Ελληνικό box-office: Το «Dune»… «ρούφηξε» τις premium οθόνες.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το δεύτερο μέρος του «Dune» κατάφερε ν’ ανεβάσει ξανά τον πήχη της προσέλευσης του κοινού στα σινεμά, ξεχωρίζοντας κατά πολύ στις premium οθόνες.
Δεν κεραυνοβολήθηκαν τα ταμεία, διότι (όπως έχω πει πολλάκις) το είδος του σινεμά φαντασίας στην Ελλάδα δεν έχει μαζικό κοινό (εκτός αν στον τίτλο υπάρχει συνοδευτικό κι ένα «Star Wars»…). Από τα 74.686 εισιτήρια που μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report, όμως, είδαμε ένα καλό πουσάρισμα ανόδου που έφτασε τα 93.645, οφειλόμενο κυρίως στο δεύτερο μέρος του «Dune». Το πρώτο φιλμ, στα μέσα Οκτωβρίου του 2021, είχε ν’ αντιμετωπίσει το αντίπαλο δέος ενός Τζέιμς Μποντ και ισχυρές βροχοπτώσεις (αλλά και… την «πειρατεία» λίγες μέρες αργότερα, καθώς το HBO Max είχε βιαστεί να κυκλοφορήσει την ταινία και στο home entertainment!). Τότε, λοιπόν, μετρούσαμε ποδαρικό 26.449 εισιτηρίων (από 110 οθόνες). Σήμερα μετράμε 42.778 εισιτήρια (από 145 οθόνες). Η πρώτη μέρα προμήνυε την τάση: 8.495 εισιτήρια (αντί των 4.862 του 2021). Το τριήμερο του δεύτερου μέρους αναλυτικά: 8.438, 14.429 και 11.416 (στις αντίστοιχες μέρες). 25.217 (από 54 οθόνες) ήταν το μερίδιο της Αθήνας στο τετραήμερο.
Αξίζει να σημειωθεί ξεχωριστά η ανταπόκριση που έδειξαν οι θεατές στις premium αίθουσες, όπως οι ATMOS των Village Cinemas ή η μοναδική IMAX του Cineplexx της Θεσσαλονίκης. Παρά την ανεβασμένη τιμή του εισιτηρίου, η ποιότητα ήχου και εικόνας, σε συνδυασμό με το μέγεθος οθόνης που πρόσφεραν κάποιες από αυτές, λειτούργησαν ως σοβαρό δέλεαρ για να παρακολουθήσει κανείς ένα τόσο επικό φιλμ σε σινεμά που πρόσφεραν ανάλογες προδιαγραφές. Η σύγκριση με τα νούμερα του 2021 είναι εντυπωσιακή. ATMOS οθόνες (7) τότε (2.567) και τώρα (10.037)! IMAX οθόνη (1) τότε (1.064) και τώρα (2.143)! Οι προπωλήσεις των επόμενων ημερών κινούνται στα όρια του sold-out κι όλα δείχνουν πως το ενδιαφέρον γι’ αυτά τα σινεμά θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα και στο δεύτερο τετραήμερο, καθώς το word of mouth της όλης εμπειρίας είναι εξαιρετικό.
Στο #2 συναντάμε τις «Υπέροχες Μέρες» του Βιμ Βέντερς (φωτό), οι οποίες είχαν καλό κράτημα (-20%) και έκοψαν 8.719 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Βασικός «αιμοδότης» ήταν οι Αθηναίοι (6.619 εισιτήρια, από 23 οθόνες) και το σαββατόβραδο (3.690). Το φιλμ καλύπτει τις ανάγκες του «art-house» κοινού που έχει ήδη δει Γκλέιζερ, Καουρισμάκι ή Τριέ (για παράδειγμα). Προσωπικά, απορώ (άκουσα και κάτι μπαρούφες, ότι είναι καλύτερο κι από τα «Φτερά του Έρωτα», στην Κόλαση θα πάμε στο τέλος!). Αλλά έχει προτιμηθεί από 24.953 θεατές εντός έντεκα ημερών προβολής. Ακολουθεί το ντεμπούτο του παιδικού animation «Οι Περιπέτειες του Επιθεωρητή Σαν», με 5.370 εισιτήρια (από 75 οθόνες), στο #4 συναντάμε το «Λατρεύω να σε Μισώ» (-31%) με 5.320 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και σύνολο στα 55.675, ενώ το αργεντίνικο horror «Εκεί που το Κακό Παραμονεύει» (-41%) συμπληρώνει το top 5 με 4.408 εισιτήρια (από 20 οθόνες) και σύνολο στα 16.118.
Στο #6 έχει «κάτσει» το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου (-40%), κόβοντας 3.788 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Τεράστια η επιτυχία του, στα 411.887 συνολικά. Μου προκαλεί εντύπωση που ως τίτλος κινηματογραφικής διανομής από 1η Ιανουαρίου, θα βρίσκεται και στην πλατφόρμα του ελληνικού Disney+ από τις 7 Μαρτίου (αυτή την Πέμπτη)! Το animated «Γάτες στο Μουσείο» (-33%) βρέθηκε στο #7 με 3.425 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Δυνατό (για indie τίτλο) σύνολο στα 41.793. Αντοχή αξιοσημείωτη δείχνουν τα «Παιδιά του Χειμώνα» (-39%), που έκοψαν ακόμη 2.785 εισιτήρια (από 30 οθόνες) κι έχουν φτάσει τα 76.384, για να γίνουν ένα από τα σοβαρά sleeper hits της φετινής σεζόν. Αντιθέτως, γρήγορα υποχώρησε το gay δράμα «Άγνωστοι Μεταξύ μας» (-43%). Έκοψε 2.703 εισιτήρια (από 19 οθόνες) και μετρά σύνολο στα 20.920. Τρομερά ευχάριστη έκπληξη της εβδομάδας, η επιστροφή της «Ζώνης Ενδιαφέροντος» (+8%) του Τζόναθαν Γκλέιζερ (φωτό) στο top 10! Έκοψε 1.673 εισιτήρια (από 20 οθόνες) στο δωδέκατο τετραήμερο προβολής της, με το αθηναϊκό κοινό να κυριαρχεί (1.259 εισιτήρια, από 9 οθόνες) αδιάκοπα. Θαυμάσιο σύνολο στα 54.653, θεωρώ ότι θα πλησιάσει… επικίνδυνα την «Ανατομία μιας Πτώσης» (62.632). Και οι δύο ταινίες θα συνεχίσουν να ακούγονται και μετά τα Όσκαρ… που θα πάρουν.
Ας αφήσω ασχολίαστα κάποια τριψήφια «ανοίγματα» (τύπου τρακοσάρια έως και κατοστάρια…), γιατί θα με πουν «κακό». Πάλι.