FreeCinema

Follow us

ΤΡΕΙΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙ (2022)

(FOLK OG RØVERE I KARDEMOMME BY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράσμους Α. Σίβερτσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 78'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στην ειδυλλιακή κωμόπολη του Κάρδαμου, οι κάτοικοι ζουν τη ζωή τους χωρίς μεγάλες συγκινήσεις και σκαμπανεβάσματα. Ή μάλλον στο περίπου, μιας και η τριάδα ληστών που λυμαίνονται την περιοχή, μαζί με το λιοντάρι που κουβαλούν μαζί τους, κάνουν ότι μπορούν ώστε να εκμεταλλευτούν τις περιστάσεις και να βγάλουν τα προς το ζην.

Έχουμε καταλάβει πλέον πως, εν έτει 2024, αν δεν έχουμε κάποιο σημαίνον φιλμ κινουμένων σχεδίων από Pixar, Illumination ή DreamWorks, ή ακόμα και το «μία στο τόσο» ανεξάρτητο διαμαντάκι από κάποιο ευρωπαϊκό ή ασιατικό studio, θα ζήσουμε και θα πεθάνουμε με… σκανδιναβικά και ουκρανικά animation; Αυτή τη φορά, (ακόμη) μία νορβηγική ταινία κινουμένων σχεδίων κάνει την εμφάνιση της στις ελληνικές αίθουσες, με καλές (είναι η αλήθεια) προθέσεις, αν και… πραγματικά, σε πόσους θεατές στοχεύουν αυτά τα «αδειάσματα ραφιών»;

Το «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι», περί ου ο λόγος, αποτελεί ένα έργο κινουμένων σχεδίων που απευθύνεται σε αρκετά μικρά παιδιά, έχοντας ως κύριο σημείο επαφής το γεγονός πως το συγκεκριμένο παραμύθι είναι βασισμένο σε μία από τις πιο διάσημες ιστορίες της Νορβηγίας, που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές. Πώς αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε διαπραγματευτικό χαρτί ώστε να οδηγήσετε την οικογένειά σας στο σινεμά; Από τη στιγμή που αγοράστηκε, ε… κάπως θα πρέπει να «μαρκεταριστεί».

Το στυλ κινηματογράφησης του «Τρεις Κλέφτες και Ένα Λιοντάρι» δεν διεκδικεί ιδιαίτερες δάφνες πρωτοτυπίας, καινοτομίας ή… αισθητικού κάλλους, απλά ακολουθεί ένα σχετικά ρεαλιστικό, ανθρωπόμορφο μοτίβο που δεν ξενίζει και είναι οριακά ευχάριστο στο βλέμμα. Το πρόβλημα έγκειται κυρίως στο γεγονός πως το φιλμ επί της ουσία ανήκει (και) στο είδος του… μιούζικαλ (!), με κομμάτια που διαρκούν ελάχιστα δευτερόλεπτα τη φορά και, πραγματικά, αδυνατείς να καταλάβεις πως μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον του οποιουδήποτε (εκτός των… αρκετά μικρών παιδιών).

Σίγουρα, μιλώντας για τα θετικά, πρόκειται για μια «γλυκιά» ταινία κινουμένων σχεδίων, ζεστή και με καρδιά, με πινελιές Σκανδιναβίας όσον αφορά στη μεταχείριση των κακοποιών (όπως οι τρεις κλέφτες) και της επανένταξής τους στην κοινωνία, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό, τιμωρητικό (συνήθως) μοτίβο. Αυτό είναι και το στοιχείο του φιλμ που ξεχωρίζει (στο νήμα…) από την κλασικά αδιάφορη «ξεπέτα» των animated τίτλων που φτάνουν στη χώρα μας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παρά τα αφόρητα (και πολλά!) τραγούδια της ταινίας, υπάρχει ψυχή στον πυρήνα τούτων των «Κλεφτών». Δυστυχώς, όμως, απευθύνεται μόνο σε… πολύ, πολύ, πολύ μικρά παιδιά.


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.