FreeCinema

Follow us
09.0117:30

Ελληνικό box-office: Βαστάει γερά το «Avatar»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, απλά, έγινε… της Φώτισης! Η αργία της Παρασκευής εκτόξευσε την προσέλευση σαν να είχαμε ένα δεύτερο Σάββατο, με το «Avatar: The Way of Water» να κερδίζει τις εντυπώσεις.

Από τα 67.611 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, ανεβήκαμε… ανεξέλεγκτα στα 124.007 σε τούτο εδώ! Τα ταμεία είχαν να δουν τέτοια νούμερα από τις αρχές του περσινού Μάη (με το sequel του «Doctor Strange»). Υπό κανονικές συνθήκες αυτά, αφήνοντας απ’ έξω το τετραήμερο που συμπεριλάμβανε τη «Γιορτή του Σινεμά» (και των δύο ευρώ…). Πως συνέβη αυτό το θαύμα; Σας… «φώτισε» η εορτή των Θεοφανίων! Έτσι, η Παρασκευή της αργίας (36.621) ξεπέρασε ακόμη και το Σάββατο (34.329) σε προσέλευση, με Πέμπτη και Κυριακή (26.760 και 26.297, αντίστοιχα) να διατηρούν παρόμοια δυναμική. Επιπλέον, οι θεατές είχαν μια κάπως πιο πλούσια επιλογή σε κινηματογραφικούς τίτλους (ασχέτου ποιότητας των φιλμ…) και αισθάνθηκαν την ανάγκη να προτιμήσουν την ψυχαγωγία της μεγάλης οθόνης (αφού είχε προηγηθεί το… μεγάλο φαγοπότι και τα σχετικά ξενύχτια των προηγούμενων εορταστικών ημερών). Οι πέντε από τις νέες ταινίες της εβδομάδας σκαρφάλωσαν στο top 10 (το οποίο παρουσίασε άνοδο της τάξης του +64%!), ενώ από τις υπόλοιπες μονάχα μία είδε τα ποσοστά της να πέφτουν. Το «Avatar: The Way of Water» (+19%) κρατήθηκε δυνατά στην κορυφή κόβοντας 42.489 εισιτήρια (από 120 οθόνες). Για «λόγους αρχείου», στο τέταρτο τετραήμερο προβολής του πρώτου «Avatar», το 2010 (πια), είχαν κοπεί 71.449 εισιτήρια. Εστιάζω με ιδιαίτερη προσοχή και στα σοβαρά εισιτήρια που συνεχίζουν να κόβουν οι «ειδικές» οθόνες με τις 3D προβολές τους. Οι 5 Dolby Atmos αίθουσες των Village συγκέντρωσαν 10.997 εισιτήρια, ενώ η μοναδική IMAX αίθουσα του θεσσαλονικιώτικου Cineplexx έπιασε τα 1.872! Η ταινία του Τζέιμς Κάμερον έχει εξαιρετικό word of mouth ή (είτε αρέσει, είτε όχι) έχει γίνει πλέον «talk of the town», με τους περισσότερους θεατές να βγαίνουν από τα σινεμά εντυπωσιασμένοι. Ως αποτέλεσμα, το μέχρι στιγμής σύνολο φτάνει τα 330.949 εισιτήρια, σαφώς υποχρεώνοντάς με να επιστρέψω στην αρχική μου πρόβλεψη, ότι θα ξεπεράσει με ευκολία την τετρακοσάρα. Τα υπόλοιπα εξαρτώνται από το πόσο… πολύμηνη παρουσία θα έχει το έργο, έστω και με limited προβολές στις (όπως τις αποκάλεσα πριν) «ειδικές» οθόνες των μεγάλων αστικών κέντρων.

