FreeCinema

Follow us
22.1021:00

Ελληνικό box-office: Πρωτιά για τον… «Πρώτο Άνθρωπο»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Πρώτος Άνθρωπος» του Ντέιμιεν Τσαζέλ γίνεται η… πρώτη ταινία σε εισπράξεις, αν και οι τελευταίες δεν τον στέλνουν ακριβώς στο Διάστημα.

Αντί να ανεβαίνουμε, καθώς προχωρά η κινηματογραφική σεζόν, πέφτουμε όλο και πιο χαμηλά. Τα 125.752 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου έγιναν… 100.242 αυτό που μας πέρασε. Με εννέα πρεμιέρες (και μια… γκάου πρώτη προβολή στη Θεσσαλονίκη). Και άλλες δέκα να ακολουθούν από την ερχόμενη Πέμπτη, εκ των οποίων μονάχα οι δύο έχουν δυνατότητες να δείξουν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα στο top 10. Αγοράζονται, άρα υπάρχουν. Και πρέπει να βγαίνουν. Ακόμη και χωρίς κοινό που να δικαιολογεί την ύπαρξή τους!

Ο «Πρώτος Άνθρωπος» (φωτό) έκανε ποδαρικό στην… πρώτη θέση, κόβοντας 19.439 εισιτήρια (από 77 οθόνες). Το φιλμ του Ντέιμιεν Τσαζέλ, αν και συγκέντρωσε θετικές κριτικές, δεν φάνηκε τόσο δελεαστικό ως θέμα για κινηματογραφική ψυχαγωγία από το adult κοινό, που ούτως ή άλλως δεν πετάει και τη σκούφια του για το genre του… φανταστικού σινεμά (κι ας πρόκειται περί αληθινής αποστολής στο Διάστημα εδώ!). Ας δούμε μερικά συγκρίσιμα παραδείγματα. Αρχές Οκτωβρίου του 2015, «Η Διάσωση» του Ρίντλεϊ Σκοτ ανοίγει στο #3 με 28.585 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Τρικλοποδιά η μεγάλη διάρκεια (όπως ακριβώς και με την ταινία του Τσαζέλ). Αρχές Δεκέμβρη του 2016, η «Άφιξη» του Ντενί Βιλνέβ ανοίγει στο #1 με 20.743 εισιτήρια (από 53 οθόνες). Αν παρατηρήσει κανείς με προσοχή την αναλογία αριθμού αιθουσών ή λάβει υπόψη και τις διάρκειες (που επηρεάζουν τον αριθμό προβολών), θα δει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα παρόμοιο «σκηνικό» προσέλευσης θεατών. Και την ίδια… ατολμία απέναντι σε τέτοια θεάματα. Αναλυτικά, ο «Πρώτος Άνθρωπος» ξεκίνησε λίγο χαμηλότερα από αυτό που περίμενα (τουλάχιστον τριχίλιαρο) την Πέμπτη (2.525), σκαρφάλωσε λίγο την Παρασκευή (3.401), εκτοξεύτηκε το Σάββατο (8.345) και έπεσε προβλέψιμα την Κυριακή (5.168). Συντριπτικό το ποσοστό της Αθήνας επί του συνόλου, με 14.014 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Από την Πέμπτη, θα χάσει μερίδα του κοινού «των κριτικών», η οποία θα προσανατολιστεί προς τον «Ψυχρό Πόλεμο» του Πάβελ Παβλικόφσκι, ο οποίος ξεκίνησε να παίζει… στο άσχετο αποκλειστικά στη Θεσσαλονίκη, μάλλον επειδή η διανομή της αποφάσισε πως ήθελε δύο εβδομάδες στο κεντρικό σινέ ΟΛΥΜΠΙΟΝ, καθώς αμέσως μετά ξεκινά το τοπικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου και θα χανόταν η αίθουσα! Σουρεαλισμός. Έτσι, πάντως, το φιλμ μετράει ήδη 763 εισιτήρια (323 ήταν το ανώτερο που είδε, φυσικά το Σάββατο).

