FreeCinema

Follow us
18.0619:00

Ελληνικό box-office: Καλά μπάνια!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, κάτι Γάλλοι που αγάπησαν τη… συγχρονισμένη κολύμβηση αψήφησαν την έξοδο του Αγίου Πνεύματος, σε ένα σκηνικό που εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από σκληρές εμπορικές ήττες.

Για το πλαίσιο των ημερών, με αργία μέσα, είναι θαύμα που δεν έπεσαν ακόμη πιο χαμηλά τα εισιτήρια! 67.235 για το τετραήμερο και 80.785 μαζί με το… Άγιο Πνεύμα, το οποίο δεν βοήθησε ούτε καν τις παραλίες, καθώς ο καιρός άρχισε να μας τα χαλάει από χθες, «θερίζοντας» την προσέλευση στα θερινά σινεμά. Με τα εισιτήρια του τετραημέρου, η γαλλική κοινωνική κομεντί «Κολύμπα ή Αλλιώς Βυθίσου» βρίσκεται στο #2 του box-office, όμως συνολικά (μαζί με τα χθεσινά εισιτήρια) απολαμβάνει τη θέα από την κορυφή, μάλιστα με δυνατή αναλογία ανά κινηματογράφο. 9.606 (από 18 οθόνες) μέχρι την Κυριακή, λοιπόν, αλλά 11.243 στο σύνολο, μας δίνουν ένα αξιοπρεπέστατο νούμερο, το οποίο οφείλει τα μέγιστα στην κίνηση του weekend (4.000 και 3.056, αντίστοιχα). Είναι τίτλος που έδειξε κάποια δυναμική, όμως σε ένα δίχως καμία λογική πλαίσιο προγραμματισμού που κάθε Πέμπτη φωνασκεί «φύγε εσύ, έλα εσύ», άντε να δεις αν θα έχει «πόδια» για να σταθεί και να κάνει κάτι καλύτερο… Τυπικά, πάντως, την πρωτιά στο τετραήμερο κατείχε το βιογραφικό «Νουρέγιεφ: Το Λευκό Κοράκι», το οποίο έκοψε 9.622 εισιτήρια (από 37 οθόνες), αλλά ήταν ελαφρώς πιο χαμηλό στο σύνολό του (11.150). Εδώ, το weekend τράβηξε 3.697 και 3.414 θεατές στις αντίστοιχες μέρες. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ποια ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία, έτσι κι αλλιώς.

Για τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας, δεν υπάρχουν διαφορές στο ranking εξαιτίας της χθεσινής αργίας. Την ισοπέδωση έζησε το «Οι Άνδρες με τα Μαύρα: Παγκόσμια Απειλή» (φωτό), που έκανε ντεμπούτο με 9.189 εισιτήρια (από 103 οθόνες), για να φτάσει τα 11.029 χθες το βράδυ. Καλύτερη κίνηση είχε το Σάββατο (2.864). Μάλλον μία ταινία που κανείς δεν ζήτησε… σχεδόν παντού στον πλανήτη Γη, καθώς και το αμερικανικό box-office έδειξε ολέθρια αδιαφορία για τούτο το sequel. Το «Αλαντίν» (-36%) βρέθηκε στο #4, συγκεντρώνοντας 8.169 (κυρίως ανήλικους, υποθέτουμε) θεατές (από 101 οθόνες), με σύνολο 10.334 εισιτήρια. Το Σάββατο είχε την καλύτερη τύχη (2.907). Έχει φτάσει τα 123.299 εισιτήρια, αρκετά περισσότερα από αυτά που περίμενα, άσχημα λιγότερα από αυτά που υποσχόταν ότι μπορεί να πιάσει. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η δυνατή ήττα του «X-Men: Ο Μαύρος Φοίνικας» (-69%), με 6.494 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Έφτασε τα 7.981 μαζί με το χθεσινό βράδυ, ενώ το σύνολο τούτων των ξεφτισμένων superheroes βρίσκεται στα 41.173. Πού πήγανε τα fanboys;

Δεν (θα) είχε καμία τύχη στην ελληνική αγορά το «Πόκεμον Ντετέκτιβ Πικατσού» (φωτό), αλλά επειδή ποτέ δεν ξέρεις… έκανε ντεμπούτο σε 63 οθόνες και έκοψε 5.834 εισιτήρια, για να φτάσει τα 7.130 χθες. Καλύτερη μέρα η Πέμπτη, από τους «περίεργους» που έτρεξαν για μία πρώτη γνώμη και… μάλλον δεν μετέφεραν θετικές γνώμες. Στο #7 συναντάμε την επανέκδοση του δικαστικού θρίλερ «Μάρτυρας Κατηγορίας», το οποίο μαρκετίστικα βασίστηκε ιδιαίτερα στο όνομα της Άγκαθα Κρίστι. 2.838 εισιτήρια σε 4 αθηναϊκές οθόνες στο τετραήμερο, με σύνολο στα 3.357. Φαντάσου να ξέρανε και το «άθλημα»! Ακριβώς παρακάτω μία άλλη… Άγκαθα Κρίστι, εκείνη της «Εξιχνίασης Ενός Φόνου» (-26%), με 2.700 στο τετραήμερο, σύνολο στα 3.090 και καριέρα μέχρι στιγμής στα 7.789. Θυμόμαστε τι έχω πει για φέτος το καλοκαίρι, έτσι; Το «σουξεδάκι» θα προσεγγίζει το δεκαχίλιαρο. Ό,τι «ανοίγει» σε τριψήφιο, ελαφρύ θα είναι το χώμα…

Στο #9, με ισχυρότατη πτώση (-77%) και χωρίς ανάσα ανάμεσα στον αχταρμά της κάθε νέας «ταινιάρας» της εβδομάδας που επιβάλλει στα καλά θερινά μαγαζιά (ειδικά της Αθήνας) να αλλάζουν έργο κάθε Πέμπτη, η «Κομπίνα» (φωτό) κατάφερε να κόψει ακόμη 2.464 εισιτήρια (από 28 οθόνες), με σύνολο στα 2.956. Έχει φτάσει τα 19.403 εισιτήρια. Αν μυριζόταν λίγο καλύτερα το κοινό τι εστί «ψυχαγωγία», τώρα θα μέτραγε τα διπλά. Το sequel του «Γκοτζίλα» (-69%) κλείνει το top 10, με 1.366 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Μαζί με το χθεσινό βράδυ έκοψε 1.660 και έχει φτάσει τα 30.278. Υπήρξαν και χειρότερα, φυσικά. Το ωραίο νεανικό «Booksmart» εξαφανίστηκε με το που βγήκε (1.118 εισιτήρια σε πέντε μέρες, από 20 οθόνες), ενώ το πιο γεροντικό «Κορίτσια Κάποιας Ηλικίας» πήρε σύνταξη επιτόπου (682 εισιτήρια σε πέντε μέρες, από 9 οθόνες). Σε αναλογία, η επανέκδοση του «Orphée» του Ζαν Κοκτό… θριάμβευσε σε 2 οθόνες θερινών της Αθήνας, φτάνοντας τα 980 εισιτήρια!