Στο #2 παρέμεινε το animated «Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία» (+22%), με 17.668 εισιτήρια (από 102 οθόνες). Χάρη στην αργία της Παρασκευής, είχε ένα εξαιρετικό τριήμερο (5.019, 4.723 και 4.503, στις αντίστοιχες μέρες). Χάρμα το σύνολο στα 84.987, οδεύει ολοταχώς για κατοστάρα. Στο #3 άνοιξε το ψυχαγωγικότατο θρίλερ «M3GAN» (φωτό), κόβοντας 15.331 εισιτήρια (από 82 οθόνες). Περίμενα κάτι παραπάνω, είναι η αλήθεια. Ίσως πιο κοντά στα 24.770 εισιτήρια (από 111 οθόνες) του opening της «Annabelle Comes Home», στα τέλη Ιουνίου του 2019. Εκεί, βέβαια, είχαμε γνωστό και δημοφιλές horror franchise (αλλά με κατώτερη ταινία…). Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο η φάση ήταν «copy / paste» (4.197, 4.242 και 4.165, στις αντίστοιχες μέρες), όμως, η Κυριακή έπεσε αναπάντεχα πολύ (2.727). Η απουσία ανταγωνισμού σε πρόταση ταινίας του συγκεκριμένου genre νομίζω πως θα βοηθήσει στο ερχόμενο τετραήμερο.

Στο #4 συναντάμε το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη» (φωτό) του Γκάι Ρίτσι, με 14.172 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Το παρόμοιου τύπου δράσης «The Gentlemen» του ιδίου, στα τέλη Ιανουαρίου του 2020, είχε κάνει opening με 15.095 εισιτήρια (από 57 οθόνες), οπότε διατήρησε το target group των θεατών του. Οι φίλοι της ανώδυνης περιπέτειας και του Τζέισον Στέιθαμ, λογικά, θα συνεχίσουν να το υποστηρίζουν σε προσέλευση. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το αμερικάνικο remake «Ένας Άνθρωπος που τον Έλεγαν Όττο» με τον Τομ Χανκς και 7.884 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Μιας που εδώ μιλάμε για έργο adult κοινού και σαββατιάτικης εξόδου, η αναμενόμενη μέρα είχε την προφανή πρωτιά σε προσέλευση (2.464). Πάντως, μιλάμε για ένα κοινό το οποίο τείνει να εξαφανιστεί, πια. Και αυτό φαίνεται έντονα στους πιο «art-house» τίτλους.

Στο #6 έκανε νέα είσοδο το animated «Μάρμαντιουκ», κόβοντας 6.020 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Τίποτα το ιδιαίτερο για σχολιασμό εδώ, απλά βοήθησε πολύ η αργία της Παρασκευής (1.783). Πρωτοεμφανιζόμενος τίτλος και στο #7 για το νέο φιλμ του Ντάρεν Αρονόφσκι, «Η Φάλαινα» (φωτό). Ξεκίνημα με limited release (τύπου «previews») και 4.471 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Η αργία και το Σάββατο επέδειξαν παρόμοια συμπεριφορά (1.239 και 1.223, στις αντίστοιχες μέρες). Μεγάλη εντύπωση προκαλεί εδώ το νούμερο μίας θεσσαλονικιώτικης αίθουσας, που έκανε 1.571 στο τετραήμερο, αφήνοντας πίσω της κάθε αθηναϊκό σινεμά! Η ταινία θα έχει wider release από την ερχόμενη Πέμπτη, συζητιέται έντονα, δίχασε άσχημα την ντόπια κριτική, αλλά συγκινεί τους θεατές και το επερχόμενο οσκαρικό buzz (ειδικά για την ερμηνεία του Μπρένταν Φρέιζερ) θα ενισχύσει το ενδιαφέρον γι’ αυτήν. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα φιλμ της φετινής κινηματογραφικής σεζόν.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν τρεις τίτλοι που συνεχίζονταν. Στο #8 το βρετανικό δράμα «Aftersun» (+56%!) (φωτό), με 3.186 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Η εξωφρενική υποστήριξη από την κριτική προκαλεί την περιέργεια, αν και οι γνώμες του κόσμου προκύπτουν αρκετά διχασμένες. Συνολικά, έχει φτάσει τα 13.034 εισιτήρια, νούμερο το οποίο δηλώνει επιτυχία για έργο τέτοιου («art-house») βεληνεκούς. Στο #9, με τη βοήθεια της αργίας της Παρασκευής, το «Καραγκιόζης: The Movie» παρουσίασε μία εντυπωσιακή άνοδο (+62%!) και έκοψε 2.187 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Σύνολο στα 23.614. Τελευταία και καταϊδρωμένη (-53%) η Τζένιφερ Λόπεζ στο «Γάμος Μετ’ Εμποδίων», κόβοντας 2.093 εισιτήρια (από 19 οθόνες), για να φτάσει τα 13.148 μέχρι στιγμής.