FreeCinema

Follow us

Ο ΣΕΦ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΕ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (2015)

(BURNT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Γουέλς
  • ΚΑΣΤ: Μπράντλεϊ Κούπερ, Ντάνιελ Μπρουλ, Σιένα Μίλερ, Μάθιου Ρις, Έμμα Τόμσον, Ομάρ Σι, Ρικάρντο Σκαμάρτσο, Αλίσια Βικάντερ, Ούμα Θέρμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Απεξαρτημένος μόνος από τις ουσίες που λίγα χρόνια πριν «τελείωσαν» μέσα σ’ ένα ολέθριο βράδυ τη σπουδαία καριέρα του, ένας αλαζόνας και περφεξιονιστής Αμερικανός chef επιχειρεί όχι μόνο να επιστρέψει μα και να κατακτήσει το 3ο αστέρι του με restaurant Μεγάλης Βρεταννίας. Τον εμπιστεύεται ο υπεύθυνος τον οποίο κατέστρεψε, τον ελέγχει psy κυριούλα, τον κοντράρει πρώην δεξί χέρι νυν αντίζηλος, τον συντρέχουν στις κουτάλες πρώην sous και θηλυκή ανακάλυψή του, τον απειλεί πως θα τον κάνει κομματάκια ντιλέρι πιστωτής του. (Πώς) το ‘χει;

Τώρα θα φάτε τα torrents για να το βρείτε! Γιατί το πιθανότερο είναι να μην έχετε ποτέ γευτεί το όχι άνοστο «Kitchen Confidential», απρόβλητη στην Ελλάδα σειρά του FOX που διήρκεσε για μόλις 13 επεισόδια και μάραινε με περισσότερα ζουμιά στη μικρή οθόνη την ομώνυμη αυτοβιογραφία του Άντονι Μπουρντέν (με πρώτο πιάτο την επιστροφή – πρόκληση τού καμένου απ’ τις καταχρήσεις μασαμπούκα παρουσιαστή, τότε μάγειρα, στα τεντζέρια και την πρόκληση να στελεχώσει και να μετατρέψει ένα eatery της Νέας Υόρκης από το μηδέν σε ατραξιόν μέσα σε 48 ώρες) με πρωταγωνιστή τον… Μπράντλεϊ Κούπερ. Το αντίθετο πρέπει να σας συμβαίνει, έστω και μέσω των VHF μικροκυμάτων (λέγε με zapping), τόσο με το ταξιδιωτικό γευσιγνωστικό show «No Reservations» του κακού παιδιού της pan-ethnic εστίασης, όσο και με τα «Οδηγός Αισιοδοξίας» και «Απόλυτη Ευφυία» του… American Sniper. Ε, αν μπορείτε να φανταστείτε την εκπομπούλα τού πρώτου εν Λονδίνω (με μια… πρέζα Νέας Ορλεάνης) χτυπημένη στο blender με τα σουσούμια (μυαλό και γλώσσα ξυράφι, σποραδικές κοφτές δόσεις τικ, σιγοβράσιμο ρομάντζου, το «φτιάξιμο» ενός άνδρα ως κορμός του εδέσματος) του δεύτερου στις προαναφερθείσες ονομαστές σινερετσέτες του και δεν σας πειράζει το ξαναφούρνισμα βασικών συστατικών τού serial, κοπιάστε και καλή σας όρεξη.

Αλλά, αν και δεν είναι προς φτύσιμο, μένει μακριά από Χρυσό Σκούφο ένεκα ψιλομπαγιατίλας και όχι τόσο σκιτζίδικου ανακατώματος στη μαρμίτα (αλλά, έλεος, με σεναριακή κάρτα ξανά από τα χέρια του Στίβεν «Θυσιάζοντας Ένα Πιόνι» Νάιτ, υπεύθυνου και για το θεματικά ομοτράπεζο «Ένα Ταξίδι 30,5 Μέτρα Μακριά»; Αλέρτας έχει καταντήσει…) αυτή η Varoulkoυ απ’ τα-Tudor-Hall-σαλόνια-στα-αλώνια-και-ξανά-στα-Tudor-Hall-σαλόνια και Hytraς αυτοκαταστροφικών χουγιών / γκαζιέρας σχέσεων / μάτσου αντιξοοτήτων Σπονδή στην εστιατορική οικογένεια και φλόγα της δημιουργίας. Με συμβούλους παραγωγής τούς stars της κουτάλας Γκόρντον Ράμζι και Μάρκους Γουέαρινγκ, είναι το περιστασιακό σασίμι, οι βιολογικές πρώτες ύλες ή το dressing, σ’ αυτό το σερβίτσιο με περιποιητή τον filmer του «Αύγουστος», που τέρπουν περισσότερο τους κάλυκες: το food porn λήψεων μαμ διακόσμησης · ο σαν απόφοιτος της Le Cordon Bleu Κούπερ που τα σπάει, κι όχι μόνο μεταφορικά, στην πιο well done ερμηνεία του έως σήμερα ως φωτογενής Μποτρίνι με έκτακτους τους Μπρουλ, Ρις, Μίλερ (προσέξτε την όταν απλώνει και κόβει ζυμαρικό σαν pasta mistress) · ατάκες όπως το «Έβαλε την πεσκανδρίτσα ανάποδα 3 φορές! Τρεις φορές, το καταλαβαίνεις;» και «Ξέρεις πώς λένε το τηγάνι οι μαθητευόμενοι; Μουσείο» · η μπριγάδα των cooks σε πανικό και η κάλμα στην ψαραγορά Μπίλινγκσγκεϊτ αξημέρωτα · αρτύματα ντεσού όπως ο πρώτος άτυπος Τσελεμεντές με τίτλο «Πώς να αναγνωρίσετε τους κριτικούς του οδηγού Μισελέν» · και μια κυριολεκτικά πιπεράτη ανατροπή, με το γινάτι να κάνει μια χαψιά την ίντριγκα ονειροεκπλήρωσης καίρια, ακριβώς τη στιγμή που το έχεις πάρει ζεστά το πράμα.

