FreeCinema

Follow us
02.1020:00

Ελληνικό box-office: Καθόλου στην «Τύχη» ο Άλεν στην κορυφή.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η νέα ταινία του Γούντι Άλεν βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων του κοινού, μάλλον προβλέψιμα, μα δίχως τα νούμερα που έπιανε στο παρελθόν ο σκηνοθέτης.

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 100.415 εισιτήρια σε σύνολο προσέλευσης θεατών, σε τούτο εδώ προσγειωνόμαστε στα 92.374. Όχι ότι δεν είχαμε νέους τίτλους δελεαστικούς για διαφορετικά είδη κοινού. Απλά, είχε και μια ανακατωσούρα με τον παλιόκαιρο. Ίσως και μία δυσπιστία, διότι το καινούργιο… δεν ήταν και τόσο καινούργιο. Βλέπε περίπτωση Γούντι Άλεν. Ο πάλαι ποτέ ιδιαίτερα αγαπητός στο ελληνικό κοινό σκηνοθέτης, μάλλον θεωρείται… «πολυφορεμένος», πια. Και στα «Γυρίσματα της Τύχης» μας ήρθε με genre ουχί κωμικό, δίχως star power και με διαλόγους… στα γαλλικά! Κι ας ήρθε κι απ’ τα μέρη μας, να πει μια «καλησπέρα». Το έργο μπορεί να έπιασε την κορυφή του box-office στο πρώτο του τετραήμερο, όμως, δεν πέτυχε να κάνει κι ένα τόσο δυναμικό «γκελ» στον κόσμο, με αποτέλεσμα να ξεκινά καριέρα στα 16.510 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Τα previews της Τετάρτης πρόσθεσαν μονάχα 882 εισιτήρια, με τελικό σύνολο opening στα 17.392. Όπως ήταν λογικό, η Αττική κατέχει σαρωτικό ποσοστό (13.288 εισιτήρια, από 53 οθόνες), ενώ το σαββατόβραδο σχηματίστηκαν οι μεγαλύτερες ουρές, με 7.300 θεατές να σπεύδουν. Δεν θα ήθελα να συγκρίνω νούμερα με άλλες επιτυχίες του Άλεν που είχαν και ονόματα – κράχτες στη μαρκίζα, όμως, το παράδειγμα του πιο πρόσφατου (και ιδιαίτερα σινεφιλικού) «Φεστιβάλ του Ρίφκιν» (άνοιγμα 12.312 εισιτηρίων, από 33 οθόνες, στα μέσα Ιουλίου του 2021), αναλογικά δεν κολακεύει το τι συνέβη σήμερα. Επειδή το γουντιαλενικό target group δεν θα έχει αντίπαλο και στο επερχόμενο τετραήμερο, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι πρόκειται να συμβεί με ένα σαφώς καλύτερο κλίμα, καθώς και τι word of mouth προέκυψε από τους πρώτους θεατές. Θα δούμε ακριβώς παρόμοια προσέλευση, ελαφρά καλύτερη ή κάπως κατώτερη;

Στο #2 ακολούθησε από κοντά το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Saw X», κόβοντας 14.966 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Είχε ένα πιο ισορροπημένο τετραήμερο σε προσέλευση (3.175   , 3.420, 4.761 και 3.610 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες), με την Αττική να μετρά 8.937 θεατές (από 27 οθόνες). Παραγνωρίζοντας την ύπαρξη του άθλιου «Spiral» του 2021, το οποίο είχε καταποντιστεί με τριψήφιο (!) άνοιγμα, πρέπει να πάμε πίσω στις αρχές Νοεμβρίου του 2017, για να συναντήσουμε το ουσιαστικά χειρότερο άνοιγμα του franchise των «Saw», το «Saw: Legacy», το οποίο είχε ξεκινήσει με 12.878 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Να επισημανθεί ότι κι εδώ υπήρχαν preview προβολές της Τετάρτης, που συγκέντρωσαν 3.687 fans της σειράς, ένα διόλου αμελητέο νούμερο, το οποίο ανεβάζει το σύνολο του opening του «X» στα 18.653 εισιτήρια. Κατά κάποιο «έφαγε» τον Γούντι Άλεν, δηλαδή. Και γιατί όχι; Μια χαρά ταινία είναι (στο πλαίσιο του genre της)!

Στο #3 συναντάμε το «Μυστήριο στη Βενετία» (-48%), με 13.837 εισιτήρια (από 79 οθόνες). 5.488 έπιασε η έξοδος του Σαββάτου, ενώ το σύνολο βρίσκεται στα 107.767. Αξιοπρεπές, αλλά οπωσδήποτε βασισμένο στο όνομα της Άγκαθα Κρίστι και όχι στο φιλμ. Σο #4 ακολουθεί η «Καλόγρια ΙΙ» (-43%), με 8.254 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και δυνατό σύνολο στα 159.462, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Οπενχάιμερ» (-45%) (φωτό), με 6.294 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Το μέγα σουξέ του Κρίστοφερ Νόλαν σε αυτό το επταήμερο θα ξεπεράσει τα τετρακόσια χιλιάρικα σε σύνολο (βρίσκεται ήδη στα 398.182).

Στο #6 βρέθηκε το παιδικό animation «Μάβκα: Το Ξωτικό του Δάσους» (+5%), κόβοντας 6.221 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του έχει φτάσει τα 12.657. Βαρύ «λουκέτο» έριξε με το ποδαρικό του το sci-fi «Ο Δημιουργός» (φωτό), κόβοντας μόλις 5.273 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Το φωνάζω από χρόνια και οι οπαδοί των φιλμ του είδους αυτού… θίγονται: το φανταστικό για να δουλέψει στην Ελλάδα θέλει ή δυνατό franchise (με… άστρα κι έτσι, καταλαβαινόμαστε, ε;) ή πραγματική ταινιάρα (τύπου «Dune»). Εάν δεν… το πράγμα πηγαίνει άπατο. Το συγκεκριμένο, πάντως, «έκλεισε» και στις ΗΠΑ.

Οι «Αναλώσιμοι 4» γκρεμοτσακίστηκαν (-60%) με 4.211 εισιτήρια (από 28 οθόνες), συγκεντρώνοντας σύνολο… της πίκρας στα 20.015. Ακολούθησε το νεανικό «After 5: Όλα Μετά» (-51%), με 3.830 εισιτήρια (από 32 οθόνες) και σύνολο στα 15.748, ενώ στο #10 βρέθηκε το παιδικό animation «Οι Αχώριστοι» (-5%), με 2.872 εισιτήρια (από 45 οθόνες) και σύνολο στα 11.782. Μόλις μία θέση εκτός δεκάδας βρέθηκε η «Ανατομία μιας Πτώσης» (φωτό), που δέχτηκε ένα γερό πλήγμα της τάξης του -62% εξαιτίας της νέας ταινίας του Γούντι Άλεν, κόβοντας 2.152 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Τα 45.175 του συνόλου της, πάντως, δηλώνουν σοβαρό art-house hit (που κατά βάθος καρα-αφορά το mainstream κοινό). Εκτός από τον Φοίνικα των Καννών, είναι ένα έργο που θα ακουστεί και στα Όσκαρ του 2024.