις και κακό χιούμορ που δεν συναντάς ούτε σε επιθεωρησιακά σκετσάκια στο Δελφινάριο! Εάν αυτό είναι το πρόσωπο της σημερινής «λαϊκής» κωμωδίας στη Γαλλία, τότε φρόνιμο θα ήταν να προμηθεύουν τους θεατές και με… κουβάδες, διότι η σακούλα εμετού δεν είναι πια αρκετή!

Πιο… υπέρβαρος, πιο γερασμένος και σε υποκριτικά «κέφια» που αρνούμαι να σχολιάσω, ο star του «Θεέ μου, Τι σου Κάναμε;» Κριστιάν Κλαβιέ ηγείται ενός μπουλουκιού ηθοποιών που σουλατσάρουν σαν τουρίστες στη δύσμοιρη Ίμπιζα, με σεναριακό άλλοθι τη συμφωνία της Καρόλ να επιτρέψει στον έφηβο γιο της να επιλέξει τον προορισμό των διακοπών τους, άπαξ και πάρει το απολυτήριό του με καλό βαθμό. Ο νεαρός επιλέγει το «νησί της αμαρτίας» γιατί εκεί ζει πια το πρώτο του αμόρε κι έτσι σύσσωμη αυτή η καινούργια «οικογένεια» παίρνει το πρώτο αεροπλάνο, στο οποίο ο Φιλίπ υποχρεώνεται να καθίσει δίπλα σε δύο άνδρες που… φιλιούνται! Το ομοφοβικό «αστειάκι» είναι το πρώτο μιας σειράς από φρικτά συντηρητικές παρατηρήσεις που κάνει το φιλμ σε σχέση με τον σύγχρονο κοινωνικό βίο και που, ειλικρινά, μόνο γέλιο δεν προκαλούν.

Το lifestyle των clubbers, η χρήση ναρκωτικών, ο γυμνισμός, η κουλτούρα του «new age» και η οικολογική συνείδηση είναι μερικοί ακόμη στόχοι κανιβαλισμού αυτής της αθλιότητας, η οποία κάνει ταυτόχρονη πρεμιέρα με Γαλλία και… Ουκρανία (sic) στη χώρα μας, τιμώντας την κακογουστιά μέσω της στηλίτευσης του όποιου «εναλλακτικού» τρόπου ζωής σαν κάτι το δαχτυλοδειχτούμενο που πρέπει να αποφεύγεται από τους «νορμάλ» πολίτες. Αποκορύφωμα, η σκηνή με τα σκατά που «ποτίζουν» μία ευκατάστατη αλλά «άρρωστη» (διότι ανακυκλώνει!) οικογένεια Γάλλων στο νησί, μέρος μιας σεκάνς που περιλαμβάνει και την εμφάνιση ενός ανδρικού πισινού ως το πιο σοκαριστικό πράγμα στον κόσμο (η «καταλληλότητα» του έργου δεν επέτρεπε το full frontal γυμνό…). Εκεί, το κοινό θα δοκιμαστεί σκληρά και η σκέψη να εγκαταλείψει κανείς το σινεμά θα είναι η μόνη ώριμη επιλογή.

Φυσικά, σε όλη την ταινία ακούγεται σχεδόν αποκλειστικά η γαλλική γλώσσα, λες και είναι αυτή που επιλέγει ολόκληρος ο πλανήτης για να συνεννοηθεί πραγματικά. Εάν κάνετε κέφι τέτοιες κινηματογραφικές διακοπές, πάρτε κι ένα ελληνογαλλικό λεξικό μαζί σας, θα σας χρειαστεί για να ξεστομίζετε μεγαλοφώνως τα χείριστα υβρεολογήματα. Θεέ μου, πόσες μαλακίες πρέπει να υποστούμε στο σινεμά κι αυτό το καλοκαίρι;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σας φαίνεται ακριβό το εισιτήριο για να πάτε να δείτε την τελευταία επιθεώρηση του Μάρκου Σεφερλή; Εδώ θα βρείτε κάτι ακόμη πιο τραγικό σε «χιούμορ». Σίγουρα ό,τι χειρότερο παρακολούθησα φέτος το καλοκαίρι (μέχρι στιγμής), αποτελεί προσβολή για κάθε έννοια της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας.


MORE REVIEWS

ANTEBELLUM: Η ΕΚΛΕΚΤΗ

Οι ζωές μιας μαύρης σκλάβας σε βαμβακοφυτεία του Νότου στον 19ο αιώνα και μιας μαύρης κοινωνιολόγου και διακεκριμένης συγγραφέως στο παρόν πρόκειται να συναντηθούν με έναν (ελαφρώς) αναπάντεχο τρόπο.

ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΔΕΝ ΦΟΡΑΝΕ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ

Χρόνια μετά τον πνιγμό της γυναίκας του, ο Γιούχα παραμένει βυθισμένος στη θλίψη, ανήμπορος να ξεπεράσει τον τραγικό χαμό της. Η απρόσμενη γνωριμία του με μια dominatrix θα τον φέρει μια και καλή αντιμέτωπο με το βαθύ τραύμα της αμετάκλητης απώλειας.

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΓΑΪΔΑΡΟΣ

Ένας γάιδαρος θα διαδεχθεί στον θρόνο της ζούγκλας το λιοντάρι, δίχως να γνωρίζει το παραμικρό για την απαιτητική θέση του βασιλιά. Όταν, όμως, μια δολοπλόκος αλεπού αποφασίσει να εκμεταλλευτεί την κατάσταση προς δικό της όφελος, ο γάιδαρος Μανγκού θα πρέπει ν’ αναλάβει δράση.

ΕΚΡΗΞΗ ΘΥΜΟΥ

Χωρισμένη μητέρα σε κακή μέρα κορνάρει με τ’ αμάξι της στον λάθος άνθρωπο, ο οποίος αρχίζει να την καταδιώκει ανελέητα με φονική ζοχάδα!

ΓΙΑΚΑΡΙ: Η ΤΑΙΝΙΑ

Επιθυμώντας διακαώς να δαμάσει άγριο άλογο, Ινδιανάκι της φυλής των Σιου χάνεται μακριά από το χωριό του. Η εποχή των ανεμοστρόβιλων πλησιάζει. Θα μπορέσει να γυρίσει έγκαιρα πίσω στους δικούς του;