FreeCinema

Follow us

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ (2023)

(A HAUNTING IN VENICE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κένεθ Μπράνα
  • ΚΑΣΤ: Κένεθ Μπράνα, Τίνα Φέι, Κέλι Ράιλι, Καμίγ Κοτέν, Τζέιμι Ντόρναν, Τζουντ Χιλ, Ρικάρντο Σκαμάρτσο, Έμμα Λερντ, Αλί Καν, Κάιλ Άλεν, Μισέλ Γεό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Ηρακλής Πουαρό επιχειρεί να ξεμπροστιάσει ένα διάσημο medium που έχει προσκληθεί στη Βενετία για να συμμετάσχει σε μια seance, έτσι ώστε μια τραγουδίστριας της opera να επικοινωνήσει με τη νεκρή κόρη της, η οποία ενδέχεται να δολοφονήθηκε.

Σας ορκίζομαι. Κόντεψα να λιποθυμήσω από το χασμουρητό! Θυμάστε γιατί κάθε καλοκαίρι διαβάζατε (ξανά και ξανά) τα βιβλία της Άγκαθα Κρίστι; Διότι ήταν ψυχαγωγικά. Τον ίδιο σκοπό θα έπρεπε να έχουν και οι ταινίες που βασίζονται σε αυτά, όμως, ο Κένεθ Μπράνα (μετά το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» και το «Έγκλημα στον Νείλο») το πάει… από το κακό στο χειρότερο, σκοτώνοντας κάθε έννοια του entertainment στο σινεμά, εδώ (και) με μια ψευδαίσθηση ότι κάνει Τέχνη. Το μόνο πράγμα που «διασώζει» (και καλά) το «Μυστήριο στη Βενετία» είναι η… πλήρης άγνοια του βιβλίου (που στις ελληνικές του εκδόσεις έχει αλλάξει ουκ ολίγους τίτλους, από «Το Πάρτι» μέχρι «Πάρτι για Δολοφόνους», και πλέον «υιοθετεί» τον τίτλο και τούτου του φιλμ), άρα ο θεατής δεν (θα) θυμάται τι πρόκειται να παρακολουθήσει ή ποιος είναι ο δολοφόνος. Ατυχώς, το θύμα στην προκειμένη είναι η ίδια η ταινία. Και ο δολοφόνος είναι προφανής.

Παίρνοντας τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά, ο Μπράνα τοποθετεί δράση και ρυθμό σ’ ένα πλαίσιο που περισσότερο θυμίζει… «Θάνατος στη Βενετία» (!) παρά θρίλερ μυστηρίου, τονίζοντας το δραματικό στοιχείο που βαραίνει την ιστορία (ένα φημολογούμενα στοιχειωμένο palazzo όπου στο παρελθόν βρήκαν φρικτό θάνατο κάμποσα ανήλικα παιδιά) και τους χαρακτήρες (ήταν αυτοκτονία, ατύχημα ή φόνος η αιτία του θανάτου της κόρης της οικοδέσποινας), όλα μαζί πασπαλισμένα με μια essence μεταφυσικού τρόμου, που όμως ο (σχεδόν αποσυρμένος μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου) Ηρακλής Πουαρό επιδιώκει να απομυθοποιήσει.

Τα πρόσωπα τούτου του «Μυστηρίου» είναι λιγοστά και διόλου ενδιαφέροντα για να χτίσουν ένα κάποιο σασπένς και να τοποθετήσουν τον θεατή στο κλασικό αγκαθακριστικό μοτίβο ερωτήματος του «Ποιος το έκανε;», ενώ κατόπιν της εμφάνισης ενός δολοφονημένου πτώματος (αποφεύγω και το παραμικρό #spoiler) – χαρακτήρα που μάλλον ήταν σε θέση ν’ αποκαλύψει τι είχε συμβεί στη νεκρή κόρη, και με επιπλέον «άλλοθι» μια τρομερή καταιγίδα που χτυπά την «πλωτή» πόλη, το φιλμ εγκλωβίζεται σε σκοτεινούς εσωτερικούς χώρους του palazzo, στερώντας από τη μεγάλη οθόνη κάθε ίχνος απόλαυσης του location (κάτι που συχνά πουλούσε εξωτισμό και μια γεύση «ταξιδιωτικού οδηγού» στις κινηματογραφικές μεταφορές των βιβλίων της Κρίστι).

Το casting είναι κάκιστο (ειδικά η Τίνα Φέι είναι για γέλια), ίσως επειδή κανένας σοβαρός ηθοποιός που διάβασε αυτό το σενάριο δεν θα καταδεχόταν να συμμετάσχει σε τέτοιο «ναυάγιο», με τον Μπράνα να μην έχει αποφασίσει προς τα πού να κατευθύνει τους ηθοποιούς του, τους οποίους καταπλακώνει με κοντινά πλάνα δραματικής φόρτισης και υπερβολής, μετατρέποντας στιγμές του φιλμ σε παρωδία υπαρξιακού ψυχοδράματος με μεταφυσικές προεκτάσεις! Εν ολίγοις, όσο περνά η ώρα, μόνο για την επίλυση του μυστηρίου δεν θα ενδιαφέρεστε, καθώς ποτέ δεν θα αισθανθείτε πως αυτό είναι που πρωταγωνιστεί εδώ. Το ξημέρωμα δεν θα είναι λυτρωτικό για τους ήρωες, αλλά για… το βλέμμα των θεατών που, επιτέλους, θα δουν λίγο φως αληθινό και… μάλλον θα ξυπνήσουν!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τρίτωσε. Και χειροτέρεψε. Πολύ! Αν στο «Οριάν Εξπρές» ξαναμπήκατε για το φαντασμαγορικό καστ και στο ποταμόπλοιο του «Νείλου» για το θαυμαστά τετράχρωμο μιας κάποιας τουριστικής διάθεσης, εδώ θα… εκλιπαρείτε για να βγείτε έξω (από το σινεμά, πόσω μάλλον εάν είναι και αίθουσα)! Ελάχιστο ενδιαφέρον παρουσιάζει το spooky background της ιστορίας από το παρελθόν με τα παιδάκια, αλλά εκτός του ότι είναι σαν να… μπήκε από άλλη ταινία, από ένα σημείο κι έπειτα αναζητείται στα απολεσθέντα του σεναρίου. Με λίγα λόγια, είναι αδιανόητα πληκτικό. Ούτε καν campy κακό (αυτό θα το έκανε διασκεδαστικό, έστω για τους λάθος λόγους)! Κύριε Μπράνα, κάντε μας η χάρη και γυρίστε… τηλεταινία την επόμενη φορά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.