FreeCinema

Follow us
24.0218:00

Ελληνικό box-office: Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, νέες παιδικές και οικογενειακές ταινίες φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις, χωρίς όμως ιδιαίτερα δυναμικές επιδόσεις. Δυνατός ο βήχας στο background…

Και ενώ η «θωρακισμένη» χώρα ετοιμάζεται να υποδεχτεί τον κορονοϊό από τη γείτονα Ιταλία, στη σκέψη όλων μας βρίσκεται η επερχόμενη υστερία σε περίπτωση κρουσμάτων στην Ελλάδα, οι κλασικές σκηνές επιθέσεων στα supermarket και… η αποφυγή ομαδικών συναθροίσεων σε κλειστούς χώρους. Βαράει ήδη το καμπανάκι για τους κινηματογράφους και τα θεάματα γενικότερα, αλλά δεν χρειάζεται να φτάνει κανείς στα χειρότερα. Αρκεί να δει τα νούμερα των εισιτηρίων από το περασμένο τετραήμερο (100.925 έναντι των 116.545 στο ίδιο διάστημα πέρσι). Η εβδομαδιαία πτώση είναι σταθερή και στην προκειμένη μιλάμε για το χειρότερο τετραήμερο του 2020, μέχρι στιγμής. Το ερχόμενο και κάργα αποκριάτικο (με επιπλέον κολλητή αργία Καθαράς Δευτέρας) δεν φαντάζει αισιόδοξο από τώρα, ενώ οι πρεμιέρες αυτής της Πέμπτης μπορούν να σιγουρέψουν το δυσοίωνο του πράγματος. Και μπαρδόν για τις σκληρές αλήθειες, αντιμετωπίζω την αγορά με ρεαλισμό (και στοιχεία).

Στην πρώτη θέση έκανε ντεμπούτο το παιδικό (με προβολές μονάχα στα ελληνικά) «Sonic: Η Ταινία», με 16.044 εισιτήρια (από 89 οθόνες). Δεν είναι καθόλου δίκαιη η σύγκριση (λόγω εποχής), όμως, αν θέλουμε να δούμε νούμερα από παραπλήσιο και πρόσφατο φιλμ, το «Πόκεμον Ντετέκτιβ Πικατσού» είχε ανοίξει με 5.834 εισιτήρια (από 63 οθόνες) τον περασμένο Ιούνιο, για να φτάσει τα 7.130 μαζί με την αργία του Αγίου Πνεύματος τότε. Όπως και να το δει κανείς, δεν είναι ένα πετυχημένο opening. Προφανώς, το έργο δούλεψε μονάχα το weekend (7.052 και 6.724, αντίστοιχα) και θα κόβει κάτι ψιλά μέχρι την εμφάνιση του «Φύγαμε» της Pixar που έρχεται στις 5 Μαρτίου. Αλλά μέχρι τότε… ποιος ζει ποιος πεθαίνει! Στο #2 συναντάμε ακόμη ένα new entry, οικογενειακού περιεχομένου (αφού δεν μεταγλωττίστηκε), το «Κάλεσμα της Άγριας Φύσης» (φωτό), το οποίο χρησιμοποίησε σαν «κράχτη» το όνομα του Χάρισον Φορντ για να προσελκύσει και ένα πιο ενήλικο κοινό, που μάλλον θα βρέθηκε σε άβολη θέση έχοντας να αντιμετωπίσει… CGI (κυρίως) σκυλιά! 12.004 εισιτήρια (από 63 οθόνες), με το weekend να παίρνει κεφάλι (5.126 και 3.934, αντίστοιχα). Δεν το κόβω για μακροημέρευση…

