FreeCinema

Follow us

OPERATION FORTUNE: Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ (2023)

(OPERATION FORTUNE: RUSE DE GUERRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Παρανομίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Ρίτσι
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Στέιθαμ, Όμπρεϊ Πλάζα, Χιου Γκραντ, Τζος Χάρτνετ, Κάρι Έλγουις, Έντι Μάρσαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 114'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Ο μυστικός πράκτωρ Όρσον Φόρτσουν (με το ζόρι) ηγείται ομάδας συναδέλφων του για τον εντοπισμό «νέας θανατηφόρας τεχνολογίας» που εκλάπη από εργαστήριο και πρόκειται να βγει στην αγορά αντί πολλών δισεκατομμυρίων, με ολέθριες συνέπειες εάν χρησιμοποιηθεί. Ένας χολιγουντιανός star της περιπέτειας θα προστεθεί στην ομάδα σε ρόλο «δολώματος», αφού ο μεσάζων για την πώληση είναι… παθιασμένος fan του!

Το 1998, με τις «Δύο Καπνισμένες Κάννες», ο Γκάι Ρίτσι δημιούργησε το δικό του στυλ σ’ ένα κινηματογραφικό genre το οποίο προϋπήρχε, μεν, με τόσο έντονα προσωπικό και ξεχωριστό τρόπο, δε, που από την πρώτη του κιόλας φορά θα τολμούσε κανείς να πει ότι κατάφερε να στήσει ένα νέο υπο-είδος! Το 2000, με την «Αρπαχτή», το εξέλιξε ακόμα περισσότερο, πετυχαίνοντας ένα «size matters» update απόλυτα χαβαλετζίδικο και άναρχο σε διαθέσεις. Όπως μπορεί ν’ αντιληφθεί ένας έξυπνος αναγνώστης κοιτάζοντας μονάχα… τις άνωθεν χρονολογίες, πλέον βρισκόμαστε στο 2023. Και ο Ρίτσι, έκτοτε, δεν κατόρθωσε να το οδηγήσει πιο ψηλά το πράμα. Ποτέ. Ούτε καν να επαναλάβει ένα τόσο λειτουργικό «μία από τα ίδια». Σ’ αυτό το είδος. Οι «Σέρλοκ Χολμς» του και ο «Βασιλιάς Αρθούρος» είναι άλλη υπόθεση.

Σήμερα, ο Ρίτσι προσπαθεί να επανεφεύρει τον εαυτό του με τα ίδια συστατικά, σ’ ένα πλαίσιο multinational και πιο χλιδάτης extravaganza, σαν ένα «κακομαθημένο» και καλοζωισμένο παιδί αυτού του lifestyle που είναι και ο ίδιος (πια), εισάγοντας μέσα του ιστορίες crime υπερβολής, με λαβυρινθώδη σενάρια που άσκοπα επιχειρούν να θυμίσουν τα παλιά. Το είδαμε να συμβαίνει και με το «The Gentlemen» αυτό, το 2020. Στο «Operation Fortune» σε υποψιάζει ότι σκέφτεται (αυτός ή οι παραγωγοί του, ίσως) ν’ αρχίσει ένα franchise πρακτορικών περιπετειών με χιούμορ, χρησιμοποιώντας μεν καλά στοιχεία στο casting, τα οποία δεν ταιριάζουν σωστά στη συνταγή που έχει φτιαχτεί, δε. Σχεδόν όπως η κακή «χημεία» ανάμεσα στους μυστικούς πράκτορες που προσπαθούν να δουλέψουν σαν ομάδα στο φιλμ.

Το πρόβλημα γίνεται εμφανές εξαρχής, με την ασάφεια που περιβάλλει το «προϊόν» της περίφημης κλοπής από τα εργαστήρια. Τι είναι; Τι κάνει; Ποιοι ενδιαφέρονται να το αγοράσουν; Όσο περνά η ώρα, όλα αυτά τα ερωτήματα χάνουν το ενδιαφέρον και το νόημά τους, καθώς οι κεντρικοί χαρακτήρες του φιλμ μεταφέρονται από το ένα κοσμοπολίτικο σημείο του πλανήτη στο επόμενο, προσπαθώντας να κάνουν αστειάκια σε διάφορες «κατασκοπευτικές» στάσεις τους, με μοναδικό highlight σαρκαστικού χιούμορ το φιλανθρωπικό gala σε yacht εκκεντρικού ζάμπλουτου, που ένας Θεός μπορεί να καταλάβει γιατί εμπλέκεται με το εμπόριο όπλων και γνωρίζει κάθε κακοποιό στοιχείο που επιθυμεί να φέρει τον όλεθρο στον παγκόσμιο χάρτη. Όταν αυτό το πρόσωπο το υποδύεται ο Χιου Γκραντ, αρχίζεις να νιώθεις όλο και περισσότερο πως κάτι δεν πάει καλά με τούτη την «Μεγάλη Απάτη». Που να δεις και τι ρόλο κρατά ο… ξεχασμένος και από τη μάνα του Τζος Χάρτνετ!

Κρίμα που ο Τζέισον Στέιθαμ εξαργυρώνει το τσαμπουκαλεμένο attitude που τον ανέβασε υποκριτικά προ ετών (με τα «Crank» ή τα «Fast & Furious») με κακές κόπιες του ίδιου ρόλου, που έχει ξεθωριάσει πια, ειδικά όταν δεν τον προστατεύει και το σενάριο. Αν και συμπαθέστατη ως τύπισσα, η Όμπρεϊ Πλάζα απλά αποτελεί ένα τεράστιο λάθος του casting και του Ρίτσι, ο οποίος εμφανώς δεν ξέρει πώς να την διαχειριστεί και την «κρεμάει» στην πορεία εξέλιξης της πλοκής. Τι άλλο να πω; Λίγες μέρες μετά την δημοσιογραφική προβολή της ταινίας, καθώς γράφω τούτο το κείμενο, η μνήμη μου δεν έχει συγκρατήσει σχεδόν τίποτα απ’ αυτήν! Κρίμα. Γιατί από τέτοιο έργο πραγματικά περιμένεις να ψυχαγωγηθείς, όχι να κοιτάς πόση ώρα πέρασε, γνωρίζοντας πότε (επιτέλους!) θα τελειώσει…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένας κουρασμένος Γκάι Ρίτσι τρέχει ξοπίσω από ένα άτσαλο και άνευρο (στην παρακολούθηση) σενάριο «χιουμοριστικής» περιπέτειας δίχως προοπτικές για κάτι το αξιομνημόνευτο. Πάντως, οι συντελεστές και τα ταξιδάκια τους ανά τον κόσμο τα έκαναν και τα ακριβά «gadgets» τους τα έπαιξαν, και σε τέσσερις τροχούς και στους αιθέρες.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.