Κρίμας, λοιπόν, στο ψιλολάστιχο που σου έρχεται στο τραπέζι από λάθος της περιστασιακής αντικράτησης χαρακτήρων ή της σχάρας της μυθοπλασίας. Τα «Αν δεν ήταν ο πατέρας σου, θα είχες απολυθεί» και «Είσαι ο καλύτερος maître στην Ευρώπη» είναι ανεπίτρεπτο να βγαίνουν διαδοχικά και με απόλυτη σοβαρότητα απ’ το έρκος των οδόντων του Αθηναγόρα Κωστάκου μας – άσε ότι το κουβέρ ρόλων χρεώνει και μια όχι τόσο όσο δόση «φινόκιο» στον hôtelier υποστηρικτή του κακού παιδιού. Ενός – κι αυτή είναι η μιας γραμμής, παλιά συνταγή τού στόρι – Κου Τέλειου (στην τέχνη του) που πρέπει να μάθει να ακούει και να εμπιστεύεται τη «φαμίλια» του για να κατακτήσει το απόλυτο (γιατί «Θέλει δύναμη να έχεις ανάγκη τους άλλους», καθώς τον ορμηνεύει α λα Γιάλομ η therapist Τόμσον) – αλλά όχι προτού σου πετάξουν στην πορσελάνη (πολύ σεβίτσε…) και το ότι μεγάλωσε ορφανός, του φτιάξει ομελέτα συγχώριο (για να στρώσει η στομάχα μετά από μάντεψε τι) ο ανταγωνιστής Πετρετζίκης του, ακουστεί υποτυπωδώς στο πηρούνι η υποπλοκή χρέους στον υπόκοσμο και πάρεις μια αδικαίωτη δραματουργικά μυρωδιά από τη so hot right now Βικάντερ στο επιδόρπιο για να δέσει το γλυκό τού γνώθι σαυτόν. Άρα, επουδενί σόλα ή fast food το τσιτσί αλλά ανά σημεία αγκριλάριστο και με τις γνωστές… σος του. Βέβαια, τώρα που νοερά ανατρέχω στον κατάλογο (τι «Bella Martha», τι «Η Γιορτή της Μπαμπέτ», μη μου τρέξουν τα σάλια τώρα…), δεν έχω ποτέ δοκιμάσει από ΗΠΑ ούτε μία Funky Gourmet τέτοια ταινία. Αν σε ψήνει…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι του επαγγέλματος θα γλείφουν και τα δάχτυλά τους – θα πάρουν κι ιδέες για τα μαγαζιά τους. Αμβροσία, υποθέτω, και για τους φερέλπιδες Ρετζέπι, ενώ το fan club του Κούπερ δίκαια δε θα χορταίνει τον δικό του Μπλούμενταλ. Αν θες comfort food, εδώ γενικά έχει. Αλλά αν με τα «Chef» κι «Ένα Ταξίδι 30,5 Μέτρα Μακριά» πιο πρόσφατα στούμπωσες πια, θα σου βγει λίγο απ’ τη μύτη. Αν ψάχνεις nouvelle cuisine στο πανί δε, θα μείνεις με την μπουκιά στο στόμα.


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2020

Για 26η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου, με συνολικά 138 ταινίες απ' όλο τον κόσμο, τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, πρεμιέρες της εγχώριας παραγωγής και ελληνικά φιλμ μικρού μήκους. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ο γηραιός Εντ, χήρος πια, δεν τα φέρνει βόλτα μόνος στο σπίτι και η κόρη του δεν έχει αρκετό χρόνο για να τον επιτηρεί, προσπαθώντας να κουμαντάρει δουλειά και οικογένεια με τρία παιδιά. Η λύση είναι μόνο μία: να μετακομίσει στο δικό της σπίτι. Αλλά εκεί δεν περισσεύει δωμάτιο για τον παππού. Όταν ο μικρός εγγονός υποχρεώνεται να χάσει το δικό του και καταλήγει στη σοφίτα, ξεκινά… ανένδοτος πόλεμος!

Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Μία δασκάλα της κινέζικης γλώσσας σε γυμνάσιο της Σιγκαπούρης ξεχωρίζει έναν από τους πιο μέτριους μαθητές της τάξης της και προσπαθεί να τον βοηθήσει να περάσει με καλό βαθμό. Μοιραία, θα αναπτυχθεί μεταξύ τους μια σχέση που θα ξεφύγει από την απλή φιλία…

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.