FreeCinema

Follow us
28.0216:00

Το Σωματείο των Ηθοποιών έβγαλε… «κουφή» agenda!


Το ισχυρό (σε ποσοστά ψηφοφόρων και στην Ακαδημία) Σωματείο των Ηθοποιών έδωσε τα δικά του βραβεία τα ξημερώματα. Τα τελευταία χρόνια αστοχεί συχνά στην κορυφαία κατηγορία του ensemble ερμηνευτών κι εφέτος (μάλλον) έχουμε μία από τα ίδια, με το καστ του δραματικού «Coda» να εξυπηρετεί το πλαίσιο της τυπικής (πλέον) και ποικίλης agenda «πολιτικής ορθότητας», εδώ σε επίπεδο… μας «κουφάνατε»!

Αν πέρσι έγραφα πως οι ταινίες της χρονιάς δεν (θα) ήταν ικανές να ενώσουν τους επαγγελματίες του Χόλιγουντ σε προτιμήσεις, τι πρέπει να πω εφέτος; Έχω ήδη τοποθετηθεί για τις οσκαρικές υποψηφιότητες του 2022 σε ένα μάλλον σκληρό editorial, θεωρώ πως ο θεσμός της Ακαδημίας απαξιώνεται και πάει κατά διαόλου (με μεγάλη ευθύνη να εντοπίζεται στο φιλμικό αδιέξοδο των τελευταίων ετών), πρόσφατα έγινε και η ανακοίνωση της περικοπής τεχνικών έως και βασικών κατηγοριών από το live τηλεοπτικό πρόγραμμα της απονομής της 27ης Μαρτίου που άναψε τα αίματα με άσχημο τρόπο, και πλέον σειρά έχουν τα Σωματεία για να ξεδιαλύνουν (και καλά…) το φετινό σκηνικό.

Το Σωματείο των Ηθοποιών, με τη γνωστή δυναμική του μεγαλύτερου αριθμού ψηφοφόρων στην Ακαδημία (1.336 φέτος, παραδόξως ελαφρώς λιγότεροι από τους περσινούς 1.363, αν και ο συνολικός αριθμός μελών σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, φτάνοντας τα 9.487), έκανε το ποδαρικό με έκπληξη στην κατηγορία του ensemble πρωταγωνιστών (κάτι σαν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σε αντιστοιχία), πριμοδοτώντας το δραματικό «Coda» (φωτό), ένα φιλμ πλατφόρμας (του apple tv+), το οποίο αποτελεί remake της γνωστής και στο ελληνικό κοινό γαλλικής «Οικογένειας Μπελιέ» (2014), εδώ σε πιο ρεαλιστικό και indie ύφος. Το «Coda» τιμήθηκε και με το βραβείο δεύτερου ανδρικού ρόλου, για την ερμηνεία του Τρόι Κότσουρ, ηθοποιός εκ γενετής κωφός, ο οποίος έχει προταθεί και για το Όσκαρ αυτής της κατηγορίας. Συνολικά, το φιλμ έχει τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες (προσθέστε την καλύτερη ταινία και το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο), οπότε δεν φαίνεται ν’ αποτελεί ισχυρή «απειλή». Πάντως, σε σχέση με το ensemble, πέραν της απουσίας του (υποτιθέμενου) φετινού οσκαρικού φαβορί, της «Εξουσίας του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον, το σνομπάρισμα του καστ του «Belfast» ή και του «Μην Κοιτάτε Πάνω», πρέπει να προβληματίζει. Εκτός κι αν υπερίσχυσε η «agenda» της… πονοψυχίας.

Ο πρώτος ανδρικός ρόλος πήγε στον Γουίλ Σμιθ για τη «Μέθοδο των Γουίλιαμς» (φωτό), του πρώτου γυναικείου ρόλου στην Τζέσικα Τσάστεϊν για το «The Eyes of Tammy Faye» και του δεύτερου γυναικείου ρόλου στην Αριάνα ΝτεΜπος για το «West Side Story». Όλοι τους υποψήφιοι και στα Όσκαρ, στις ίδιες κατηγορίες. Θα παραμείνουν και ως τα φαβορί μέχρι τα τέλη του Μάρτη; Από τις είκοσι οκτώ φορές που το Σωματείο των Ηθοποιών έχει δώσει βραβεία για τον κλάδο του, πόσες συνέπιπτε το αποτέλεσμα με τις οσκαρικές νίκες;

Για πρώτο ανδρικό ρόλο: είκοσι μία φορές
Για δεύτερο ανδρικό ρόλο: δεκαοκτώ φορές
Για πρώτο γυναικείο ρόλο: δεκαεννέα φορές
Για δεύτερο γυναικείο ρόλο: δεκαεννέα φορές

Στις 12 Μαρτίου το Σωματείο των Σκηνοθετών δίνει τα δικά του βραβεία και εκεί θα καταλάβουμε αν η Τζέιν Κάμπιον έχει ένα κάποιο προβάδισμα, καθώς η ταινία της συνοδεύεται από δώδεκα (!) οσκαρικές υποψηφιότητες. Μέχρι τότε, θυμηθείτε (και) τις περσινές… αστοχίες των Ηθοποιών.