FreeCinema

Follow us
11.0713:00

Ελληνικό box-office: Δεν ήταν καιρός γι’ αράχνες…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο νέος και ενισχυμένος (με ολίγη από Iron Man…) «Spider-Man» ανέβασε κάπως τα πράγματα, αν και στην ουσία μιλάμε για το χειρότερο άνοιγμα του franchise.

Τα 72.551 εισιτήρια του προηγούμενου (καυτού) τετραημέρου έδωσαν τη θέση τους σε ένα νούμερο κάπως πιο αισιόδοξο (107.224), για το οποίο ευθύνεται κυρίως το νέο reboot (πόσα, πια!) του «Spider-Man», ο οποίος δεν εξακολουθεί να είναι «Amazing» και τρώει και μέγα «σπρώξιμο» από την παρουσία του Iron Man στο φιλμ. Έτσι, το «Επιστροφή στον Τόπο του» (γελάνε και οι πέτρες στα social…), άνοιξε με 41.556 εισιτήρια (από 160 οθόνες). Το «The Amazing Spider-Man 2» είχε πρώτο τετραήμερο στα 62.211 εισιτήρια στις αρχές του Μάη του 2014, ενώ το «The Amazing Spider-Man» σε παρόμοια περίοδο (γύρω στα μέσα Ιουλίου) του 2012 είχε ανοίξει στα 55.878. Η πτώση του ενδιαφέροντος είναι φανερή. Καλύτερη μέρα, φυσικά, η Πέμπτη, γνωστά πλέον αυτά, τα geeks που θέλουν να σχολιάσουν στο διαδίκτυο αμέσως μετά την πρώτη προβολή έσπευσαν και πάλι, κόβοντας 15.702 εισιτήρια. Καμία άλλη μέρα του weekend δεν ήταν ικανή να ξεπεράσει αυτό το νούμερο (9.562 εισιτήρια κόπηκαν το Σάββατο). Είναι, άλλωστε, το pattern που είδαμε και με τα δύο προηγούμενα φιλμ του franchise. Δεν υπάρχει κάτι άλλο ιδιαίτερο να σχολιάσουμε εδώ, απλά η Αθήνα είχε σαφές προβάδισμα, το 3D ήταν ισχνό (3.285 εισιτήρια) και το ATMOS δεν τράβηξε επίσης (1.803). Στο γενικότερο πλαίσιο προβλεψιμότητας, αναμείνατε πτώση άνω του 50% στον απολογισμό τού επερχόμενου τετραημέρου…

THE BEGUILED 2017

Στη δεύτερη θέση έκανε ντεμπούτο η «Αποπλάνηση» (φωτό) της Σοφία Κόπολα, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της αγοράς (όχι τις δικές μου, περίμενα άνοιγμα μεταξύ 17.000 – 20.000 εισιτηρίων). Με 17.808 εισιτήρια (από 46 οθόνες, κυρίως θερινές, προφανώς), η ταινία έδωσε μια ανάσα ικανοποίησης στους θεατές που αναζητούσαν… με το τουφέκι ένα έργο ενήλικο και με αξιώσεις, σε ένα ελληνικό καλοκαίρι που μοιάζει με κακόγουστο φεστιβάλ κωμωδίας. Τα 15.180 εισιτήρια προέρχονταν από την Αθήνα, το ποδαρικό της Πέμπτης ήταν ΟΚ (2.901), η Παρασκευή ήταν ασυνήθιστα αυξημένη (3.612) και το Σάββατο έσκισε (6.618). Η πτώση αυτού του τετραημέρου θα εξαρτηθεί ουσιαστικά και από την απώλεια οθονών, κάτι που υπέστη και το «Τα Παράπονα στο Δήμαρχο», για παράδειγμα. Οι 30 οθόνες έγιναν 16, η πτώση έφτασε το 47%, με τα εισιτήρια να πέφτουν στα 8.961 (σύνολο αξιοπρεπές στα 35.109, το καλύτερο της σεζόν μέχρι στιγμής για λαϊκή κωμωδία). Εδώ, πάντως, υπάρχει και μια επιπλέον διαπίστωση: το άνοιγμα του πρώτου τετραημέρου είδε δεχτεί το βαρύ πλήγμα του καύσωνα, άρα αν τούτο το φιλμ είχε πραγματικό γκελ στον κόσμο, το περασμένο τετραήμερο θα έπρεπε να το βρει κάπου «στα ίσα του» και ουχί με τόσο υψηλή ποσοστιαία κάθοδο…

