FreeCinema

Follow us
26.0211:30

Και οι Παραγωγοί ψήφισαν «Τα Πάντα Όλα»!


Μετά το Σωματείο των Σκηνοθετών, το αντίστοιχο των Παραγωγών της Αμερικής έρχεται να «κλειδώσει» το που θα πάει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας για το 2022: στο «Τα Πάντα Όλα» των Ντάνιελς! Πέρσι και οι δύο αυτοί κλάδοι είχαν κόψει την (υποτιθέμενη) φόρα της «Εξουσίας του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον, δείχνοντας την προτίμησή τους προς το «Coda», το οποίο ήταν και ο τελικός οσκαρικός νικητής. Καταλάβατε;

Τα τελευταία 33 χρόνια, το βραβείο του PGA έχει ταιριάξει με τα γούστα των μελών της AMPAS 23 φορές, προμηνύοντας και τον επερχόμενο νικητή του Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η δύναμη επιρροής των παραγωγών δεν είναι καθόλου αμελητέα, όχι απλά επειδή μιλάμε για τους ανθρώπους που… δίνουν δουλειές στο Χόλιγουντ, αλλά και επειδή το βραβείο του Σωματείου τους προκύπτει από ένα σύστημα καταμέτρησης ψήφων παρόμοιο με εκείνο της Ακαδημίας. Από το σύνολο των 9.579 μελών (νέος αριθμός ρεκόρ!) που ψηφίζουν για την καλύτερη ταινία φέτος, οι παραγωγοί είναι 648, αλλά κουβαλάνε «μαζί τους» και: 694 executives, 614 μαρκετίστες και δημοσιοσχετίστες, 556 «members-at-large» και 154 casting directors. Αυτοί οι πέντε «ορφανοί» από άλλη οσκαρική κατηγορία κλάδοι ψηφοφόρων (2.656 στο σύνολο) αποτελούν ένα 28% των μελών που καθορίζουν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας!

Πέρσι, τούτος ο παντοδύναμος κλάδος των παραγωγών είχε συμφωνήσει με την πλειοψηφία των μελών της Ακαδημίας, βραβεύοντας ως καλύτερη ταινία του 2021 το «Coda» της Σίαν Χέντερ, προτίμηση που συγκρούστηκε με την προωθημένη (περισσότερο) από τα media και τους κριτικούς «Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον. Για την ακρίβεια, το φιλμ πήρε τρία στα τρία στα Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, δεύτερου ανδρικού ρόλου, διασκευασμένου σεναρίου), έχοντας και την προηγούμενη έγκριση των αντίστοιχων Σωματείων Παραγωγών, Ηθοποιών και Σεναριογράφων.

Μαζί με το φετινό βραβείο του Σωματείου των Σκηνοθετών, η ταινία «Τα Πάντα Όλα» (φωτό) των Ντάνιελς (κατά κόσμον Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ) δείχνει να πηγαίνει για σαρωτική νίκη, έχοντας στην πλάτη της και τις περισσότερες (έντεκα!) υποψηφιότητες της χρονιάς. Η δεκάδα τούτης της κατηγορίας είχε τρεις διαφωνίες στις λίστες της AMPAS και του PGA, σε περίπτωση που κανείς θέλει να βρει μέσα από εκεί την… «ανατροπή»: τα μέλη της Ακαδημίας έβαλαν στις υποψηφιότητες το «All Quiet on the Western Front», το «Τρίγωνο της Θλίψης» και τις «Γυναικείες Κουβέντες», έργα που οι Παραγωγοί αντικατέστησαν με τα «Black Panther: Wakanda Forever», «Glass Onion: A Knives Out Mystery» και «Η Φάλαινα». Προσωπικά, και δύσκολο το βλέπω και αδυνατώ να σκεφτώ ότι το «All Quiet on the Western Front» έχει τη δύναμη να τουμπάρει τα πάντα στα Όσκαρ.

Συμπληρωματικά, το «Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο» κέρδισε στην κατηγορία καλύτερης animated ταινίας, ενώ το «Navalny» τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ. Το πρώτο είχε την τιμητική του χθες το βράδυ, καθώς κέρδισε και το μεγάλο βραβείο στα Annie, τον αντίστοιχο θεσμό για τα φιλμ κινουμένων σχεδίων. Απόψε το πολυπληθές Σωματείο των Ηθοποιών έχει τη δική του απονομή βραβείων. Αν κι αυτοί ψήφισαν «Τα Πάντα Όλα» για το καλύτερο ensemble καστ, πάω ν’ αγοράσω βεγγαλικά για τις 12 Μαρτίου!