FreeCinema

Follow us
04.1218:00

Ελληνικό box-office: Τους… εφόνευσε όλους!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα δεν εξολόθρευσε μονάχα κάθε φιλμικό ανταγωνισμό των ημερών μας, αλλά χτύπησε και μια σοβαρή θέση στα καλύτερα ανοίγματα ελληνικών παραγωγών των τελευταίων δεκαετιών!

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 92.455 εισιτήρια. Λίγο παρακάτω βρέθηκε από μόνη της η «Φόνισσα» σε τούτο το τετραήμερο, που (επιτέλους) έπιασε εξαψήφιο νούμερο (142.654)! Μιλάμε για εισιτήρια σαφώς καλύτερα από το άνοιγμα του «Σμύρνη μου Αγαπημένη» το 2021 (28.675, από 129 οθόνες), ακόμη και από εκείνο της «Ευτυχίας» το 2019 (51.473, από 109 οθόνες)! Ειλικρινά, κανείς εδώ δεν φανταζόταν ξεκίνημα στα… 78.074 εισιτήρια (από 144 οθόνες). Και σίγουρα ήταν ένα τεράστιο ρίσκο το ν’ ασχοληθεί κινηματογραφική παραγωγή με το έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στο 2023. Περισσότερες ήταν οι πιθανότητες να ισοπεδωθεί με το «καλημέρα σας», παρά να κάνει τέτοιο «ποδαρικό». Ασχέτως ποιότητας της ταινίας. Το κοινό αντιδρά περίεργα στα ελληνικά. Για να καταλάβετε, το άνοιγμά της βρίσκεται ανάμεσα στο «Ι ❤ Καρδίτσα» (77.246 εισιτήρια, από 54 οθόνες, το 2010) και το «Straight Story» (81.581 εισιτήρια, από 102 οθόνες, το 2006). Τι (μπορεί να) είχε η «Φόνισσα» ώστε να τραβήξει τόσο, λοιπόν;

Θα τολμούσα να βάλω στην πρώτη θέση το όνομα της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. Είχε αξιακό μερίδιο και στα 600.000+ εισιτήρια της «Ευτυχίας». Πλέον, έχει το κύρος της μεγάλης ηθοποιού και μαγνητίζει το κοινό, έστω και από περιέργεια (ο θαυμασμός είναι προφανές κίνητρο). Αποτελεί το ποιοτικό added value σε μια παραγωγή. Ακολούθως, το προσεγμένο και δυναμικό marketing (κι ας διαφωνώ με το ενοχλητικό και αταίριαστο score που χρησιμοποιήθηκε στο trailer) της εταιρείας TANWEER, η οποία ποτέ δεν έχει ταυτιστεί με κακό προϊόν ή με «αρπαχτή» όταν ασχολείται με ελληνικό προϊόν. Δεν θα μιλήσω για κριτική υποστήριξη, διότι ήταν… δημοσιοσχετίστικη (τρία «αστεράκια» κι είσαι… «ωραίος» και safe!) σε συντριπτικό βαθμό. Πάμε να δούμε και τα νούμερα αναλυτικά τώρα. Τα 10.192 της Πέμπτης προοιώνιζαν άνοιγμα της τάξης των πενήντα με εξήντα χιλιάδων εισιτηρίων. Η Παρασκευή ήταν πιο ανεβασμένη (14.296). Και το weekend ήταν σαρωτικό και ελαφρώς πανομοιότυπο (27.116 και 26.470, στις αντίστοιχες μέρες)! Επίσης, έχει σημασία το γεγονός πως το έργο συνάντησε ένθερμη απήχηση σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς τα 43.470 εισιτήρια κόπηκαν εκτός Αθήνας (34.604). Έχει μέγα ενδιαφέρον το να παρακολουθήσουμε την εισπρακτική καριέρα της «Φόνισσας», σε μια περίοδο σαφώς εορταστική (κόντρα στο φιλμ, δηλαδή), ενώ έπονται και άλλες (αρκετά adult) ταινίες που θα συζητηθούν έντονα (όπως το «Ζώνη Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ και το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου).

Ο ερχομός της «Φόνισσας» προκάλεσε πολύ σκληρή πτώση (-54%) στο «Ναπολέων» του Ρίντλεϊ Σκοτ, ο οποίο έχει διχάσει (προς το αρνητικό…) τους θεατές. Έκοψε 20.038 εισιτήρια (από 102 οθόνες) και είχε ένα αρκετά ανεβασμένο (συγκριτικά με τις υπόλοιπες μέρες) σαββατόβραδο (8.322). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 81.760. Η μεγάλη του διάρκεια είναι ιδιαίτερα προβληματική για τον προγραμματισμό του Δεκέμβρη, όπου θα σημειωθεί μέγα μπούκωμα τίτλων. Ακολουθεί η «Ευχή» της Disney με πολύ γερό κράτημα (-8%) και 17.265 εισιτήρια (από 121 οθόνες). Προτιμήθηκε η πιο οικογενειακή και ανάλαφρη από υποχρεώσεις Κυριακή (8.178). Σύνολο στα 38.873, αρκετά… ταπεινό νούμερο για το συγκεκριμένο studio. Και από την Πέμπτη προστίθεται ο παιδικός εμπορικός δυναμίτης που ακούει στον τίτλο «Ένα Ταξίδι για Πάπιες»… Στο #4 έχουμε νέα είσοδο με τα «Πεσμένα Φύλλα» του Άκι Καουρισμάκι (φωτό) και 5.880 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Τούτο εδώ θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα hits του art-house κυκλώματος για τη σεζόν που διανύουμε, αν λάβουμε σοβαρά υπόψη το τρελό word of mouth του κόσμου, από το πρώτο κιόλας τετραήμερο. Έπιασε 2.325 στο σαββατόβραδο. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το prequel της φιλμικής σειράς «The Hunger Games» (-41%), με 4.411 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Πολύ κατώτερο των προσδοκιών (και της προσέλευσης που του άξιζε) το σύνολο, στα 46.309 εισιτήρια.

Ντεμπούτο στο #6 έκανε η «Σιωπηλή Οργή» του Τζον Γου (φωτό), κόβοντας 4.055 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Κάπως το «έσωσε» στο weekend (1.458 και 1.240, στις αντίστοιχες μέρες). Ακολούθησε το παιδικό animation «Οι Ευχούληδες 3» (-19%), με 3.963 εισιτήρια (από 60 οθόνες) και σύνολο στα 73.044. Νέα είσοδος στο #8 για το θρίλερ τρόμου «Παιχνίδια Θανάτου», που παρά τα κάποια ονόματα «κράχτες» για το νεανικό κοινό… καταποντίστηκε στα 2.223 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Το τελευταίο παιδικό τούτου του top 10 είναι το «PAW Patrol: Η Σούπερ Ταινία» (-29%), το οποίο έκοψε 1.159 εισιτήρια (από 20 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 71.907. Το μεταφυσικό θρίλερ τρόμου «Μίλα μου» (-60%) μας αποχαιρετά εδώ, κόβοντας 982 εισιτήρια (από 7 οθόνες), με σύνολο στα 42.802. Το ότι φτάσαμε στη δέκατη θέση να βλέπουμε τριψήφιο νούμερο δεν είναι αμελητέο, έτσι;