CHE BELLA GIORNATA

Τα animated «Αυτοκίνητα 3» είχαν επίσης οριακά μεγάλη πτώση (-42%), καθώς η περίοδος είναι περισσότερο προσφιλής για μπάνια παρά για συνοδεία των ανηλίκων στα σινεμά (και κυρίως σε μεσημβρινές ώρες στα multiplex). 6.614 εισιτήρια (από 63 οθόνες) και αξιοπρεπές σύνολο στα 135.552. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από την… αχρείαστη επιστροφή του Κέκο Τζαλόνε με μια κωμωδία του 2011, τέχνασμα της διανομής να επαναλάβει το σουξέ του περσινού «Πού Πάω, Θεέ μου;». Δεν έπιασε. 11.257 εισιτήρια (από 13 οθόνες) ήταν το αντίστοιχο άνοιγμα εκείνου, 6.302 (από 12 οθόνες) ήταν το σημερινό του «Τι Όμορφη Μέρα, Θεέ μου!» (φωτό). Έπεται κι άλλη έφοδος του Ιταλικού κωμικού τις επόμενες εβδομάδες, με χειρότερο και πιο… οικογενειακό προϊόν, κοινώς… Θεέ μου, γιατί συνεχίζεις να συρρικνώνεις τα ταμεία;

TARDE PARA LA IRA

Μόλις 4.248 θεατές (από 24 οθόνες) θέλησαν να πάρουν μια απάντηση στο ερώτημα «Πώς να Γίνεις Λατίνος Εραστής», τη στιγμή που το σύνολο του κοινού φέτος το καλοκαίρι θα προτιμούσε να λάβει μια ουσιαστική απάντηση στο… «Πόσες κωμωδίες κακού γούστου σηκώνει η αγορά σε μια εβδομάδα, κάθε εβδομάδα;»! Στο #7 έχουμε μια ενδιαφέρουσα εξαίρεση, με το ισπανικό θρίλερ εκδίκησης «Η Οργή Ενός Υπομονετικού Ανθρώπου» (φωτό) να παρουσιάζει μικρή άνοδο της τάξης του 2%, δηλαδή αυτό που σας εξηγούσα για την περίπτωση του «Δημάρχου» και… δεν έκατσε. Αντιθέτως, εδώ οι επιπλέον 4 οθόνες (14 συνολικά) και η ανάγκη του κόσμου να δει και κάτι… λιγότερο «διασκεδαστικό», λειτούργησαν και έφεραν ένα σωστό κράτημα που μεταφράστηκε σε 4.188 εισιτήρια (στα 10.395 το σύνολο, άρα έχουμε ένα μικρό sleeper hit). Στο #8, το πιο… geriatric «Απροσδόκητος Έρωτας» άνοιξε με 3.163 εισιτήρια (από 11 οθόνες), στο #9 έπεσε γερά (-45%, τρελός ο ανταγωνισμός στο genre, γαρ) το «Εκδίκηση με Στυλ» κόβοντας 2.979 εισιτήρια (από 18 οθόνες), που έχει φτάσει τα 37.207 και στο #10 βρίσκουμε τους ηττημένους «Transformers» με 2.128 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και σύνολο στα 40.662.

Και ακολουθούν άλλες τέσσερις πρεμιέρες αυτή την Πέμπτη (με μια καλή πρόταση, έστω). Τι είναι το «καλοκαιρινές διακοπές»;