FreeCinema

Follow us

ΤΡΕΙΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙ (2022)

(FOLK OG RØVERE I KARDEMOMME BY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράσμους Α. Σίβερτσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 78'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στην ειδυλλιακή κωμόπολη του Κάρδαμου, οι κάτοικοι ζουν τη ζωή τους χωρίς μεγάλες συγκινήσεις και σκαμπανεβάσματα. Ή μάλλον στο περίπου, μιας και η τριάδα ληστών που λυμαίνονται την περιοχή, μαζί με το λιοντάρι που κουβαλούν μαζί τους, κάνουν ότι μπορούν ώστε να εκμεταλλευτούν τις περιστάσεις και να βγάλουν τα προς το ζην.

Έχουμε καταλάβει πλέον πως, εν έτει 2024, αν δεν έχουμε κάποιο σημαίνον φιλμ κινουμένων σχεδίων από Pixar, Illumination ή DreamWorks, ή ακόμα και το «μία στο τόσο» ανεξάρτητο διαμαντάκι από κάποιο ευρωπαϊκό ή ασιατικό studio, θα ζήσουμε και θα πεθάνουμε με… σκανδιναβικά και ουκρανικά animation; Αυτή τη φορά, (ακόμη) μία νορβηγική ταινία κινουμένων σχεδίων κάνει την εμφάνιση της στις ελληνικές αίθουσες, με καλές (είναι η αλήθεια) προθέσεις, αν και… πραγματικά, σε πόσους θεατές στοχεύουν αυτά τα «αδειάσματα ραφιών»;

Το «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι», περί ου ο λόγος, αποτελεί ένα έργο κινουμένων σχεδίων που απευθύνεται σε αρκετά μικρά παιδιά, έχοντας ως κύριο σημείο επαφής το γεγονός πως το συγκεκριμένο παραμύθι είναι βασισμένο σε μία από τις πιο διάσημες ιστορίες της Νορβηγίας, που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές. Πώς αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε διαπραγματευτικό χαρτί ώστε να οδηγήσετε την οικογένειά σας στο σινεμά; Από τη στιγμή που αγοράστηκε, ε… κάπως θα πρέπει να «μαρκεταριστεί».

Το στυλ κινηματογράφησης του «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι» δεν διεκδικεί ιδιαίτερες δάφνες πρωτοτυπίας, καινοτομίας ή… αισθητικού κάλλους, απλά ακολουθεί ένα σχετικά ρεαλιστικό, ανθρωπόμορφο μοτίβο που δεν ξενίζει και είναι οριακά ευχάριστο στο βλέμμα. Το πρόβλημα έγκειται κυρίως στο γεγονός πως το φιλμ επί της ουσία ανήκει (και) στο είδος του… μιούζικαλ (!), με κομμάτια που διαρκούν ελάχιστα δευτερόλεπτα τη φορά και, πραγματικά, αδυνατείς να καταλάβεις πως μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον του οποιουδήποτε (εκτός των… αρκετά μικρών παιδιών).

Σίγουρα, μιλώντας για τα θετικά, πρόκειται για μια «γλυκιά» ταινία κινουμένων σχεδίων, ζεστή και με καρδιά, με πινελιές Σκανδιναβίας όσον αφορά στη μεταχείριση των κακοποιών (όπως οι τρεις κλέφτες) και της επανένταξής τους στην κοινωνία, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό, τιμωρητικό (συνήθως) μοτίβο. Αυτό είναι και το στοιχείο του φιλμ που ξεχωρίζει (στο νήμα…) από την κλασικά αδιάφορη «ξεπέτα» των animated τίτλων που φτάνουν στη χώρα μας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παρά τα αφόρητα (και πολλά!) τραγούδια της ταινίας, υπάρχει ψυχή στον πυρήνα τούτων των «Κλεφτών». Δυστυχώς, όμως, απευθύνεται μόνο σε… πολύ, πολύ, πολύ μικρά παιδιά.


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!