Ακολουθούν τα οσκαρικά (πλέον) «Παράσιτα» (φωτό), τα οποία έχουν μία κανονική δεύτερη καριέρα με σταθερή προσέλευση κοινού (-15%), κόβοντας 11.166 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Δυνατό το σαββατόβραδο (5.228) και εντυπωσιακό το σύνολο στα 122.910. Στο #4 συναντάμε τις «Μικρές Κυρίες» (-50%) με 8.894 εισιτήρια (από 64 οθόνες). «Πυρετός» το σαββατόβραδο (3.594) κι εδώ, αν και η Κυριακή (3.301) στάθηκε εξίσου καλά. Έχει φτάσει τα 66.256 εισιτήρια, νούμερο πολύ αξιοπρεπές για το είδος της ταινίας. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο Μάρκος Σεφερλής και το «Χαλβάη 5-0» (-63%), κόβοντας 8.085 εισιτήρια (από 50 οθόνες) την τέταρτη εβδομάδα προβολής του. Η έλλειψη αντοχής τού στερεί και διάρκεια στις αίθουσες, οπότε με σημερινό σύνολο στα 213.466, ο τίτλος αυτός μάλλον θα αγωνιστεί για να φτάσει τα διακόσια πενήντα χιλιάρικα.

Για να μην έχει κανένας αγωνία, να πω ότι καμία άλλη νέα ταινία δεν κατάφερε να εισχωρήσει στο top 10 του box-office του τετραημέρου που μας πέρασε. Στο #6 βρίσκουμε το παιδικό animated «Οι Σκανταλιάρηδες» (-35%), που έκοψε 6.879 εισιτήρια (από 70 οθόνες), με κυρίαρχη μέρα την Κυριακή (3.248), σε αντίθεση με τα προηγηθέντα του ιδίου target group. Στα 19.036 το σύνολο. Ακολουθεί το «1917» (-45%) με 5.203 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Ανθεκτικό μονάχα το σαββατόβραδο (2.471), αλλά πραγματικά επιτυχημένο το σύνολο στα 252.751. Ακολουθεί η «Ευτυχία» (φωτό), η οποία φανερώνει κόπωση (-47%) τη δέκατη εβδομάδα προβολής της, κόβοντας 4.012 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Εντυπωσιακό το γεγονός ότι βγάζει άνετα κόσμο και το Σάββατο (1.538) και την Κυριακή (1.495). Μπορεί ακόμα (παρά τον πιο περιορισμένο αριθμό προβολών του φιλμ)! Σύνολο σπουδαίο στα 655.439. Οι «Gentlemen» (-45%) εξακολουθούν να μαζεύουν κάτι ψιλά (3.703 εισιτήρια, από 23 οθόνες), έχοντας συγκεντρώσει (μάλλον ζόρικα) 53.353 μέχρι στιγμής. Και κλείνουμε την πρώτη δεκάδα με το φιλμ τρόμου «Γκρέτελ & Χάνσελ» (-67%), με 2.984 εισιτήρια (από 26 οθόνες) και σύνολο στα 17.862.

Από τα υπόλοιπα (τραγικά) ανοίγματα του τετραημέρου, ξεχωρίζω το ξεκίνημα του «Απόστρατου», ο οποίος είχε μία ιδιαίτερα δειλή διανομή, λες και έπαιζε σε previews, με τις περισσότερες αίθουσες να τον έχουν προγραμματίσει για μονές προβολές. Βρέθηκε στο #13, κόβοντας 2.230 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Είναι λίγο ντροπή να βγαίνουν τέτοιες ελληνικές ταινίες, καθαρά mainstream και με περιεχόμενο που μπορεί ν’ αγγίξει κάθε είδους θεατή ηλικιακά, και το κοινό να δυσπιστεί, παρά τις θετικές κριτικές. Για το τελευταίο, βέβαια, ποιος μπορεί να κατηγορήσει τον κόσμο, μετά από τόσες μαλακίες που έχει διαβάσει από «συναδέλφους» οι οποίοι μονίμως προστατεύουν τα «φιλαράκια» τους; Μαζί με την κάθε «καλλιτεχνική» παραξενιά, την πληρώνει κι ένα έργο όπως τούτο εδώ. Αν παραδείγματα όπως ο «Απόστρατος» δεν μπορούν να κάνουν σοβαρή εμπορική καριέρα, κλείστε τα μαγαζάκια σας! Κι ας μείνει ο φεστιβαλικός τουρισμός και η μετάδοση στην ΕΡΤ, για να κάνουν το κέφι τους οι «δημιουργοί»…