FreeCinema

Follow us
21.0311:00

Το Σωματείο Σεναριογράφων προτείνει… νοηματική γλώσσα.


Είναι το τελευταίο επαγγελματικό Σωματείο του Χόλιγουντ που ανακοίνωσε τα φετινά του βραβεία για μία τόσο σημαντική οσκαρική κατηγορία. Και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας για το 2022 ξεκαθαρίζει, πλέον, καθώς μετά τους Ηθοποιούς και τους Παραγωγούς, ακόμη και οι Σεναριογράφοι συμφωνούν και δίνουν σαφές προβάδισμα στο «Coda», δίπλα στην αποδοχή της γραφής του… θανατερού χιούμορ του «Μην Κοιτάτε Πάνω».

Το Σωματείο των Σεναριογράφων ολοκλήρωσε χθες το βράδυ (μαζί μ’ εκείνο των Διευθυντών Φωτογραφίας) τις φετινές βραβεύσεις των επαγγελματιών της Αμερικής, μία εβδομάδα πριν από την τελετή απονομής των Όσκαρ. Σε μέλη της Ακαδημίας (9.487), αυτό σημαίνει 504 ψηφοφόροι από τον κλάδο της συγγραφής. Ως καλύτερο πρωτότυπο σενάριο ψηφίστηκε το «Μην Κοιτάτε Πάνω» (Άνταμ ΜακΚέι και Ντέιβιντ Σιρότα), αφήνοντας πίσω του τα προγνωστικά που έδιναν προβάδισμα στην «Πίτσα Γλυκόριζα» (Πολ Τόμας Άντερσον), ενώ στην κατηγορία του καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου ψηφίστηκε το «Coda» (Σίαν Χέντερ), μάλλον χωρίς εκπλήξεις εδώ.

Πλέον, η προτίμηση που έδειξαν τα Σωματεία των Ηθοποιών, των Παραγωγών και των Σεναριογράφων στο «Coda» μπορεί να μεταφραστεί σε… 2.474 ψηφοφόρους της Ακαδημίας! Και αυτό (μάλλον) κάνει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 2022 να μοιάζει όλο και πιο προφανές, μειώνοντας εντελώς τις πιθανότητες της «Εξουσίας του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον (με δώδεκα υποψηφιότητες!) να σαρώσει τα επερχόμενα βραβεία.

Όσοι είχατε παρακολουθήσει την «Οικογένεια Μπελιέ» το καλοκαίρι του 2015 και επιχειρήσατε να δείτε και το αμερικάνικο remake της, σίγουρα βρεθήκατε προ εκπλήξεως, διότι το «Coda» δεν αποτελεί ένα απλό upgrade εκείνου του γαλλικού οικογενειακού (μελο)δράματος, αλλά σχεδόν… άλλη ταινία, προσαρμοσμένη εξαιρετικά στη νέα της «πατρίδα», με πιο καίριο σχολιασμό επάνω στο ζήτημα της κοινωνικής συνύπαρξης των κωφών σ’ έναν κόσμο που (αν ήθελε) θα μπορούσε να βρει τρόπους να τους «ακούσει». Το «Coda» είναι μία ταινία για το κοινό, όπως ήταν και το… ελαφρώς κατάπτυστο από την κριτική «Πράσινο Βιβλίο», το οποίο δικαίως βραβεύτηκε με Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Μπορεί να μην είναι η «καλλιτεχνική» δημιουργία της Κάμπιον, όμως, είναι έργο που επικοινωνεί με τους θεατές, έχει πράγματα να πει και… σου μένει και μετά το τέλος της προβολής του.

Χθες το βράδυ, επίσης, ανακοινώθηκαν τα βραβεία του Σωματείου των Διευθυντών Φωτογραφίας, με δίκαιο νικητή τον Γκρέιγκ Φρέιζερ του «Dune» (φωτό). Ακόμα μία ήττα για την «Εξουσία του Σκύλου», δηλαδή. Ας κάνουμε έναν τελευταίο απολογισμό των βραβεύσεων από τα πιο σημαντικά επαγγελματικά Σωματεία του Χόλιγουντ κι ας ελπίσουμε σε μια βραδιά (αυτή της 27ης Μαρτίου) πιο συναρπαστική από το… καθολικό αίσχος της περσινής χρονιάς. Το χρειάζεται ο θεσμός. Πριν καταντήσει κάτι σαν… «φεστιβαλική» διοργάνωση ασημαντότητας!

Σωματείο Ηθοποιών: «Coda»
Σωματείο Σκηνοθετών: «Η Εξουσία του Σκύλου»
Σωματείο Παραγωγών: «Coda»
Σωματείο Σεναριογράφων: «Μην Κοιτάτε Πάνω» (πρωτότυπο) και «Coda» (διασκευασμένο)
Σωματείο Μοντέρ: «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς» (δράμα) και «tick, tick… BOOM!» (κωμωδία)
Σωματείο Διευθυντών Φωτογραφίας: «Dune»