Στο #2 έπεσε γερά (-61%) το «Venom», κόβοντας 14.428 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Εξαφανίστηκαν οι μισές του αίθουσες! Τυπικό για το genre αυτό, καθώς το φιλμ διανύει την τρίτη εβδομάδα προβολής του. Πρώτη μέρα το Σάββατο, με 5.460 εισιτήρια. Έχει φτάσει τα 179.227. Αναμένω να περάσει τα διακόσια χιλιάρικα και να συμπληρώσει (ίσως) με ελάχιστα ψιλά. Σοβαρή επιτυχία, τηρουμένων των αναλογιών μιας… απίστευτης φιλμικής μετριότητας. Στο #3 βρίσκουμε ένα… παιδικό και animated, φυσικά. Ο «Μικροπόδαρος» (-34%) έκοψε ακόμη 8.710 εισιτήρια (από 79 οθόνες) και έχει φτάσει τα 66.761 χωρίς αντίπαλο σοβαρό στο terrain (αν εξαιρέσουμε κάτι απέθαντα βαμπίρ…). Ντεμπούτο στο #4 για την περιπέτεια εκδίκησης «Peppermint» (φωτό), με 8.345 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Όχι και τόσο σπάνιο ή πρωτότυπο το θέμα, κυρίως αρνητικές κριτικές, γυναίκα ηρωίδα και… τι άλλο θες για να μην «πιάσει» τούτη η ταινία; Τα 2.839 εισιτήρια του Σαββάτου ήταν η καλύτερη απόδοση, αλλά και η Κυριακή δεν ήταν άσχημη (2.180). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» (-52%), με 8.145 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Κινήθηκε σχεδόν το ίδιο καλά Σάββατο (2.934) και Κυριακή (2.545). Ήδη στα 67.554, πάει για μια ογδοντάρα, σχεδόν πρωτοφανές νούμερο για μουσική ταινία, decent για mainstream ερωτικό δράμα.

Πρώτη εμφάνιση (και μάλλον τελευταία στο top 10 με τέτοιο άνοιγμα…) στο #6 για τις «Δύσκολες Ώρες στο Ελ Ροαγιάλ» (φωτό), με 7.990 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Σώθηκε από τα 2.959 του Σαββάτου. Όπως έγραψα και στην κριτική του φιλμ, ήταν όντως δύσκολες οι ώρες… Στο #7 πέφτει (-57%) το «Alpha», κόβοντας 4.367 εισιτήρια (από 49 οθόνες). 19.559 σε έντεκα μέρες δεν αποτελεί και τραγωδία για τούτον τον τίτλο στις μέρες μας. Στο #8 παραμένει το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» (-6%). Δεκαπέντε εβδομάδες παίζει και δεν το πιάνει σχεδόν τίποτα! 4.048 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Έχει φτάσει τα 219.988. Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ συνεχίζει να ρυτιδιάζει (-65%) στο «Ο Κύριος & το Όπλο», με 2.817 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Όχι σοβαρό το μέχρι στιγμής σύνολο στα 32.461. Η «Colette» (-53%) της Κίρα Νάιτλι κάνει μια τελευταία εμφάνιση στο #10, με 2.658 εισιτήρια (από 19 οθόνες). 11.207 η πτωχή της σούμα.

Μόνο τρεις από τις εννέα πρεμιέρες της εβδομάδας κατόρθωσαν, δηλαδή, να εισχωρήσουν στην πρώτη δεκάδα. Άξια κάποιας αναφοράς (με την κακή έννοια, μάλλον…) τα ανοίγματα των «Ένστικτο της Επιβίωσης» (1.814 εισιτήρια, από 16 οθόνες), «Loro» (1.472 εισιτήρια, από 11 οθόνες) και «Κτήνος» (1.445 εισιτήρια, από 4 οθόνες). Η αναλογία αιθουσών δικαιώνει μονάχα το τελευταίο. Ο Τρίερ εξαφανίστηκε (1.176 εισιτήρια, από 4 οθόνες), με σύνολο στα 7.504, μετά από έντεκα μέρες προβολής.