FreeCinema

Follow us

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ (2019)

(VENISE N'EST PAS EN ITALIE)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ιβάν Καλμπεράκ
  • ΚΑΣΤ: Μπενουά Πουλβόρντε, Βαλερί Μποντόν, Ελί Τονά, Λούνα Λου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο 15χρονος Εμίλ νιώθει ταξική ντροπή για τις συνθήκες στις οποίες υποχρεώνεται να ζει, με τους λαϊκούς γονείς του να μην καταφέρνουν ποτέ να χτίσουν ένα σπίτι της προκοπής για τα παιδιά τους. Όταν η συμμαθήτρια – ερωτικό αντικείμενο του πόθου του τον προσκαλεί στη Βενετία, όπου θα εμφανιστεί σε ένα κοντσέρτο εφήβων, εκείνος ψάχνει να βρει τον τρόπο να κάνει το ταξίδι χωρίς να… ρεζιλευτεί από τους γονείς του.

Φαίνεται πως βρήκαμε νέο trend αυτή την εβδομάδα: οι Γάλλοι πάνε διακοπές! Σε εντελώς άκυρο timing προγραμματισμού, οι «Διακοπές στη Βενετία» συναντάνε (ή μάλλον θα μπερδευτούν με) τις «Διακοπές στην Ίμπιζα» και ο θεατής θα πρέπει να αποφασίσει… τουριστικό προορισμό στη μεγάλη οθόνη. Ευτυχώς, τούτο το φιλμ δεν αποτελεί μία προσβολή της αισθητικής… για κάθε είδους κοινό, όμως στην πραγματικότητα δεν αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό που μπορεί να έχει κανείς κατά νου. Γιατί εδώ μιλάμε για εφηβική αισθηματική κομεντί ευγενών προθέσεων, με κοινωνικό σχόλιο στο background.

Στην πραγματικότητα, οι «Διακοπές στη Βενετία» μοιάζουν να ανακυκλώνουν σκόρπιες ιδέες από άλλα γαλλικά φιλμ του πρόσφατου παρελθόντος όπως (κυρίως) το «Η Οικουγένεια» (η παρουσία της συζύγου / μάνας Βαλερί Μποντόν βγάζει μάτι…) ή το «Η Οικογένεια Μπελιέ», εστιάζοντας σε δύο σημεία σεναριακά: το ταξικό και το ρομαντικό. Ο νεαρός Εμίλ νιώθει απίστευτη ντροπή για τους γονείς του, που ποτέ δεν κατάφεραν να μετακομίσουν από το τροχόσπιτό τους σε ένα πραγματικό σπιτικό, ζώντας σχεδόν σαν Ρομά σε μία περιοχή που ο πιτσιρικάς αποκρύπτει με κάθε τρόπο από τον μαθητικό του κύκλο γνωστών. Δεν είναι ακοινώνητος, ουσιαστικά. Απλά, δεν κάνει φιλίες για να μην χρειαστεί να αποκαλύψει πού και πώς ζει. Είναι, όμως, κρυφά ερωτευμένος με συνομήλικη, η οποία τον καλεί στο σπίτι της οικογένειάς της για να τη βοηθήσει στα μαθηματικά. Η επίσκεψη θα προκαλέσει αληθινό σοκ στον Εμίλ, καθώς το κορίτσι είναι γόνος πάμπλουτης οικογένειας φημισμένου μουσικού και διευθυντή ορχήστρας. Όταν εκείνη τον καλέσει στο πρώτο της κοντσέρτο στη Βενετία, ο Εμίλ θα αναζητήσει τον τρόπο να κάνει το ταξίδι όσο πιο οικονομικά γίνεται, φυσικά δίχως τους γονείς του. Εκείνοι, όμως, θα αποφασίσουν να τον συνοδεύσουν, κάνοντας μαζί και το ταξίδι του μέλιτος που χρωστούσαν στον εαυτό τους. Με μέσο μετακίνησης… το τροχόσπιτό τους!

Μικρές υποπλοκές (ο ουρανοκατέβατος μεγάλος αδελφός ζητά ride για να φτάσει σε γκομενάκι που έχει σε άλλη πόλη, ένας Ινδός που θα πληρώσει την κούρσα στριμώχνεται επίσης στο πίσω κάθισμα) συντροφεύουν την οικογένεια στο ταξίδι, το οποίο περιλαμβάνει «αστείες» στάσεις καταστασιακού λουμπεναριού (τα κουπόνια στα διόδια κουράζουν, ενώ το «παρκάρισμα» διανυκτέρευσης σε γήπεδο του golf στην Ιταλία δεν τονώνει πραγματικά την ανύπαρκτη δράση επειδή ο κύριος Μπερνάρ του Μπενουά Πουλβόρντε πατάει για πρώτη φορά το γκάζι σε μία άκυρη σεκάνς «καταδίωξης»). Φτάνοντας στη Βενετία, το νεανικό ρομάντζο συγκρούεται πιο έντονα με τις ταξικές διαφορές των δύο οικογενειών, για να καταλήξουμε σε ένα όχι ακριβώς happy end, το οποίο αφήνει ψήγματα επιθυμίας για ύπαρξη sequel. Την επόμενη φορά (αν υπάρξει), ξεχάστε και διαβατήριο και ταυτότητα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι αυτό που νομίζεις! Γαλλική, τρυφερή κομεντί με κοινωνικό σχόλιο, απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες και εφήβους, κοινό το οποίο στην Ελλάδα καταναλώνει μονάχα… animated ντισνεϊκές (ως επί το πλείστον) παραγωγές. Χωρίς να είναι ένα πραγματικά κακό έργο, μιλάμε για κάτι το εντελώς άνευρο και αχρείαστο, το οποίο τουλάχιστον δεν καταντά ποτέ προσβλητικό (όπως το «Διακοπές στην Ίμπιζα», που σαν τίτλος θα δημιουργήσει ελαφρά σύγχυση στους θεατές αυτή την εβδομάδα…). Αν πεθαίνεις για να δεις λίγη Βενετία στο σινεμά, όλο και κάπου θα συνεχίζεται το… «Θάνατος στη Βενετία»!


MORE REVIEWS

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.