FreeCinema

Follow us
26.1018:00

Ελληνικό box-office: Δούλεψε το καλό σινεμά!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το animation προφανώς και κατέκτησε την κορυφή, αλλά… το καλό σινεμά ήταν αυτό που νίκησε!

Hotel Transylvania 2

Το ότι το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» θα ήταν η πρώτη ταινία στο ελληνικό box-office για το τετραήμερο που μας πέρασε ήταν σαφώς αναμενόμενο. Το παιδικό sequel της SONY είχε ήδη ντεμπουτάρει στο top 10 με τις preview προβολές του προηγούμενου weekend, το πρώτο φιλμ ήταν πολύ αγαπητό στο home entertainment, οπότε τα 45.815 εισιτήρια (από 129 οθόνες) φαντάζουν λογικά, χωρίς να σημαίνουν και εξωφρενικά ως επιτυχία (να θυμίσω το άνοιγμα των «Minions» στα 91.770 εισιτήρια;). Το σύνολο του… βαμπιρικού animation βρίσκεται στα 56.824 εισιτήρια, η αργία της 28ης Οκτωβρίου θα ενισχύσει το total της πρώτης εβδομάδας και, σίγουρα, μιλάμε για σουξέ που θα έχει διάρκεια. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τη δύναμη των παιδιών στα ταμεία;

Crimson Peak - 2015 movie

Η μεγαλύτερη έκπληξη του weekend, πάντως, ήταν το άνοιγμα του εξαιρετικού «Πορφυρού Λόφου» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο, με 26.102 εισιτήρια (από 59 οθόνες), που βρέθηκε στη δεύτερη θέση του box-office. Γιατί μιλάμε για επιτυχία; Ο χαρακτηρισμός του ακατάλληλου (περιέχονται αρκετά αιματηρές σκηνές και το φιλμ ανήκει στο είδος του τρόμου) και η δυσπιστία πολλών αιθουσαρχών ως προς την ανταπόκριση του κοινού περιόρισαν την ταινία του ντελ Τόρο στο να έχει μονάχα δύο παραστάσεις (ή και μια σε κάποιες περιπτώσεις!) ανά αίθουσα ημερησίως, οπότε όλο αυτό ενισχύει μια πάρα πολύ θετική εικόνα απήχησης. Το word of mouth ήταν έντονο, όπως παρατήρησα στα social. Το πρόβλημα από ‘δω και πέρα θα είναι περισσότερο η στήριξη που θα δείξουν τα σινεμά για να συνεχιστεί η προβολή του.

Pan - 2015

Στην τρίτη θέση έκανε το ντεμπούτο του το παραμυθένιο «Παν». Τα 17.185 εισιτήρια (από 132 οθόνες) είναι ένας μάλλον δραματικός αριθμός ανοίγματος. Το γραφείο διανομής έκανε το… παν, βγάζοντας μέχρι και μεταγλωττισμένες κόπιες της ταινίας (σπανιότατο για μη animation), επιχειρώντας να προσεγγίσει τα παιδιά. Το marketing ήταν επιθετικό και σωστό, όμως η ταινία του Τζο Ράιτ δεν κατάφερε να πείσει τις οικογένειες να την προτιμήσουν από τα προσφιλέστερα «κινούμενα σχέδια» που έχουν το πάνω χέρι σε αυτό το ηλικιακό κοινό. Η αλήθεια είναι ότι το χάσμα στο σχεδόν εφηβικό (και κάτω…) κοινό που υπάρχει στην ελληνική αγορά (λόγω γλώσσας, αναγκαστικά) δεν καλύπτεται ή διορθώνεται εύκολα, όσα χρόνια κι αν περάσουν…

O Klearxos H Marina kai o Kontos - 2015

Καθόλου καλύτερα δεν είναι τα πράγματα στην τέταρτη θέση… Το άνοιγμα της ελληνικής κωμωδίας «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός» ήταν πραγματικά ολέθριο, με 13.755 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Κάποιοι πίστευαν ότι θα είναι το #1 του weekend (λαϊκό θέαμα που μιλάει τη γλώσσα μας και βασίζεται σε παρελθόντα τίτλο), αλλά κάνοντας τη σύγκριση με τον «Πορφυρό Λόφο» σε αριθμούς, καταλαβαίνεις ακόμη περισσότερο γιατί είναι επιτυχία το άνοιγμα του ντελ Τόρο. Έτσι, λοιπόν, το φαινόμενο – σουξέ των «Γαμπρών της Ευτυχίας» δεν επαναλήφθηκε και κάποτε πρέπει να καταλάβουν οι ντόπιοι παραγωγοί πως το προϊόν που μοιάζει τόσο πολύ με το – τζάμπα – τηλεοπτικό θέαμα (για να μην πω με εκείνο της… βιντεοκασέτας) σπάνια, πλέον, μπορεί να ξεγελάσει… ακόμη και τους επαρχιώτες θεατές.

