FreeCinema

Follow us

OPERATION FORTUNE: Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ (2023)

(OPERATION FORTUNE: RUSE DE GUERRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Παρανομίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Ρίτσι
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Στέιθαμ, Όμπρεϊ Πλάζα, Χιου Γκραντ, Τζος Χάρτνετ, Κάρι Έλγουις, Έντι Μάρσαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 114'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Ο μυστικός πράκτωρ Όρσον Φόρτσουν (με το ζόρι) ηγείται ομάδας συναδέλφων του για τον εντοπισμό «νέας θανατηφόρας τεχνολογίας» που εκλάπη από εργαστήριο και πρόκειται να βγει στην αγορά αντί πολλών δισεκατομμυρίων, με ολέθριες συνέπειες εάν χρησιμοποιηθεί. Ένας χολιγουντιανός star της περιπέτειας θα προστεθεί στην ομάδα σε ρόλο «δολώματος», αφού ο μεσάζων για την πώληση είναι… παθιασμένος fan του!

Το 1998, με τις «Δύο Καπνισμένες Κάννες», ο Γκάι Ρίτσι δημιούργησε το δικό του στυλ σ’ ένα κινηματογραφικό genre το οποίο προϋπήρχε, μεν, με τόσο έντονα προσωπικό και ξεχωριστό τρόπο, δε, που από την πρώτη του κιόλας φορά θα τολμούσε κανείς να πει ότι κατάφερε να στήσει ένα νέο υπο-είδος! Το 2000, με την «Αρπαχτή», το εξέλιξε ακόμα περισσότερο, πετυχαίνοντας ένα «size matters» update απόλυτα χαβαλετζίδικο και άναρχο σε διαθέσεις. Όπως μπορεί ν’ αντιληφθεί ένας έξυπνος αναγνώστης κοιτάζοντας μονάχα… τις άνωθεν χρονολογίες, πλέον βρισκόμαστε στο 2023. Και ο Ρίτσι, έκτοτε, δεν κατόρθωσε να το οδηγήσει πιο ψηλά το πράμα. Ποτέ. Ούτε καν να επαναλάβει ένα τόσο λειτουργικό «μία από τα ίδια». Σ’ αυτό το είδος. Οι «Σέρλοκ Χολμς» του και ο «Βασιλιάς Αρθούρος» είναι άλλη υπόθεση.

Σήμερα, ο Ρίτσι προσπαθεί να επανεφεύρει τον εαυτό του με τα ίδια συστατικά, σ’ ένα πλαίσιο multinational και πιο χλιδάτης extravaganza, σαν ένα «κακομαθημένο» και καλοζωισμένο παιδί αυτού του lifestyle που είναι και ο ίδιος (πια), εισάγοντας μέσα του ιστορίες crime υπερβολής, με λαβυρινθώδη σενάρια που άσκοπα επιχειρούν να θυμίσουν τα παλιά. Το είδαμε να συμβαίνει και με το «The Gentlemen» αυτό, το 2020. Στο «Operation Fortune» σε υποψιάζει ότι σκέφτεται (αυτός ή οι παραγωγοί του, ίσως) ν’ αρχίσει ένα franchise πρακτορικών περιπετειών με χιούμορ, χρησιμοποιώντας μεν καλά στοιχεία στο casting, τα οποία δεν ταιριάζουν σωστά στη συνταγή που έχει φτιαχτεί, δε. Σχεδόν όπως η κακή «χημεία» ανάμεσα στους μυστικούς πράκτορες που προσπαθούν να δουλέψουν σαν ομάδα στο φιλμ.

Το πρόβλημα γίνεται εμφανές εξαρχής, με την ασάφεια που περιβάλλει το «προϊόν» της περίφημης κλοπής από τα εργαστήρια. Τι είναι; Τι κάνει; Ποιοι ενδιαφέρονται να το αγοράσουν; Όσο περνά η ώρα, όλα αυτά τα ερωτήματα χάνουν το ενδιαφέρον και το νόημά τους, καθώς οι κεντρικοί χαρακτήρες του φιλμ μεταφέρονται από το ένα κοσμοπολίτικο σημείο του πλανήτη στο επόμενο, προσπαθώντας να κάνουν αστειάκια σε διάφορες «κατασκοπευτικές» στάσεις τους, με μοναδικό highlight σαρκαστικού χιούμορ το φιλανθρωπικό gala σε yacht εκκεντρικού ζάμπλουτου, που ένας Θεός μπορεί να καταλάβει γιατί εμπλέκεται με το εμπόριο όπλων και γνωρίζει κάθε κακοποιό στοιχείο που επιθυμεί να φέρει τον όλεθρο στον παγκόσμιο χάρτη. Όταν αυτό το πρόσωπο το υποδύεται ο Χιου Γκραντ, αρχίζεις να νιώθεις όλο και περισσότερο πως κάτι δεν πάει καλά με τούτη την «Μεγάλη Απάτη». Που να δεις και τι ρόλο κρατά ο… ξεχασμένος και από τη μάνα του Τζος Χάρτνετ!

Κρίμα που ο Τζέισον Στέιθαμ εξαργυρώνει το τσαμπουκαλεμένο attitude που τον ανέβασε υποκριτικά προ ετών (με τα «Crank» ή τα «Fast & Furious») με κακές κόπιες του ίδιου ρόλου, που έχει ξεθωριάσει πια, ειδικά όταν δεν τον προστατεύει και το σενάριο. Αν και συμπαθέστατη ως τύπισσα, η Όμπρεϊ Πλάζα απλά αποτελεί ένα τεράστιο λάθος του casting και του Ρίτσι, ο οποίος εμφανώς δεν ξέρει πώς να την διαχειριστεί και την «κρεμάει» στην πορεία εξέλιξης της πλοκής. Τι άλλο να πω; Λίγες μέρες μετά την δημοσιογραφική προβολή της ταινίας, καθώς γράφω τούτο το κείμενο, η μνήμη μου δεν έχει συγκρατήσει σχεδόν τίποτα απ’ αυτήν! Κρίμα. Γιατί από τέτοιο έργο πραγματικά περιμένεις να ψυχαγωγηθείς, όχι να κοιτάς πόση ώρα πέρασε, γνωρίζοντας πότε (επιτέλους!) θα τελειώσει…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένας κουρασμένος Γκάι Ρίτσι τρέχει ξοπίσω από ένα άτσαλο και άνευρο (στην παρακολούθηση) σενάριο «χιουμοριστικής» περιπέτειας δίχως προοπτικές για κάτι το αξιομνημόνευτο. Πάντως, οι συντελεστές και τα ταξιδάκια τους ανά τον κόσμο τα έκαναν και τα ακριβά «gadgets» τους τα έπαιξαν, και σε τέσσερις τροχούς και στους αιθέρες.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.