Το top 5 συμπληρώνει η «Ανίερη Συμμαχία» με πτώση της τάξης του 49% στο δεύτερο τετραήμερό της. 12.264 εισιτήρια (από 52 οθόνες) και σύνολο στα 52.103 για το γκανγκστερικό δράμα που «πουσαρίστηκε» κυρίως μέσω του πρωταγωνιστικού ρόλου του Τζόνι Ντεπ, χωρίς όμως να πείσει το κοινό για κάτι παραπάνω. Το ενδιαφέρον για το φιλμ κόπασε και εξαιτίας των αρκετών καλών (ποιοτικά!) new entries της περασμένης Πέμπτης.

The Lobster - movie

Στην έκτη θέση βρίσκουμε τον πρωτοεμφανιζόμενο «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου. Αρχικά, δεν μιλάμε πια για… ελληνικό κινηματογράφο. Το άνοιγμα του φιλμ στο πρώτο του τετραήμερο πλησίασε αυτό που μια «arthouse» ελληνική ταινία σήμερα θεωρεί ως το εμπορικό της… «ταβάνι» (που να κωλοχτυπηθεί ένας Έλληνας σκηνοθέτης, να γυρίσει 100 φεστιβαλικές διοργανώσεις της αλλοδαπής, να λυσσάξουν οι φίλοι του και το marketing της διανομής, στα 13 με 15.000 εισιτήρια θα φρενάρει). Και, όχι, δεν ήταν η αγγλική γλώσσα, δεν ήταν ο Φάρελ και η Βάις. Ήταν ο Λάνθιμος! Το κοινό είχε την περιέργεια να δει τι κατάφερε ο σκηνοθέτης με τη μετακόμισή του στα ξένα, ήθελε να έχει γνώμη, ακόμη και για να «θάψει» μετά (αγαπημένη ελληνική συνήθεια). Ο «Αστακός» έγινε μια ταινία που αφορούσε, με την πλειοψηφία της ντόπιας κριτικής να συμφωνεί (παραδόξως αν όχι περιέργως – για εκείνους που ενθυμούνται τη μεταχείριση που είχε ο Λάνθιμος και από το πολιτιστικό ρεπορτάζ γενικότερα το λέω…), πράγμα που βοήθησε.

danaos 1

Έχουμε, λοιπόν, άνοιγμα 11.005 εισιτήριων, μόλις από 7 αίθουσες στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη! Έξυπνη η διανομή, ισχυρό το word of mouth, ουρές στα ταμεία, με το μεγαλύτερο screen average του τετραημέρου. Δεν είναι μια mainstream επιτυχία, αλλά αναλογικά είναι εντυπωσιακά τα νούμερα (ακόμη και εγώ, που αγάπησα το φιλμ, περίμενα κάτι σαν 8 με 10.000 εισιτήρια, στο εξωφρενικά μεγαλύτερο που μπορούσα να φανταστώ). Έχω προβλέψει πως ο «Αστακός» θα ξεπεράσει τις εισπράξεις του «Κυνόδοντα». Φροντίστε να μη με βγάλετε ψεύτη!

Burnt

«Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά» μάλλον… το έκαψε, στα 8.807 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με τον Μπράντλεϊ Κούπερ να μην καταφέρνει να παρασύρει το κοινό στο να μάθει τα μυστικά της κουζίνας του. Στην όγδοη θέση, τα «Minions» πέφτουν (-56%) πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, με 8.564 εισιτήρια (από 52 οθόνες) και σύνολο στα 262.698. Είναι σίγουρα μια περίπτωση τίτλου που έχει χτυπηθεί αρκετά από την «πειρατεία» (είχε δυναμική για περισσότερα εισιτήρια), αλλά και πάλι… ο «κίτρινος πυρετός» δεν θα μπορούσε να μην κάνει «γκελ» και στην ελληνική αγορά. Στην ένατη θέση, η «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο είδε τη μικρότερη πτώση του τετραημέρου (-17%) και πρόσθεσε 7.489 εισιτήρια (από 10 οθόνες) στο σύνολο των 20.430, άρα το φιλμ συζητιέται αρκετά και το μικρό δίκτυο διανομής τού επιτρέπει να στέκεται αξιοπρεπώς, παρά τον ανταγωνισμό πολλών νέων τίτλων στο arthouse κύκλωμα. Την πρώτη δεκάδα κλείνει «Ο Αρχάριος», με 7.108 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και σύνολο στα 60.891. Η πιο αξιοπρεπής feelgood κωμωδία της εποχής έχασε το 51% της αγοραστικής της αξίας σε σχέση με το περασμένο weekend, μάλλον εξαιτίας του όγκου των ταινιών (το μέγα πρόβλημα της φετινής σεζόν, που θα χαντακώνει ακόμη και φιλμ που θα αρέσουν!).

Από τις υπόλοιπες νέες ταινίες της περασμένης εβδομάδας, το «Επιστροφή στην Ιθάκη» απογοήτευσε με 1.092 εισιτήρια (από 5 οθόνες), ενώ κανείς ακόμη δεν κατάλαβε γιατί το «Love» του Γκασπάρ Νοέ δεν έπαιξε σε 3D και βγήκε μονάχα σε μεταμεσονύκτιες προβολές μέσα στο weekend, για να κάνει 532 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Ήταν preview screenings; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά…